خوردن قهوه برای سلامتی و نشاط همواره توصیه شده است چون فواید آن بی نظیر و بی شمار است و بهترین و مفید ترین نوشیدنی به حساب می آید اما استثناهایی وجود دارد که باید بدانید به طور مثال زنان باردار نباید قهوه میل کنند و صد البته که بعد از گذراندن این دوره میتوانند برای کاهش وزن، شادابی یا مقاصد دیگر خوردن قهوه را شروع کنند.

قهوه برای افراد با بعضی بیماری ها و یا ناراحتی های موقت اصلا خوب نیست و اگر بسیار هم علاقه مند به نوشیدن قهوه باشند باید ترک کنند یا حداقل در دوره خاصی یا در زمان استفاده از دارو های بعضی بیماری ها از مصرف قهوه بپرهیزند. میخواهیم در این بخش از سایت استار بورس به این موضوع بپردازیم که چه کسانی نمیتوانند و نباید قهوه بخورند؟.

این افراد نباید قهوه بخورند!/ قهوه برای چه کسانی مضر است؟

این افراد نباید قهوه بخورند!/ قهوه برای چه کسانی مضر است؟

چه کسانی نباید قهوه بخورند؟

1- افراد کم خون

کافئین موجود در قهوه جذب آهن برای بدن را کاهش میدهد و منجر به ایجاد کم‌خونی ناشی از فقر آهن میشود و برای افرادی که دچار کم خونی هستن به هیچ وجه توصیه نمیشود.

2- افرادی که استرس دارند

اگر جزو کسانی هستید که بسیار تحت استرس قرار می‌گیرید پیشنهاد می‌شود از مصرف مواد غذایی حاوی کافئین مثل کولاها، شکلات و چای، قهوه و دارو‌های حاوی این ماده، اجتناب کنید چراکه می‌تواند استرس را تشدید کند و هم منجر به بروز سردرد نیز شود.

3- افرادی که تپش قلب دارند

کسانی که مبتلا به پرفشاری خون و تپش قلب هستند هم باید در مصرف کافئین احتیاط کنند. زیرا مصرف قهوه شرایطشان را سخت‌تر می‌کند.

4- مادران شیرده

از آنجایی که کافئین قهوه علائم استرس، دلهره، تنش و اضطراب را تشدید می‌کند، مصرف بیش از دو فنجان آن در روز توصیه نمی‌شودکافئین قهوه می‌تواند از طریق شیر مادر به شیرخوار منتقل شود و نوشیدن بیش از یک فنجان آن موجب بروز بی خوابی، تحریک پذیری، امتناع از شیر خوردن و عصبی شدن شیرخوار شود.

از طرفی، چون کبد نوزاد به اندازه کافی رشد نیافته و آنزیم‌های خاص را ندارد، کافئین مدت زیادتری برای تجزیه شدن در بدن نوزاد می‌ماند و عوارض بیشتری را به جا می‌گذارد.

5- زنان باردار

کافئین قهوه در زنان باردار موجب رشد ناقص جنین، سقط یا زایمان زودرس می‌شود.

قهوه برای چه افرادی مضر است؟

6- افرادی که پوکی استخوان دارند

7- افراد زیر 12 سال

8- افرادی که بیماری صرع دارند

9- افرادی که مثانه فعال دارند

10- افرادی که پوکی استخوان دارند

11- افرادی که مشکل بیخوابی دارند

12- افرادی که رفلاکس معده یا مری دارند

13- افرادی که معده درد و زخم معده دارند

14- افرادی که غده فیبرو کیستیک سینه دارند

15- افرادی که بیماری قلبی مثل آریتمی دارند

16- افرادی که سندروم روده تحریک پذیر یا آی بی اس دارند.

توجه داشته باشد که ناشتا و با شکم خالی اصلا نباید قهوه بخورید.

قهوه برای چه کسانی خوب است؟

افرادی که زیاد در حال تردد و موقعیت شغلی سنگینی دارند و همچنین رانندگان و ورزشکاران بسیار مفید است.

مطالعات نشان داده اند که نوشیدن یک فنجان اسپرسو می تواند کافئین فوری را به شما بدهد که به گیرنده های مغز می رسد و به نورون ها انرژی سریعی می بخشد. همچنین باعث افزایش آدرنالین می شود تا به شما کمک کند برای تمرین صبحگاهی یا ورزش خود انرژی داشته باشید.

با این حال، کافئین بیش از حد ممکن است منجر به واکنش کمتر حاد شود. از این رو، اکیداً پیشنهاد می کنیم که از یک یا دو صبح اسپرسوی صبحگاهی استفاده کنید و از نوشیدن قهوه در ساعات دیگر روز خودداری کنید. اگر از این روال پیروی کنید، می توانید در طول روز با تقویت روزانه اسپرسو خود انرژی داشته باشید و از تاثیر منفی آن جلوگیری کنید.