علی دایی که طی چند ماه گذشته اتفاقات فراوانی را در زندگی خود دید، حالا برای تعطیلات و رسیدگی به امور شخصی راهی خارج از کشور شده است.

بر اساس گزارشات، اسطوره ماندگار پرسپولیس و تیم ملی از کشور خارج شده است.

علی دایی یکی از چهره‌های فراموش‌نشدنی و به نوعی برند فوتبال ایران در خارج از کشور محسوب می‌شود. مردی که بارها به گردهمایی‌های بزرگ و مراسم قرعه‌کشی مسابقات معتبر دعوت شده و از این بابت هم مانند دوران فوتبال خود برای ایران افتخارآفرینی کرده است.

دایی 1

در ماه‌های اخیر سیاست‌های خبرسازتری در پیش گرفته و بارها در صفحه مجازی‌اش در اینستاگرام تلاش کرده درباره اتفاقات ایران صحبت کند.

واضح است که وقتی شخص محبوبی مثل علی دایی وارد چنین جریانی می‌شود همیشه عده‌ای ناراحت شوند و در تلاش باشند علیه او جبهه‌گیری کنند. درباره علی دایی تا به حال یکی، دو اتفاق جنجالی رخ داده که هرکدام در نوع خود، سروصدای زیادی به پا کرده است. اولی مربوط به اوایل اعتراضات در ایران است. او که به همراه خانواده از استانبول در حال بازگشت به تهران بود، با ضبط پاسپورتش در فرودگاه امام خمینی مواجه شد. اتفاقی شوکه‌کننده که باعث ناراحتی بیش از اندازه علی دایی شد.

اگرچه قرار شده بود او برای پیگیری ضبط پاسپورتش به دادگاه برود، ولی چند روز بعد، مقامات قضائی به این مورد واکنش نشان داده و گفتند که رفتار مناسبی با علی دایی نشده است. در نتیجه پاسپورت او بدون آنکه علی دایی نیاز داشته باشد به دادگاه برود، در اختیارش گذاشته شد. آن زمان در آستانه برگزاری جام جهانی بود و انتظار می‌رفت که دایی به عنوان یکی از چهره‌های سرشناس از سوی فیفا به قطر دعوت شود، اتفاقی که رخ داد، ولی علی دایی با انتشار یک بیانیه در اینستاگرامش نوشت که دعوت به قطر را رد کرده و در چنین اوضاعی تصمیم گرفته کنار مردم ایران حضور داشته باشد.

همان متنی که در اینستاگرام گذاشت، رکورد لایک در این شبکه اجتماعی بین کاربران ایرانی را شکست تا مردم هم نشان دهند حمایت خاصی از او دارند.

با این حال، پای علی دایی بعدها بیشتر به ماجراهای خبرساز کشیده شد. اظهارنظر او درباره مرگ اسرا پناهی باعث شد رسانه‌های جریان خاص علیه او شوند و حتی خواستار برخورد با این چهره بین‌المللی هم شدند. موضوعی که اگرچه به صورت علنی رخ داد، ولی برای علی دایی و خانواده‌اش بدون عواقب نبود. این یکی مربوط به خروج همسر و فرزند علی دایی از ایران بود. آن‌ها اگرچه سوار بر هواپیما تهران را به مقصد امارات ترک کرده بودند، ولی هواپیمای آن‌ها در اقدامی بحث‌برانگیز به کیش برگردانده شد و خانواده دایی را به تهران برگرداندند.

منبع از سایت خبرورزشی khabarvarzeshi

دایی که طی چند ماه گذشته اتفاقات فراوانی را در زندگی خود دید، حالا برای تعطیلات و رسیدگی به امور شخصی راهی خارج از کشور شده است.

یکی از دوستان شهریار در گفت‌وگویی کوتاه سفر او را تایید کرد اما مدعی شد نمی‌داند این مسافرت تا چه زمانی طول می‌کشد و علی دایی طی روزهای اقامت در خارج از ایران به کدام کشورها سفر خواهد کرد. با توجه به شناخت رسانه‌ها از دایی، او برای همیشه در آن سوی آب‌ها ماندگار نخواهد شد و دیر یا زود به ایران بازمی‌گردد. علی دایی از بهار سال ۹۸ و پس از پایان همکاری با باشگاه سایپا، دیگر فعالیتی در فوتبال ایران نداشته است.

علی دایی

علی دایی

علی دایی متولد 14 بهمن سال 1348 در محله خیرال شهرستان اردبیل است اما برای اینکه زودتر وارد مدرسه شود در شناسنامه تاریخ تولد او اول فروردین 1348 ثبت شده است. این فوتبالیست کشورمان دارای تحصیلات عالیه است. دایی علاوه بر بازیکن فوتبال در پست مهاجم سابقه مربیگری فوتبال را هم دارد، علی دایی  موسس و مدیر پوشاک ورزشی به نام دایی است که به عنوان کارآفرین هم شناخته می شود.

جالب است بدانید علی دایی به جز فوتبال در کار تجارت هم موفق بوده‌ است و گردانندگی چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضویت اتاق بازرگانی تهران را در کارنامه خود دارد. این فوتبالیست اسطوره در ساختمان سازی هم فعالیت دارد. علی دایی از خیرین مدرسه ساز اردبیل است. او در شهرک گلستان اردبیل یک مدرسه در مقطع متوسطه به نام پدرش ابوالفضل دایی به نام هنرستان کار و دانش ساخته‌است.

علی دایی از دوران کودکی به نام “شهریار” شهرت داشت و این لقب را در فوتبال نیز دارد. طبق گفته دایی، پدرش تا 19 سالگیاجازه ورود به فوتبال را به او نداد. پدر علی دایی، حاج ابوالفضل دایی راننده کامیون بود. علی دایی در اوایل سال 1380 پدرش را از دست داد. مادر علی دایی یک زن خانه دار است که در اردبیل زندگی می کند، علی دایی 4 برادر به نام های عبدالله، محمد، حسن و حسین دارد. او فرزند سوم خانواده است. علی دایی یک خواهر هم داشت که در اثر بیماری پس از تولد درگذشت.

علی دایی در سال 1366 در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب قبول شد و حتی 2 ترم هم به دانشگاه رفت ولی سال بعد دوباره در کنکور شرکت کرد و این‌ بار در رشته متالورژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و موفق شد لیسانس خود را در بهمن 1371 از همان دانشگاه دریافت کند. علی دایی تحصیلاتش را در مقطع کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد ادامه داد. دایی موفق به ادامه تحصیل در مقطع دکترا شد و دکترای خود را در رشته جامعه شناسی ورزش از واحد علوم و تحقیقات کسب کرد.

علی دایی

علی دایی

علی دایی پس از فوت پدرش در سال 1381 ازدواج کرد، همسر او مریم نام داشت و از اقوام دور دایی بود. حاصل این ازدواج دختری به نام دنیز بود. ازدواج آنها زیاد دوام نیاورد و درنهایت علی دایی از همسرش جدا شد.

دختر علی دایی

دختر علی دایی

دنیز دختر آنها هم اکنون ساکن لندن است. اسطوره فوتبال ایران و جهان در بهمن سال 1383 دوباره ازدواج کرد، همسر دوم علی دایی مونا فرخ‌آذری نام دادر. جالب است که او هم طبق گفته دایی از آشنایان دور خانوادگی آنهاست، 8 سال از علی دایی کوچکتر است، در رشته صنایع غذایی موفق به اخذ مدرک کارشناسی شد.

علی دایی در سال 1388 از همسر دوم خود صاحب یک دختر شد و بدین ترتیب دومین فرزند او به اسم نورا به دنیا آمد، علی دایی هم مانند هر پدری به به دختران خود علاقه وافر داشته و دوست دارد که آنها در زندگی همیشه موفق باشند.