حتما دوست دارید در هر جمعی باکلاس باشید و افرادی را تحت تاثیر شخصیت خود قرار دهید و دوستانی را در حیطه کاری یا احساسی برای خود دست و پا کنید. ممکن است تلاش های زیادی بکنید که برخی از این تلاش ها مثل رسیدگی به ظاهر و تیپ هزینه بر هم میباشد اما یک اشتباه کوچک یا یک رفتار، تمام زحمات شما را به باد داده و شما را بی کلاس جلوه میدهد. مهمترین معیار باکلاسی رفتار شماست که شخصیتتان را رقم میزند و برای این معیار باید بدانید چه کاری در چه جایی مناسب و جایز نیست. اگر دوس دارید باکلاس باشید و اشتباهاتی که نشانه بی کلاسی است را یاد بگیرید در این مطلب ما را همراهی بفرمایید.

باکلاس باش/7 اشتباهی که شما را بی کلاس نشان میدهد

باکلاس باش/7 اشتباهی که شما را بی کلاس نشان میدهد

اشتباهاتی که شما را بی کلاس نشان میدهد

صحبت کردن و خندیدن با صدای بلند

صحبت کردن با اطرافیان با صدای بلند در مهمانی ها و جامعه و همچنین در استفاده از تلفن همراه نیز یکی دیگر از ویژگی هایی است که سبب می شود افراد دیگر به شما به عنوان یک فرد بی کلاس و کسی که از آداب معاشرت چیزی نمی داند، نگاه کنند، چرا که وقتی شما با صدای بلند صحبت می کنید ؛

اولاً توجه منفی افراد را به خودتان جلب می کنید.
ثانیاً افراد تصور می کنند شما برای اثبات حرف های خودتان هیچ منطقی ندارید و تنها می خواهید حرف های خود را با صدای بلند اثبات کنید. به همین جهت است که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:

فخر فروشی

برخی گمان می کنند، اگر در معاشرت خود با دیگران خود را بگیرند و با حالتی سرشار از غرور وتکبر راه بروند ،دیگران فکر می کنند که آنها افراد با کلاسی هستند در صورتی که در مهمانی ها و مجالس ، افرادی از محبوبیت بیشتر برخوردار هستند که تواضع بیشتری داشته باشند و به همین جهت قرآن کریم برای کسانی که دوست دارند با کلاس باشند سفارش می کند که:

(وَلَا تُصَعِّرْ خَدَّکَ لِلنَّاسِ وَلَا تَمْشِ فِی الْأَرْضِ مَرَحًا إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ کُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ : و از مردم [به نِخوت‌] رُخ برمتاب، و در زمین خرامان راه مرو که خدا خودپسندِ لافزن را دوست نمى‌دارد.)( لقمان : 18)

زودتر از همه در مهمانی حاضر شدن

یکی دیگر از اشتباهاتی که ممکن است از شما سر بزند این است که زودتر از همه و در حالیکه که میزبان هنوز امکانات لازم و لوازم پذیرایی را فراهم نکرده است، در مهمانی حاضر شوید، چرا که این کار در برخی موارد تمرکز صاحب خانه را به هم می زند و نمی تواند به کارهای خود آنچنان که باید و شاید برسد.

غذا خوردن با دهان باز

مثل حیوانات غذا خوردن یکی از بدترین اشتباهات اجتماعی است. این عادت زشت نه تنها شما را زیر سوال می برد بلکه اطرافینتان که می خواهند از غذای خود لذت ببرند را نیز مشمئز می کند.

این مسئله مخصوصاً برای خانم ها اهمیت بسیار زیادی دارد و نشانه یک مرد بی کلاس است.
مردمان

تقدیم نکردن محل نشستن خود

یکی از مهمترین اشتباهاتی که در جامعه و در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و یا در مهمانی های شلوغ ممکن است از شما سر بزند، حساسیتی است که شما بر مکان نشستن خود دارید و اینکه حاضر نیستید، کمی فشرده تر بنشینید و یا جای خود را به دیگرانی که به آن مکان نیاز بیشتری دارند بدهید .
این ویژگی اگر در شما باشد سبب می شود افرادی که در آن جمع حضور دارند با چشم دیگری به شما نگاه کنند و شما را فردی خودخواه و بی گذشت قلمداد کنند.

فقط در مورد خود حرف زدن

خودپرستی اصلاً خصوصیت جالبی نیست. درست است که بعضی افراد بخاطر غرور و خودخواهی که دارند افراد را به سمت خود جذب می کنند اما دلیل نمی شود که شما هم از آنها تقلید کنید. اینکه در مکالمات و گفتگوها فقط خودتان حرف بزنید و به هیچکس اجازه حرف زدن ندهید هم اصلاً کار زیبایی نیست چون دقیقاً همان نتیجه را دارد.

اجازه بدهید دیگران هم نظراتشان را بگویند و وقتی از شما سوال می کنند نیازی نیست برای همه سوالات سه ساعت جواب بدهید. سعی کنید از دیگران سوال کنید این باعث می شود احساس کنند به جز خودتان برای دیگران هم ارزش قائل هستید.

آرایش غلیظ در اماکن عمومی

آرایش کردن در محیط عمومی تجاوز به حق اجتماعی ما محسوب می شود؛ چه فکر کنید کسی نگاهتان می کند چه نه، این کار درست نیست. هر کاری که محل آن سرویس بهداشتی است، مثل گرفتن ناخن ها، تمیز کردن چشم ها و هر چیز مربوط به بهداشت شخصی، نیز از این جمله است.
یک سنت قدیمی می گوید زمانیکه در محلی عمومی هستید، از دست زدن به صورت خود خودداری کنید.