بورس ایران امروز شنبه 16 اردیبهشت 1402 بارِ دیگر در معاملات خود با رشد 20هزار واحدی خودش به سطح 2.535.000 واحد رسید. امروز با شروع ساعت کاری بورس، سهام های گروه بانکی و خودرویی با صف های خرید همراه بود.

نمادهای مثبت امروز

بورس

بورس

همچنین نمادهای وبملت و خودرو و شپنا بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص گذاشتند.

نمادهای منفی امروز

نماد‌ کچاد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص گذاشتند.

شاخص کل برس

شاخص کل هم وزن همچنان برتری خود نسبت به شاخص کل را حفظ کرده است و امروز نیز با رشد ۱‌.۷ درصدی همراه شد و به سطح ۸۷۰ هزار واحدی رسید.

ارزش معاملات خرد بازار سهام باری دیگر از ابتدای ۱۴۰۱ شکسته شد و ارزش معاملات خرد امروز به ۲۵۳۰۰ میلیارد تومان رسید که تو موج اخیر صعودی بازار هرگز به این عدد نرسیده بود.

از این ۲۵۳۰۰ میلیارد تومان، ۱۶۱۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس، ۶۸۰۰ میلیارد متعلق به فرابورس و ۲۴۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

حقیقی ها

حقیقی ها امروز هم ورود پول قابل توجهی به بازار سهام داشتند و در پایان معاملات امروز حقیقی ها ۲۱۷۹ میلیارد پول به بازار سهام تزریق کردند.

سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز تا پایان معاملات نسبت به سرانه فروش اشخاص حقیقی برتری داشت و در انتهای بازار سرانه خرید ۳۰.۱ میلیون تومانی و سرانه فروش ۲۷.۷ میلیون تومانی از حقیقی ها در بازار امروز به ثبت رسید. منبع :اقتصاد آنلاین.