سوال بسیاری از خانم ها اینست که با برنجی که شفته شده چیکار کنیم؟ با ما همراه باشید تا ترفند های زنده کردن این برنج رو حتی زمانی که مهمان دارید یاد بگیرید.

هنگامی که هدف سازماندهی و مدیریت بهتر خانه می‌باشد افراد از نکات خانه داری و ترفندهایی استفاده می‌کنند که بتوانند در این کار مهم بیشتر موفق‌تر باشند. نکات خانه داری یا در واقع مدیریت منزل به معنای استفاده از یک ملک و تامین کردن نیازهای روزانه منزل می‌باشد. در نکات خانه داری یک سری راهنما و شیوه‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود شما خانه و منزل خود را تمیز و مرتب نگه دارید.

در مواقعی که فرصت کافی داشته باشید می‌توانید یک پلوی جدید درست کنید یا با آن برنجی که پخته شده و به حالت شفته درآمده می‌توانید سوپ، آش، شیر برنج، کوکو، کوفته برنجی و … درست نمایید.  اما در این مطلب به شما راهکارهایی برای خلاصی از برنج شفته شده ارائه خواهیم نمود.

برنج را زیاد هم نزنید

برخی از افراد در زمانی که برنج آنها به حالت شفته در می‌آید، شروع به کفگیر زدن می‌کنند در واقع آنها نمی‌دانند که با این کار برنج آنها بیشتر له می‌شود.

برنج را آبکش کنید و روی آن آب سرد بریزید

در چنین مواقعی سریعاً برنج خود را درون صافی ریخته و بر روی آن آب سرد بریزید. این کار سبب می‌شود که لعاب برنج از بین برود. همچنین آب سرد مانع از نرم شدن بیشتر برنج می‌گردد.

کف برنج شفته شده را ته دیگ بگذارید

هنگامی که برنج شما به شکل شفته درآمد حتماً می‌بایست برای آن ته دیگ گذاشت که شما می‌توانید از نان یا سیب زمینی استفاده کنید.
بدین صورت که در این مواقع  به خاطر نرم شدن و خمیر شدن برنج اگر کسی کمتر برنج بخورد می‌تواند از ته دیگ جایگزین نماید. در واقع یک ته دیگ طلایی و خوشرنگ باعث می‌شود که نظر مهمانان را به خود جلب کند و آنها به شفته بودن برنج توجه چندانی نکنند.

به برنج روغن اضافه کنید

اگر شما به دنبال سالم زندگی کردن و همچنین کاهش وزن می‌باشید نباید به برنج خود روغن اضافه کنید. اما در مواقعی که برنج به حالت شفته درآمد حتماً باید به برنج روغن داغ یا کره اضافه کرد. چون روغن سبب جدا شدن دانه‌های برنج از یکدیگر می‌شوند در چنین مواقعی که برنج شما شفته است باعث می‌شود که ظاهر برنج شما بهتر شود.

به برنج شفته آب اضافه نکنید

بعضی از افراد زمانی که برنج خود را آبکش می‌کنند به کناره‌های آن مقداری آب اضافه می‌کنند تا برنج کاملاً دم بکشند و بخار کند. اما در مواقعی که برنج شما شفته شده است این کار را نکنید. چون هدف ما در این مواقع این است که آب اضافی از برنج خارج شود تا خمیرتر نشود.

در قابلمه را باز یا نیمه باز بگذارید

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که برای دم کردن برنج خود از دم کنی استفاده می‌کنید زمانی که برنج شفته شد این کار را انجام ندهید. در مواقعی که برنج شفته شده است درب قابلمه را به صورت نیمه باز یا کاملا باز قرار دهید چرا که هنگامی که درب قابلمه بسته باشد باعث می‌شود که بخار به صورت قطره‌هایی به داخل پلو بریزد و برنج را نرم‌تر کند.
شما نگران پخته شدن برنج نباشید چون در این حالت برنج شما زیادی پخته.

برای بخار کردن آب اضافی برنج شعله را بیشتر کنید

وقتی که شعله زیاد باشد باعث می‌شود آب اضافی که در برنج شفته وجود دارد بخار شود و برنج شما مقداری خشک شود در اینجا باید دقت کنید که برنج نسوزد.
هنگامی که برنج شما پخت باید آن را خاموش کنید و اجازه دهید مقداری سرد شود. ما نمی‌گوییم که شما برنج را به صورت سرد و یخ سرو کنید فقط چند لحظه بگذارید بخاری که در برنج شفته وجود دارد خارج شود و از حالت نرمی در بیاید.

سعی کنید برنج قالبی در بیاورید

چون برای اینکه برنج قالبی درست کنیم باید برنج مقداری نرم‌تر باشد پس شما با این بهانه می‌توانید برنج خود را در قالب‌های آماده  به شکل قلب، گل، گرد و … سرو کنید. که در این مواقع باعث می‌شود که ظاهر برنج شما حفظ شود.