با توجه به اینکه از بین رفتن چربی‌های اضافه دور شکم امکان ابتلا به بیماری‌ها را کاهش می‌دهد و برای سلامتی فرد مفید است توجه به این نکات زیر ضروری است. بر اساس گزارشات، چربی اضافی دور شکم سبب ایجاد بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ و فشار خون در افرادی می‌شود که این چربی در دور شکم آنها بسیار زیاد باشد. پس در چنین شرایطی شما می‌توانید راه‌های ارزان قیمت را امتحان کنید تا بتوانید چربی شکم خود را در خانه از بین ببرید.

چای سبز

? هر روز چای سبز را مصرف کنید: چون چای سبز سبب می‌شود که متابولیسم بدن بالا رود و به کبد در سوختن چربی‌ها کمک می‌کند. پس سعی کنید چای سبز را جایگزین قهوه کرده چون مصرف ۴ تا ۵ فنجان‌ چای سبز در روز منجر می‌شود که چربی‌های شکمی از بین رود.

چربی دور شکم

چربی دور شکم

خواب کافی

? همچنین خواب کافی سبب می‌شود که شما چربی‌های شکمی را از دست بدهید بر اساس تحقیقات خوابیدن ۶ تا ۸ ساعت در شب سبب می‌شود که انسولین خون حفظ شود و سبب کاهش هورمون‌های استرس می‌شود. به علاوه خواب کافی باعث می‌شود که در طول روز انرژی لازم برای سوخت کالری را داشته باشید.

ادویه ها

سعی کنید به غذاهای خود ادویه اضافه کنید، ادویه‌هایی مثل زردچوبه چون حاوی کورکومین است باعث می‌شود که التهاب در بدن کاهش پیدا کند. همچنین کورکومین سرعت متابولیسم را در بدن افزایش می‌دهد.

پروتئین

پروتئین بخورید با افزایش مصرف پروتئین و کاهش مصرف کربوهیدرات می‌توانید چربی‌های شکمی خود را از بین ببرید. مصرف پروتئین سبب تعادل قند خون و سطوح پایین انسولین می‌شود.
اگر شما نمی‌توانید از رژیم غذایی خود مصرف کربوهیدرات را حذف کنید می‌توانید نان سفید و ماکارونی را کنار گذاشته و به جای آن از کربوهیدهای پیچیده مثل میوه‌های فصلی، سبزیجات ریشه‌ای و کاهو استفاده نمایید.

روغن نارگیل

سعی کنید به رژیم غذایی خود روغن نارگیل اضافه کنید، چون این روغن حاوی تری گلیسرید با زنجیره متوسط می‌باشد قابل هضم است و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.

کاهش استرس

استرس خود را کم کنید، استرس شدید خود یکی از دلایل زیاد شدن چربی شکمی است. در اثر استرس چون در بدن کورتیزول ترشح می‌شود باعث افزایش اشتها می‌گردد و افزایش سوخت و ساز بدن را کم می‌کند. همین علت سبب ایجاد چاقی شکمی می‌باشد.
اگر می‌خواهید استرس خود را کم کنید، مدیتیشن انجام دهید و تکنیک‌های تنفس عمیق را یاد بگیرید. این روش‌های ساده در واقع به شما کمک می‌کند تا در مدت ۷ دقیقه یک اینچ از چربی شکم خود را از دست دهید.

مصرف آب

به اندازه کافی آب مصرف کنید، مصرف ۸ لیوان آب در طول روز سبب می‌شود که هضم غذا در بدن شما افزایش پیدا کند و منجر به کاهش نفخ معده و افزایش متابولیسم می‌گردد.