محقق کانادایی رییس انجمن هوش مصنوعی (CAIAC) از هوش مصنوعی برای زنده کردن مردگان استفاده کرد و گفت: این کپی ها می توانند بالقوه اطلاعات دیجیتالی را از افراد در گذشته بگیرند و به صورت شبیه سازی شده مانند ان ها در بیایند.خوری نام این محقق است که بسیار امیدوار است در آینده بتواند خیلی دقیق این کار را انجام دهد.

خوری می تواند با استفاده از صدا ،فیلم، رد پای فرد در دنیای مجازی یک کپی الکترونیکی را به وجود بیاورد و اما این کپی تفکر فرد و رفتار های او را نمی تواند کپی کند و هنوز دقیق نیست.خوری می گوید این هوش مصنوعی کامل نیست و احساس انسان را نمیتواند به طور کامل تقلید کند و بنابراین کاملا شبیه سازی نشده و احساست پیچیده، خاطرات، عکس العمل را نمیتواند تقلید کند.

این بار زنده کردن مردگان با هوش مصنوعی

این بار زنده کردن مردگان با هوش مصنوعی

ما در صدد آنیم که این هوش مصنوعی لحظه های را فرد زندگی کرده باز سازی کنیم و به صورت مستند درآوریم و اطلاعات کامل می تواند این مستند سازی را کامل کند.

بنابراین هوش مصنوعی نمیتواند به طور دقیق این عمل را انجام دهد و یک کپی دیجیتالی از فرد مرده با توجه به خاطرات بیان شده او است و این انتظار که بتواند مانند فرد مرده کار و یا تفکر کند یه اشتباه است زیرا هوش مصنوعی خود قادر به تفکر نیست و شخصیت مستقل ندارد.

این اخبار و انتشار شایعه ها نگرانی های زیادی در سطح جهانی به وجود آورده و حقیقت ندارد هوش مصنوعی از انسان آموزش می بیند واطلاعات و داده های خود را از اینترنت تهیه می کند و بازسازی یه انسان غیر ممکن است.

زنده کردن مردگان با هوش مصنوعی

آیا امکان دارد که افراد پس از مرگ بتوانند به کمک هوش مصنوعی به زندگی ادامه دهند؟

ریچارد خوری، رئیس انجمن هوش مصنوعی کانادا معتقد است که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به‌صورت بالقوه می‌توان یک کپی دیجیتالی از افراد درگذشته ایجاد کرد و با آن‌ها ارتباط برقرار کرد اما این کپی‌های دیجیتالی از افراد درگذشته، نمی‌توانند کاملا آدم از دنیا رفته را زنده کنند.خوری می‌گوید «در حال حاضر می‌توانیم با جمع‌آوری اطلاعات شخصی مانند تصویر، صدا، نمونه‌ی ویدیو و همچنین ردپای دیجیتالی افراد در شبکه‌های اجتماعی، یک کپی دیجیتالی از فرد درگذشته را بازسازی کنیم اما این کپی ساخته شده کافی نیست. ما قسمت‌های مهمی از هویت فرد متوفی مانند حافظه، ایده‌های شخصی، نحوه‌ی نگرش و شخصیت افراد را نمی‌توانیم بازسازی کنیم.»

در حال حاضر علیرغم پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ی هوش مصنوعی، کارآمدترین چت‌بات‌های ساخته شده مبتنی بر این فناوری هم برای پاسخ دادن به سوالات کاربران، داده‌های جمع‌آوری شده از اینترنت را ارائه می‌کنند و نمی‌توانند تفاوتی بین حقیقت و دروغ یا شایعات قائل شوند. این مسئله نگرانی‌های زیادی را درخصوص پتانسیل بالقوه این فناوری در گسترش و انتشار اطلاعات غلط یا (Misinformation) ایجاد کرده است.

ریچارد خوری در ادامه می‌گوید «با توجه به ساختار هوش مصنوعی که قادر به تفکر نیست، از انسان‌ آموزش می‌بیند و اطلاعاتش را هم از اینترنت گردآوری می‌کند، بازسازی هویت کامل انسانی که شامل احساسات منحصر به‌فرد و خاطرات و عواطف پیچیده و منحصربه‌فرد است تقریبا ناممکن است.»علیرغم مشکلات مربوط به مستندسازی تمام لحظات زندگی یک فرد برای آنکه بتوان با هوش مصنوعی او را به‌نوعی زنده کرد، مشکلات دیگری هم وجود دارند.

خوری در این مورد می‌گوید «برای آنکه بتوانیم یک فرد مرده را با هوش مصنوعی زنده کنیم باید تک تک مواردی که او در طول حیاتش زندگی کرده را مستند کنیم و اطلاعات آن را داشته باشیم تا هوش مصنوعی بتواند به‌طور دقیق آن‌ها را شبیه‌سازی کند.» خوری می‌گوید «در صورت قادر بودن به انجام چنین کاری، یکی از چالش‌های ما این است که «آنچه ما از زندگی افراد در اختیار داریم که گردآوری و مستند کنیم با چیزی انسان‌ها واقعا هستند بسیار متفاوت است.»

خوری می‌گوید «خاطرات از اتفاقات مختلف پس از گذشت چند سال شکل مبهمی به خود می‌گیرند. مغز انسان طوری طراحی شده که خاطراتش ااتفاق‌های مختلف را نسبت به احساساتی که به آن اتفاق داشته به یاد می‌آورد. خاطرات ما از موضوعات مختلف لزوما با حقیقت آن واقعه منطبق نیست. به همین دلیل هوش مصنوعی نمی‌تواند به‌صورت درست و صحیح یک نسخه کپی شده از یک فرد مرده بسازد.»بنابراین هوش مصنوعی به‌تنهایی نمی‌تواند فکر کند. ساختارش براساس ورودی اطلاعات از اینترنت است. از انسان‌ آموزش می‌بیند و اگر هم بتواند یک کپی دیجیتالی از یک فرد مرده بسازد، آن کپی صرفا یک نسخه سطحی با پاسخ‌ها و اطلاعات سطحی خواهد بود.

منبع: بیتوته