درگذشته شاهد این بودیم که بسیاری از روستاییان برای کسب درآمد بیشتر از روستاها به شهرها مهاجرت می کردند اما امروزه دولت خواستار بازگشت روستاییان به روستاها وایجاد اشتغال در روستاها می باشد. از این رو سعی می کند تا اسباب بازگشت آنها را به روستاها فراهم آورد که یکی از این راهکارها پرداخت وام تا سقف 500 میلیون به روستاییانی است که می خواهند به محل سابق زندگی خود بازگردند.

کشور عزیزمان ایران روستاهای زیبایی را در خود جای داده است که علاوه بر آب و هوایی بهتر از شهرها دارای شرایطی مطلوب برای کارآفرینی می باشند.

جزئیات پرداخت وام 500 میلیون تومانی به روستايیان

جزئیات وام 500 میلیونی

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام در این استان،‌ علی‌اکبر محمدپناه اظهار کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی حضرت امام در راستای ارزش‌آفرینی اجتماعی، ارائه خدمات به محرومان، رونق تولید و تشویق مردم برای بازگشت به روستا‌ها تصمیم گرفته تا شرایطی برای بازگشت به روستا‌ها را فراهم و ایجاد اشتغال کند.

وی افزود: در این طرح قرار است افرادی که به علت نبود شغل مجبور به ترک روستا و مهاجرت به شهر‌های بزرگ‌تر شده‌اند را ساماندهی و حمایت کنیم. بدین منظور تسهیلات اشتغال آفرینی از ۱۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان برای مهاجرت معکوس و بازگشت شهروندان به روستا، پرداخت می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان یزد اذعان کرد: شرایط پرداخت این تسهیلات در صورت مهاجرت به روستا، سن حداقل ۲۰ سال و حداکثر ۵۰ سال و داشتن مهارت و توانایی برای راه‌اندازی شغل است.

وی خاطرنشان کرد: برای اشتغال‌های خرد و خانگی تا ۱۵۰ میلیون تومان و برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با سود چهار تا هشت درصد پرداخت خواهد شد.

شایان ذکر است پرداخت این تسهیلات مهلت و یا زمان مشخصی نداشته و هر زمان که متقاضی وجود داشته باشد، پرداخت می‌شود.