یکی از مواد غذایی که برای بدن اثرات مفید زیادی دارد سیب زمینی می باشد، خوردن سیب زمینی برای بدن شما خواص درمانی زیادی دارد و می توانید به شکل های مختلف از سیب زمینی استفاده کنید و آن را در وعده های غذایی خودتان جای دهید. سیب زمینی دارای ویتامین های مفید زیاد است و مواد معدنی بسیار بالایی دارد.

سیب زمینی دارای مقادیر زیاد پتاسیم و فیبر می باشد، هم چنین مصرف سیب زمینی برای کنترل فشار خون، حفاظت از قلب و عروق و درمان سرطان و هم چنین استفاده آن در رژیم های کاهش وزن استفاده می شود.

7 خاصیت سیب زمینی برای بدن:

1- سیب زمینی و کاهش فشار خون:

همان طور که تحقیقات نشان می دهد، پوست سیب زمینی دارای مقدار بسیار بالای پتاسیم می باشد. پتاسیم یکی از مواد معدنی می باشد که در کاهش دادن فشار خون موثر است. وقتی که شما یک خوراکی دارای پتاسیم مصرف کنید در واقع به دفع ادرار کمک می کنید وقتی پتاسیم در خون زیاد می شود کلیه ها نمک و آب اضافی را به صورت ادرار دفع می کند و این کار باعث کمتر شدن فشار خون می شود.

2- سیب زمینی و کاهش فشار خون:

سیب زمینی عاری از کلسترول می باشد و همین طور غنی از فیبر،پتاسیم، ویتامین سی و ب 6 می باشد. که همه این موارد در بهبود سلامت قلب موثر است.

3- سیب زمینی و کاهش سرطان:

خوردن سیب زمینی به صورت آبپز و پوره کردن آن برای سلامت مفید است ولی سرخ کرده سیب زمینی به دلیل پختن آن با روغن ممکن است باعث بروز سرطان شود آن هم به علت استفاده از روغن و سرخ کردن آن می باشد.

4-سیب زمینی و سلامت مغز:

مواد مفید موجود در سیب زمینی باعث کاهش زوال عقل می شود، سیب زمینی باعث بهبود علایم آلزایمر می شود و برای درمان افسردگی مفید است. حافظه را افزایش می دهد.

5- سیب زمینی و محکم شدن استخوان ها:

سیب زمینی دارای مقادیر بالای پتاسیم ومنیزیم می باشد که این مواد برای محکم شدن استخوان ها مفید می باشد.

6- سیب زمینی و کاهش التهاب:

از سیب زمینی می توان به عنوان یک درمانگر برای التهاب های آرتریت و رماتیسم استفاده کرد.

7- سیب زمینی و هضم غذا:

سیب زمینی دارای فیبر بالایی می باشد که فیبر به فرایند هضم غذا کمک می کند.هم چنین سیب زمینی برای درمان اسهال مفید می باشد.

دیگر خواص سیب زمینی:

1- درمان کننده میگرن

2- حفظ و سلامت موی سر

3-شفاف کننده پوست صورت

4- سم زدا کبد

5-جلوگیری از پیری

6- انرژی دهنده بدن