اگر میخواهید بهترین ضدلک برای پوستتون با کمترین هزینه درست کنید با ما همراه باشید. در فصل تابستان پوست صورت در معرض خطراتی مثل آفتاب سوختگی و لک های ناشی از اشعه آفتاب قرار دارد و طبیعتا پوست شما در تابستان کمی تیره تر میشود و نیاز به آبرسانی بیشتری هم دارد تا طراوت و روشنی خود را حفظ کند.اولین درمان برای هر مشکلی پیشگیری است. استفاده از ضدآفتاب و قرار نگرفتن بیش از حد زیر آفتاب در تابستان پوست شما را از خطرات احتمالی نجات میدهد.

اما استفاده از مواد طبیعی خانگی برای آبرسانی پوست و خنک کردن و همچنین پیشگیری و درمان لک های پوست صورت از بهترین کارهایی است که میتوانید برای پوستتان انجام دهید. در این مطلب ماسک صورت ضد لک با لوازم آسان و در دسترس را برایتان آورده ایم این ماسک پوست شما را روشن و شفاف میکند و لک های سطحی را به سرعت از بین میبرد و همچنین از چروک شدن و شل شدن پوست جلوگیری میکند.

بهترین و ارزان ترین ضدلک برای تابستان/ماسک ضد لک قوی برای آقایان و خانم ها

بهترین و ارزان ترین ضدلک برای تابستان/ماسک ضد لک قوی برای آقایان و خانم ها

بهترین و ارزان ترین ضدلک خانگی

آرد برنج یک درمان خانگی عالی برای درخشان کردن پوست، درمان لک و حفظ روشنی پوست شماست. برای تهیه ی ماسک یک قاشق غذاخوری آرد برنج رو با حدود یک قاشق شیر کاملبا مخلوط کنید به طوری که مایع نیمه غلیظ به دست بیاید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار داده و سپس با آب ولرم و بعد آب خنک بشورید.

ماسک صورت ضد لک و روشن کننده با ماست

ماست رطوبت پوست را حفظ می‌کند و باعث شادابی رنگ آن می‌شود. از طرف دیگر ماست خاصیت رنگ زدا دارد و نرمی و لطافت را برای پوست به‌ ارمغان می‌آورد.

لوازم مورد نیاز برای ساخت ماسک صورت ماست

  • ماست
  • عسل

طرز تهیه ماسک صورت ماست

  • دو قاشق چای خوری ماست را به همراه یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید.
  • ترکیبات به‌دست‌آمده را روی صورت قرار دهید و اجازه دهید کاملاً خشک شود.
  • سپس صورت را با آب بشوید.

روش های جایگزین

روش های دیگری برای ساخت ماسک‌ صورت خانگی با ماست پیدا کردیم که در ادامه بد نیست نگاهی به این روش ها بیاندازید:

۲ عدد توت فرنگی که حسابی رسیده باشد را با یک قاشق‌ چای خوری عسل و یک قاشق‌‌‌ غذاخوری ماست ترکیب کنید. ماسک به‌دست‌‌‌آمده پوست شما را روشن‌تر از همیشه می‌کند.

یک قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری روغن‌ زیتون و یک‌چهارم آواکادو ترکیب کنید تا این ماسک، آبرسانی صورت شما را بهتر از همیشه انجام دهد.

ماسک ضد لک با سفیده تخم مرغ

در بین اسامی ماسک های خانگی برای لک صورت همیشه نام سفیده تخم مرغ به چشم می‌خورد. تعجبی هم ندارد؛ چرا که سفیده تخم مرغ حاوی آنزیم‌های طبیعی بوده و به روشن کردن لک پوستی و اسکار (جای جوش) کمک می‌کند.

با یک قلم‌مو یا انگشت‌ها سفیده تخم مرغ را روی پوست تمیز خود بزنید.

حدودا 10 دقیقه صبر کنید تا خشک شود.

با آب سرد بشویید، صورت‌تان را خشک و از مرطوب کننده استفاده کنید.

این کار را هفته‌ای دو بار تکرار کنید.

ماسک جوانکننده با ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا ماده‌ای التیام بخش است که به جوان سازی پوست کمک می‌کند. در واقع این ژل سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و پلی ساکاریدهایی است که برای این اثرات و از بین بردن لک صورت موثر هستند.

  • یک برگ آلوئه ورا را برش داده و باز کنید و ژل تازه درون آن را بیرون بیاورید.
  • یک تکه ژل را ببرید و آن را به مدت 2-1 دقیقه روی نواحی لک دار صورت ماساژ دهید.
  • بعد از 15-10 دقیقه صورت‌تان را با آب بشویید. اگر احساس چسبندگی ژل روی صورت اذیت‌تان نمی‌کند، اجازه دهید یک شبانه روز روی پوست‌تان بماند.

این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

ماسک ضدلک با خیار

خیار حاوی ویتامین‌های مورد نیاز پوست شماست و به جوانسازی و کاهش التهاب پوست کمک می‌کند. شما می‌توانید از ترکیب خیار و آلوئه ورا به منظور ساخت یک ماسک خانگی برای لک صورت بهره مند شوید و به این ترتیب از شر لکه‌های تیره پوست‌تان خلاص شوید. برای ساخت این ماسک:

  • یک خیار را رنده کنید.
  • خیار رنده شده را با نصف قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کنید.
  • مخلوط را روی صورت خود بمالید و پس از نیم ساعت با آب بشویید.

از این ماسک سه بار در هفته استفاده کنید.