ممکن است برای هر فردی این مشکل به وجود آید که از کارت بانکی او به کارت دیگری به اشتباه پول جابجا شود در چنین مواقعی ما باید بدانیم چطور می‌توانیم پول خود را از آن فرد پس بگیریم. در بعضی از مواقع حواس‌ پرتی و بی‌توجهی ما سبب می‌شود که پول را از کارت بانکی خود به کارت دیگری اشتباه واریز نماییم پس ما باید بدانیم در چنین شرایطی چکار باید کرد.
ما در ادامه این مطلب روش‌ها و قوانینی را که با آن بتوان پول اشتباه واریز شده را به کارت خود بازگردانیم را برای شما شرح خواهیم داد پس همراه استاربورس باشید.

اگر پولی را اشتباه به کارت کردیم چطوری پس بگیریم؟

بر اساس ماده ۳۰۱ قانون مدنی فردی که شایستگی دریافت پول را نداشته باشد یا بر اساس اشتباه پولی دریافت کرده باشد می‌بایست بر اساس قانون آن پول را به صاحب اصلیش بازگرداند؛ در صورتی که پول را باز نگرداند او ضامن اصل و منافع آن می‌باشد.

بهترین روش بازگرداندن پول این است که فردی که پول را به اشتباه کارت به کارت کرده به بانک برود و اطلاعات ارتباطی آن فرد را از بانک درخواست نماید.
در چنین مواقعی کارمندان بانک با او همکاری می‌نماید. اما اگر به دلیل حفظ حریم خصوصی بانک اطلاعات ارتباطی آن فرد را نداد می‌توانید از کارمندان بخواهید که با آن فرد تماس بگیرد.

اگر آن فرد حاضر به برگرداندن پول نشد چه کار باید انجام دهیم؟

در صورتی که فردی که پول به حساب او واریز شده از دادن پول امتناع کرد شما می‌توانید به دادگاه یا شورای حل اختلاف مراجعه نمایید و با استفاده از فیش‌های واریزی نسبت به برگرداندن پول اقدام کنید.

اگر فردی که پول به حساب او واریز شده از پول بردارد یا از آن استفاده نماید توسط دادگاه به خیانت در امانت محکوم می‌گردد. ماده ۲۶۵ قانون مدنی در این باره چنین گفت: اگر فردی وسیله یا وجهی به کس دیگری بدهد در حالی که بدهکار آن نباشد می‌تواند آن را از فرد پس بگیرد اما اگر آن وجه بابت بدهکاری باشد دیگر قادر به پس گرفتن آن نیست.

در صورتی که فردی قبل از اینکه کاری انجام شود پول را به حساب دیگری واریز نماید به طور مثال به صورت شفاهی گفته باشد انجام می‌دهد آن فرد می‌تواند یک دادخواست حقوقی تهیه کرده و با قرار دادن  فیش بانکی یا رسید انتقال وجه پول واریزی را از آن فرد دریافت نماید.