آرزوی هر خانمی داشتن پوست شفاف و درخشان است، یکی از کارهایی که برای داشتن پوست شفاف باید انجام دهید، استفاده از ماسک لایه بردار می باشد. بدون پرداخت هزینه ی اضافی در منزل خودتان ماسک لایه بردار درست کنید و از آنها به صورت مرتب و روزانه استفاده کنید. قبل از استفاده کردن از ماسک های لایه بردار، بهتر است پوست خودتان را با آب و صابون تمیز بشورید، چون باعث از بین رفتن چربی ها و آلودگی های سطح پوست می شود‌‌.

طرز تهیه 6ماسک لایه بردار خانگی

طرز تهیه 6ماسک لایه بردار خانگی

بعد استفاده از ماسک لایه بردار هم حتما از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید، چون پاک سازی باعث از دست رفتن رطوبت پوست صورت شما می شود.

ماسک های لایه بردار خانگی:

حتما قبل از استفاده از ماسک های صورت تست حساسیت انجام دهید ، شاید پوست شما به مواد موجود در ماسک آلرژی داشته باشد.

۱- ماسک لایه بردار جوش شیرین و عسل:

۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین، ۱ قاشق چای خوری عسل، ۱ قاشق چای خوری روغن ویتامین E، یک چهارم قاشق چای خوری دارچین و ۳ قاشق چای خوری شیر. همه این مواد را با هم مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید. این ماسک را بگذارید ۲۵ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای پوست های خشک بسیار مناسب است.

ماسک های لایه بردار خانگی

ماسک های لایه بردار خانگی

۲- ماسک دارچین و عسل:

۲ قاشق غذاخوری دارچین و ۲ قاشق غذاخوری عسل. این دو ماده را با یکدیگر ترکیب کنید تا مخلوطی یکدست و مانند خمیر حاصل شود. این ماسک لایه بردار خانگی را بر روی صورت خود به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید، صورت خود را با آب گرم شسته و با یک حوله، خشک کنید.

در آخر از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا خشکی پوست شما برطرف شود.

۳- ماسک شکر قهوه ای و عسل:

۱ قاشق چای‌خوری شکر قهوه‌ای و ۱ قاشق چای‌خوری عسل دارید. این دو ماده را با هم ترکیب کنید. این ماسک را روی صورت خود بزنید و سپس بشورید.

۴- ماسک لایه بردار خیار:

یک خیار را پوست بکنید و آنرا له کنید. سپس پوره آنرا روی صورت خود قرار دهید، بعد از ۵ دقیقه بشورید.این ماسک به عنوان یک لایه بردار قوی مورد استفاده قرار می گیرد.

۵-ماسک شکر، نمک، روغن نارگیل و عسل:

دو قاشق چایخوری شکر، یک قاشق چایخوری نمک، و دو قاشق چایخوری روغن نارگیل. این مواد را با هم مخلوط کرده و چند قطره عسل را به آن اضافه کنید. این مخلوط را بر روی پوست خود قرار داده و بعد از ۳ دقیقه آن را بشویید.

۶- ماسک لایه بردار کیوی و شکر:

یک عدد کیوی، دو قاشق چایخوری شکر، و چند قطره روغن آفتابگردان، این مواد را با هم مخلوط کنید و بر روی پوست خود قرار داده و بعد از ۲ تا ۳ دقیقه آن را بشویید.