نعنا گیاه کوچک و خوشبویی است که روند رشد سریع و خواص بسیاری دارد. خواص این گیاه، به هر دو صورت تازه یا خشک برای سلامتی باور نکردنی است. به عبارتی می توان گفت اين سبزی معطر معجزه می‌کند!

? از فواید بخور نعنا می توان به آبرسانی عمقی به پوست، پاکسازی عمیق پوست، شفافیت بیشتر پوست و همچنین از بین رفتن آکنه و جوش های سرسیاه اشاره کرد.

فواید بخور نعناع برای پوست

بخور نعناع برای پوست

? همچنین در مورد بخور می توان این گونه توضیح داد که بخور دادن پوست یکی از روشهای مراقبتی و زیبایی است که باعث می شود منافذ پوست باز شود، سلولهای مرده پوست از بین رفته و جوش های سرسیاه و آکنه کاهش پیدا کند و پس از آن امکان پاکسازی عمیق پوست مهیا شود.

از دیگر ویژگی های بخور پوست می توان به این موضوع اشاره کرد که بخار دادن به صورت باعث به جریان افتادن خون زیر پوست می شود و علاوه بر آن به بهبود انعطاف پذیری پوست کمک می کند.

می توان هفته ای یک بار یا دو هفته یکبار از بخور دادن صورت استفاده کنید و پس از آن ماسک صورت مورد نظر خود را استفاده نمایید تا مواد مغذی بهتر به اعماق پوست نفوذ کنند. البته باید به خاطر داشته باشید که بخار آب باعث باز شدن منافذ پوستی می شود بنابراین قبل از بخور دادن باید کاملا صورت را بشویید و مواد آرایشی را از روی پوست تمیز کنید تا آلودگی ها وارد پوست نشوند.

روش استفاده از بخور نعناع برای پوست به این صورت است:

ابتدا 3 لیوان آب را در کتری به جوش آورید و یک قاشق نعناع خشک یا یک مشت نعنای تازه را در آب کتری بجوشانید یا 2 قطره اسانس نعناع را در در کاسه آب داغ یا محفظه ظرف بخور بریزید.

سپس کتری یا ظرف مورد نظر را کناری گذاشته و درش را بردارید. حوله ای روی سر انداخته و چشمانتان را ببندید و به فاصله نیم متری از کتری صورتتان را در معرض بخار آب قرار دهید. شما می توانید این کار را به مدت پنج تا ده دقیقه ادامه دهید.

پس از گذشت این زمان به یاد داشته باشید که صورت خود را ا آب سرد بشویید تا منافذ پوست جمع شود و بعد از آن از کرم آبرسان یا لیفتینگ یا ماسک دلخواهتان استفاده نمایید.

روش دیگر این است که کتری آب جوش را روی حرات ملایم قرار دهید و برگهای نعناع را به آن اضافه کنید و حوله را روی سر بیندازید و همانطور که کتری در حال جوشیدن است صورتتان را بخور دهید.

هنگام استفاده از این روش باید مراقب باشید که حرارت بخار آب آزار دهنده نباشد و فاصله لازم با کتری را حفظ کنید تا پوست صورتتان در اثر حرارت زیاد آسیب نبیند.