? خوابیدن با بدنی تمیز حس خیلی خوبی به آدم می دهد، مخصوصا بعد از یک حمام داغ. ولی از نظر پزشکی خواب شبانه بعد از حمام خوب نیست. ضرر این خواب بیشتر از فواید آن می باشد، بسیاری از افراد اغلب عادت دارند دوش شبانه بگیرند و بعد به رختخواب بروند. هم چنین ?دوش گرفتن قبل از خواب باعث از بین رفتن خستگی روزانه هم می شود،اما نباید هایی وجود دارند که درباره ی ضرر حمام قبل از خواب به ما گفته می شود.

در ادامه ضرر های دوش گرفتن در شب را باهم درسایت استاربورس می خوانیم:

معایب دوش گرفتن شبانه

معایب دوش گرفتن شبانه

دوش اول صبح می تواند نتایج بهتری برای شما داشته باشد، و گرفتن دوش در صبح باعث افزایش انرژی شما می شود

معایب دوش گرفتن شبانه:

۱- ممکن است راحت خوابتان نبرد:

یک حمام با آب گرم ممکن است باعث بروز یک خواب راحت شود اما این امکان هم وجود دارد که باعث شود خوابتان مختل شود. زمانی که بدن آماده خواب می شود دمای بدن کاهش می باید و حمام آب داغ باعث بالا رفتن دمای بدن می شود ، به همین علت بدن دچار سردرگمی می شود. بنابراین توصیه می شود یک یا ۲ ساعت قبل از خواب دوش بگیرید.

۲- ضربان قلبتان را بالا می برد:

آب داغ فشار خون را بالا می برد، حتی ممکن است دمای بدن را تا حد زیادی بالا برد که منجر به فشار به قلب شود. وقتی هم که ضربان قلب بالا رود باعث پهلو به پهلو شدن شما می شود که موجب به هم خوردن خوابتان می شود.

۳- ممکن است باعث اضافه وزن شود:

رفتن به حمام بلافاصله بعد از شام، دستگاه گوارش را گیج می کند و منجر به افزایش وزن می شود، خون رسانی به سمت معده افزایش پیدا می کند.
حتما نیم ساعت قبل از غذا دوش بگیرید.

۴- برای موهایتان مضر است:

?خوابیدن با موهای خیس اصلا توصیه نمی شود، هرچند موهایتان را خشک کنید ممکن است قسمتی خیس بماند، بالش این رطوبت را جذب خودش می کند و محیطی برای رشد باکتری های مضر فراهم می شود‌.
خارش، تحریک پوست، شوره از جمله مشکلات پوستی است که خوابیدن با موهای خیس منجر به آن می شود‌.

به گفته کارسون، اگر با مشکلی مواجه شده اید که قصد دارید به شیوه ای خلاقانه آن را حل کنید و پس از تلاش فراوان موفق به یافتن راه حلی برای آن نشده اید، بهتر است آن را در پس ذهن خود نگه دارید تاحمام حسابی پخته شود در شرایطی که فرآیندهای ناخودآگاه روی آن کار می کنند.