روزانه بدن هر فرد به ویتامین و مواد معدنی نیاز دارد که میزان آن به عوامل مختلفی مانند جنسیت، سن و چندین عامل دیگر بستگی دارد.

از آنجایی که مردم به میزان دریافت انواع ویتامین و مواد معدنی به بدن خود توجه کافی ندارند. سازمان غذا دارو تاکید کرده است که هر فرد می‌بایست میزان مشخصی از انواع ویتامین و مواد معدنی را مصرف کند تا نیاز بدن خود را تامین نماید.

در صورت عدم دریافت مقدار مشخصی از انواع ویتامین و مواد معدنی ممکن است مشکلات جسمی و بیماری‌های فراوانی در افراد ایجاد گردد.
در ادامه این مطلب به بررسی ویتامین‌های مورد نیاز روزانه بدن هر فرد می‌پردازیم.

ویتامین های که روزانه مورد نیاز بدن می‌باشند

کلسیم، پتاسیم، فیبر، منیزیم و ویتامین‌های A، C، D و E  که مصرف این ویتامین‌ها به صورت مرتب در روز باعث می‌شود که مانع از ایجاد بیماری‌های سخت در مردم شود. پس لازم است افراد جامعه در مورد این ویتامین ها و میزان دریافت آن ها اطلاعات کافی داشته باشند که مانع ایجاد بیماری در آن ها گردد.

? ویتامین ها روزانه

– نیاز روزانه بدن به کلسیم چیزی حدود ی۱.۱۳۶ میلی‌گرم برای هر فرد بزرگسال می‌باشد که این میزان از کلسیم باید در هر روز توسط فرد دریافت شود.

ویتامین های که روزانه

ویتامین های که روزانه

– ? یکی دیگر از ویتامین‌هایی که روزانه افراد می‌باید استفاده کنند پتاسیم می‌باشد که میزان آن در یک فرد عادی ۴۰۴۴ میلی‌گرم در روز است.

– ? از آنجایی که مصرف منیزیم سبب تقویت عضلات عروق و قلب می‌شود می‌بایست در روز در یک فرد عادی منیزیم به میزان ۳۸۰ میلی‌گرم در روز استفاده گردد.

– ? ویتامین A از ویتامین‌های مورد نیاز بدن است که به رصد بینایی و سلول‌های بدن کمک شایانی می‌کند. این ویتامین مورد نیاز بدن می‌بایست چیزی در حدود ۷۰۰ تا ۹۰۰ میکروگرم در روز باشد.

– ? ویتامینی که به کلاژن‌ها کمک می‌کند تا در رگ‌های خونی، استخوان‌ها، غضروف و ماهیچه‌ها ساخته شوند ویتامین C می‌باشد که می‌بایست روزانه مصرف شود.

– ? یکی دیگر از ویتامین‌های مهم بدن که می‌بایست استفاده شود ویتامین دی می‌باشد که نیاز آن در بدن افراد عادی حدود ۶۰۰ واحد بین المللی است و در سالمندان این عدد به ۸۰۰ واحد هم می‌رسد.

– ? از آنجایی که ویتامین E یکی دیگر از ویتامین‌های مورد نیاز بدن است. می‌بایست در طول روز هر فرد بزرگسال به میزان ۱۵ میلی‌گرم ویتامین E مصرف نماید.