آلبالو دشمن فشار خون و سرطان است. آلبالو یکی از خوش طعم ترین میوه های تابستانی است که کاربردهای بسیاری دارد و در تهیه میوه خشک، کمپوت، ترشی، دسر، کیک، بستنی، شربت و … از آن استفاده می کنند. این میوه ی دوست داشتنی غنی از ویتامین C، ویتامین E، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین D و ویتامین های گروه B است.  این میوه ی خوش طعم در تنظیم چربی خون، پاکسازی کبد، رفع بی خوابی، تقویت بینایی، جلوگیری از نقرص و کنترل قند خون نقش موثری دارد و سبب تقویت سیستم ایمنی و سلامت قلب می شود.

این ترشی خوشمزه، دشمن فشار خون است!

این ترشی خوشمزه، دشمن فشار خون است!

روش تهیه ی ترشی آلبالو

در این مطلب قصد داریم روش تهیه ترشی خوشمزه ی آلبالو را به شما آموزش دهیم. تهیه ی این ترشی بسیار آسان است و شما می توانید به سادگی آن را در منزل درست کنید.

مواد لازم برای تهیه ترشی آلبالو

  • آلبالو یک کیلوگرم
  • نمک و سرکه به اندازه کافی

طرز تهیه ترشی آلبالو برای کنترل فشار خون

آلبالوها را تمیز کنید. سپس آن ها را در صافی بریزید و مقداری نمک به آن ها اضافه کنید. اجازه دهید آلبالو ها چند ساعت به همین صورت بمانند. پس از گذشت این مدت آلبالو را در ظرف دهانه گشادی بریزید و‌‌ ظرف را از سرکه پر کنید. سپس درب ظرف را محکم ببندید و درجایی خنک از آن نگهداری کنید تا ترشی عمل آید.

امیدوارم هیچگاه دچار فشار خون بالا نشوید و اگر فشارخون بالا دارید حتما از این ترشی خوشمزه استفاده کنید تا کنترل شود.البته برای موارد اینچنینی حتما لازم هست با پزشک متخصص مشاوره بگیرید و صرفا با ترشیجات به مقابله با بیماری ها نروید.