شما با نکات خانه داری می‌توانید از یک سری راهنماها و شیوه‌ها استفاده کنید تا منزل و خانه خود را تمیز و منظم نگه دارید. ما در اینجا چندین نکات خانه داری را در ادامه برای شما خواهیم گفت.

هنگامی که صحبت از تمیز کردن و برق انداختن ظروف به میان می‌آید ذهن ما به سمت وایتکس میرود. اما متاسفانه وایتکس سرطان زاست و بسیار مضر می‌باشد.

اما باید گفت برای از بین بردن جرم‌ها بر روی لیوان، بشقاب و قابلمه وایتس یکی از بهترین گزینه‌هاست.

معرفی دو ماده سالم برای برق انداختن ظروف

ما می‌خواهیم به کمک دو ماده به شما نشان دهیم که به راحتی می‌توانید ظروف خود را برق بیندازیید بدون اینکه برای شما مضر باشد و برای مدت طولانی از آن استفاده نمایید.

تمیز کردن و برق انداختن ظروف با سرکه و جوش شیرین

با توجه به اینکه سرکه به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده شناخته می‌شود اما می‌تواند در برق انداختن و تمیز کردن ظروف هم بسیار تاثیرگذار باشد، خصوص هنگامی که با جوش شیرین همراه شود.

اگر می‌خواهید که استکان و لیوان‌های شما همیشه بدرخشند شما باید مایع ظرفشویی را با سرکه قاطی کنید (به نسبت دو به یک). یعنی دو قسمت مایع ظرفشویی و یک قسمت سرکه.

هنگامی که می‌خواهید از سرکه استفاده کنید می‌بایست لیوان و ظروف لکه‌دار خود را درون یک تشت قرار دهید بر روی آنها آب داغ بریزید. یک یا دو فنجان سرکه به آب آن بیفزایید و ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را به همراه مقداری مایع ظرفشویی داخل تشت بریزید.

۲۰ دقیقه زمان دهید.

حالا ظرف‌های خود را با اسکاج بشویید و از برق افتادن این ظروف لذت ببرید. شما می‌توانید هنگامی که قابلمه‌های استیل و روی خود سیاه شدند و یا دچار سوختگی گردیده‌اند از ترکیب سرکه و جوش شیرین استفاده کنید.

با این دو ماده از شر وایتکس سرطان زا خلاص شوید!

با این دو ماده از شر وایتکس سرطان زا خلاص شوید!

زغال برای شستن و برق انداختن

زغال یک تمیز کننده و لکه بر عالی برای ظروف می‌باشد که در قدیم از آن استفاده می‌شدند اما امروزه متاسفانه فراموش گردیده است.

برای این کار لازم است که اسکاج خیس خود را داخل زغال زده و با آن ظرف‌های خود را بشویید و پس از آن با اسکاج آغشته به مایع ظرفشویی ظروف را بشویید تا برق بیفتد.

زغال یکی از شوینده‌های سالم، ارزان و قابل دسترس می‌باشد که برای برق انداختن ظروف استفاده می‌گردد. شما می‌توانی زغال را از کبابی‌ها تهیه کنید یا هنگامی که آتش درست کردید زغال آن را بردارید و درون شیشه‌ای نگه دارید و هنگام شستن ظرف از آن استفاده نمایید.