یکی از سبزیجاتی که دارای ارزش غذایی بسیار بالاییست این گیاه سبز رنگ است. کدو سبز به کدوی تابستانی نیز معروف می باشد زیرا به آبرسانی پوست و بدن یاری رسانده و تحمل گرمای تابستان را آسانتر کرده و در این فصل از سال نیز به فراوانی یافت می شود.کدو سبز از دیدگاه علم گیاه شناسی در بخش میوه ها طبقه بندی می شود اما از نظر مصرف آن در قسمت آشپزی در دسته سبزیجات قرار دارد.

فهرست دسترسی سریع

کدو سبز دارای خواص ضدپیری و سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی بوده و به کاهش چربی خون کمک کرده و خاصیت لاغرکننده نیز دارد.

خواص کدو سبز:

کدو سبز

کدو سبز

  • کاهنده وزن

کدوسبز به شما احساس سیری داده و از زیاد خوردن شما جلوگیری می کند زیرا میوه ایست کم نشاسته،که دارای کربوهیدرات کم و فیبر بالاییست.

  • بهبود سلامت قلب

مقدار کلسترول،سدیم و چربی کدو سبز پایین است و به همین علت می تواند کمک رسان حفظ تعادل کربوهیدرات ها بشود که همین امر حفظ تعادل،برای سلامتی قلب بسیار مهم است.

  • چشم ها را بهبود می بخشد

کدو سبز دارای مقدار فراوانی از آنتی اکسیدان هایی با نام های لوتئین و زئارانتین می باشد که آنها در مقابله با به وجود آمدن لکه های زرد ناشی از پیری نقش بسزایی دارند،علاوه برآن این میوه سرشار از ویتامین A نیز می باشد و به همین دلیل می تواند برای سلامت چشم ها مفید واقع شود.

  • کمک به کنترل دیابت

کدو سبز و دیگر غذا ها و میوه هایی که از عدم نشاسته برخوردار هستند به شما احساس سیری داده و کمک رسان درمان بیماری دیابت هستند و افزون برآن کدو سبز موجب به تاخیر انداختن جذب گلوکز می شود زیرا سرشار از فیبر رژیمی بوده و به همین دلیل به بیماران دیابت نوع۲ نیز می تواند کمک شایانی بکند.

  • کاهنده کلسترول

کدو سبز در لیست غذاهای انگشت شمار بدون کلسترول جای دارد و به راحتی می توان آن را در رژیم غذایی کاهش کلسترول قرار داد. فیبر حلال نیز با جذب کلسترول تداخل داشته و به همین سبب به کاهش کلسترول بد خون یاری می رساند.

  • کمک به درمان آسم

کدو سبز دارای خاصیت ضدالتابی بوده و علاوه برآن حاوی مقدار زیادی ویتامین C می باشد و به همین دلیل می تواند در درمان آسم نقش مهمی را ایفا کند.

  • جلوگیری از سرطان روده بزرگ

اساسی ترین دلیل اینکه کدو سبز به عنوان درمان سرطان روده بزرگ شناخته می شود فیبر موجود در آن است به این معنی که آب اضافی را در روده بزرگ جذب کرده و رطوبت مدفوع محفوظ مانده و دفعش از بدن آسانتر و راحت تر خواهد بود