ویتامین E به دلیل خواص بیش از اندازه آن یک نوع درمان به حساب می آید. مهمترین خواص ویتامین E، سلامتی بدن و جلوگیری از پیری زود رس است که با یک رژیم غذایی خوب میتوانید این ویتامین را برای بدنتان تامین کنید. در صورتی که نیاز به مصرف مکمل ویتامین E دارید مهم است که در چه زمانی و به چه مقداری مصرف کنید تا فواید بینظیر آن را به بدنتان برسانید. مصرف بیش از حد و سرخود ویتامین E میتواند نتیجه ی برعکس بدهد و عوارضی را به دنبال داشته باشد در این پست با ما همراه باشید تا بهترین زمان مصرف ویتامین E برای سنین مختلف را یاد بگیرید.

بهترین زمان مصرف ویتامین E برای افراد در سنین مختلف

بهترین زمان مصرف ویتامین E برای افراد در سنین مختلف

بهترین زمان مصرف ویتامین e در کودکان

کمبود ویتامین ای بسیار نادر است؛ اما اگر کودک شما دچار کمبود ویتامین ای شده باشد نشانه‌ای از یک بیماری جدی است. برخی علائمی که می‌تواند به شما در تشخیص کمبود ویتامین در کودکان کمک کند شامل مواردی چون مشکلات بینایی، ضعف و درد عضلانی، عدم هماهنگی اندام‌های بدن هنگام راه رفتن و یا خوب نبودن حال کلی کودک می‌باشد.

بهتر است در صورت مشاهده چنین علائمی فوراً به پزشک مراجعه کنید. در صورت تجویز مکمل‌های ویتامین ای، از آنجا که مصرف نادرست و بی‌رویه این ویتامین در کودکان مشکلات بسیار جدی دارد باید در رابطه با مقدار و بهترین زمان مصرف ویتامین e برای کودکان آگاهی داشته باشید.

میزان مصرف ویتامین ای برای کودکان در سنین متفاوت به شرح زیر است:

  • برای کودکان 14 سال به بالا: روزانه 15 میلی گرم
  • برای کودکان 9 تا 13 سال: روزانه 11 میلی گرم
  • برای کودکان 4 تا 8 سال: روزانه 7 میلی گرم
  • برای کودکان 1 تا 3 سال: روزانه 6 میلی گرم

بهترین زمان مصرف ویتامین e برای بزرگسالان

بسیاری از مشکلات عروقی، خونی، پوستی، اختلالات سیستم ایمنی و هورمونی که تجربه می‌کنیم، ناشی از عدم توانایی بدن در هضم چربی برای دریافت ویتامین ای است. اگر به کمبود ویتامین ای در بدن توجه نشود ممکن است در آینده مشکلات جدی‌تری شما را زمین‌گیر کند؛ بنابراین سعی کنید به این مورد به صورت جدی توجه داشته باشید و با انجام چکاپ پزشکی از سلامتی بدن خود اطمینان حاصل کنید.

متأسفانه، بسیاری از افراد بدون آنکه به بهترین زمان مصرف ویتامین ای و همچنین دوز مصرفی این ویتامین توجهی کنند، برای بهبود وضعیت پوست و مو خود به صورت خودسرانه شروع به خوردن ویتامین e می‌کنند. ممکن است در روزها یا ماه‌های اولیه هیچ گونه عوارضی را مشاهده نکنید؛ اما تجمع ویتامین ای به صورت ناگهانی منجر به مسمومیت این ویتامین شده و عوارض شدیدی به دنبال دارد؛ بنابراین حتماً دستورالعمل‌های لازم برای بهترین زمان مصرف ویتامین e را از پزشک بگیرید.

میزان دوز مناسب مصرف ویتامین ای به طور کلی به شرح زیر است:

  • برای زنان بالاتر از 14 سال: روزانه 15 میلی گرم
  • برای دوران بارداری: روزانه 15 میلی گرم
  • برای دوران شیردهی: روزانه 19 میلی گرم
  • برای مردان بالای 14 سال: روزانه 15 میلی گرم

بهترین زمان مصرف قرص ویتامین ای برای چاقی صورت

مصرف ویتامین ای به عنوان روشی برای چاقی صورت نیز طرفداران بسیاری دارد. روش‌های متفاوتی برای تأثیرگذاری ویتامین ای برای چاقی صورت وجود دارد. از رژیم غذایی گرفته تا ماساژ چاقی صورت با ویتامین e. در صورتی که به دلیل کمبود این ویتامین در بدن صورتی لاغر داشته باشید، بهترین زمان مصرف ویتامین ای برای چاقی صورت، مصرف آن در وعده‌های اصلی غذایی است و بهتر است وعده‌های اصلی شما برای جذب و تأثیر بهتر ویتامین ای، شامل چربی‌های مفید باشد. البته باید دوز مصرفی این ویتامین را نیز در نظر داشته باشید و سعی نکنید برای اینکه سریع‌تر نتیجه بگیرید، بیش از دوز تعیین شده مصرف کنید.