با این 6 روش دیگه به کاشت ناخن نیاز نداری و ناخونای طبیعی بلند و سالم خواهی داشت. اولین نکته برای داشتن ناخن طبیعی سالم و با رشد عالی اینست که ناخن هایتان را تمیز نگه دارید از تماس با مواد شیمیای تا حد امکان خودداری کنید و هر روز آنها را در معرض نور خورشید قرار دهید تا ویتامین D جذب کنند.

عادت غلطی که در نگهداری ناخن طبیعی بسیار انجام میشود عقب کشیدن کوتیکول ناخن و جدا کردن آن است این کار ظاهر ناخن را زیباتر و بلند تر نشان میدهد اما ناخن ها را ضعیف و بستر رشد باکتری در ناخن را فراهم میکند. جالب است بدانید کوتاه کردن مرتب ناخن به رشد سریع تر آن کمک میکند. با رعایت این نکات ساده و مهم و همچنین انجام حداقل یکی از روش هایی که در ادامه میخوانید میتوانید ناخن سالم و بلند زیبا داشته باشید و از هزینه برای کاشت ناخن راحت شوید.

با این 6 روش دیگه به کاشت ناخن نیاز نداری

با این 6 روش دیگه به کاشت ناخن نیاز نداری

مصرف  کافی بیوتین

مهم‌ترین ماده‌ای که در رشد ناخن اثر دارد بیوتین است، بیوتین که یکی از اشکال ویتامین B است در بلند کردن ناخن نقش مهمی دارد و لازم است که رژیم غذایی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که این ماده را به مقدار کافی دریافت می‌کنید، در غیر این صورت از مکمل‌های غذایی و مولتی ویتامین‌ها استفاده کنید.

استفاده از جوش شیرین

وقتی درباره درمان‌ های خانگی شگفت ‌انگیز برای تسریع رشد ناخن ‌ها صحبت می شود، جوش ‌شیرین نباید نادیده گرفته شود. جوش ‌شیرین می‌تواند رشد ناخن را افزایش دهد و ناخن ‌ها را به طور طبیعی و موثر تقویت کند. علاوه بر این، اگر از قارچ ناخن و یا عفونت ‌های ناخن رنج می‌برید، جوش ‌شیرین کمک زیادی در رفع آن می‌کند.

دستورالعمل:

  • جوش‌ شیرین را با مقدار کافی آب مخلوط کنید تا یک خمیر نرم ایجاد کنید.
  • این خمیر را روی ناخن‌هایتان بمالید.
  • برای چند دقیقه ناخن‌ های خود را ماساژ دهید.
  • بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند.
  • آن را با آب ولرم بشویید.

باید این درمان را روزانه تکرار کنید تا نتیجه قابل‌توجهی به دست آورید.

استفاده از وازلین

وازلین باعث تقویت ناخن های دست و پا میشود و ناخن های شما را سفت و محکم میکند.

دست ها را با آب و صابون بشویید مقداری وازلین را بر روی ناخن ها و کل دست ماساژ دهید، بگذارید 3 تا 5 دقیقه بماند و سپس با آب و صابون بشویید.

استفاده از روغن زیتون و یا روغن نارگیل

روغن زیتون یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت و رشد سریع ناخن می باشد، روغن زیتون حاوی ویتامین E می باشد که ناخن های شما را تقویت کرده و آن ها را مرطوب نگه می دارد. علاوه بر این گردش خون را بهبود بخشیده و ناخن های آسیب دیده را ترمیم می کند.

روغن زیتون را گرم کنید و قبل از رفتن به رختخواب آن را به ناخن ها بمالید، به آرامی به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید.
در روشی دیگر ناخن های خود را به مدت 15 تا 30 دقیقه در روغن زیتون گرم فرو کنید تا رشد ناخن را تقویت کند.
از این روش ها هر روز استفاده کنید تا نتیجه دلخواه را به دست آورید.

روغن نارگیل برای داشتن ناخن های سالم و زیبا مفید است. روغن نارگیل حاوی مواد مغذی مهمی است که برای حفظ رطوبت، تقویت و همچنین درمان عفونت های کوتیکول و قارچ ناخن مفید می باشد.

شب ها قبل از خواب ناخن ها و دست ها را با روغن نارگیل ماساژ دهید.
در روشی دیگر 1/4 فنجان روغن نارگیل ارگانیک، 1/4 فنجان عسل و 4 قطره اسانس رزماری را با هم ترکیب کنید، و حدوو 20 ثانیه گرم کنید و سپس ناخن های خود را به مدت 15 دقیقه در آن بگذارید.
این روش ها را هر شب تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

استفاده از آب پرتقال

آب پرتقال یکی دیگر از مواد طبیعی که می تواند باعث تقویت و رشد سریع ناخن شود. آب پرتقال دارای ویتامین C و اسید فولیک است که برای رشد ناخن ضروری هستند.

ناخن های خود را به مدت 10 دقیقه در آب پرتقال تازه فرو کنید و سپس آنها را با آب گرم بشویید و کرم مرطوب کننده بر روی آن ها بمالید.
این روش را یک بار در روز انجام دهید تا نتایج دلخواه را به دست آورید.

استفاده از لیمو ترش

لیمو حاوی ویتامین C است که برای رشد ناخن ضروری است، همچنین لیمو ترش تازه به درمان ناخن زرد کمک کرده و ناخن های شما را زیباتر می کند.

یک قاشق غذاخوری آب لیموترش و 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم ترکیب کنید، آن را کمی گرم کنید و سپس ناخن ها را به مدت 10 دقیقه در آن فرو کنید.

در روشی دیگر یک تکه لیموترش تازه را به مدت 5 دقیقه بر روی ناخن های خود ماساژ دهید، سپس آنها را با آب گرم بشویید و بر روی آن ها کرم مرطوب کننده بمالید.