اگر شما هر روز این خوراکی را بخورید به سلامت چشم و پوستتان کمک می‌کند و باعث کاهش وزن شما می‌شود. سبب می‌شود که انرژی شما در طول روز افزایش پیدا کند و باعث سلامت قلب و عروقتان شود. زیتون آرامش بخش و مسهل می‌باشد و باعث بهبود بیماری‌های سوء هاضمه و زخم‌های گوارشی در افراد می‌شود. زیتون در درمان نقرس و روماتیسم تاثیر زیادی دارد.

زیتون دارای ماده مغذی فنل می‌باشد که دارای خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهابی است که مانع از ایجاد لخته خون در عروق می‌گردد.

  • این میوه معجزه گر در درمان آسم و آرتروز دارای تاثیر بالایی است.
  • زیتون باعث تسکین ورم کلیه می‌شود و معده را پاکسازی می‌کند.
  • تحریک کننده نیروی جنسی می‌باشد.
  • زیتون دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی است.
  • دارای خواصی در زیبایی طبیعی و حفظ جوانی است.
  1. اگر می‌خواهید جوش‌ها و کورک‌ها را از روی پوست خودتان ببرید زیتون را له کنید و چند دقیقه بر روی ناحیه مورد نظر مالش دهید.
  2. مالش روغن زیتون بر روی پوست سبب افزایش لطافت و همچنین کاهش اگزما می گردد.
  3. وقتی که مو را با روغن زیتون مالش دهید موخوره و شوره سر را از بین می‌برد و باعث براقیت و لطیف شدن موها می‌گردد.
  4. مصرف روغن زیتون باعث از بین رفتن چین و چروک‌های پوست می‌شود.

زمانی که پوست خود را با روغن زیتون مالش دهید باعث می‌شود که تعریق زیاد کاهش پیدا نماید. مخلوط یکسان از روغن زیتون و گلیسیرین باعث می‌شود که ترک پا از بین برود و از ریزش و سفید شدن مو جلوگیری می‌کند.

چون روغن زیتون دارای پلی فنول است در مواجهه با آفتاب از آسیب‌های پوستی جلوگیری می‌کند پس توصیه می‌شود در مقابل آفتاب از کرم‌های ضد آفتاب دارای روغن زیتون استفاده شود.

خواص برگ زیتون

برگ زیتون

برگ زیتون

برگ زیتون دارای آنتی اکسیدان، مواد قندی، کلوروفیل و موم است که باعث کاهش فشار خون و زخم‌های عفونی می‌شود.
جویدن برگ زیتون سبب از بین رفتن زخم‌های دهان می‌گردد.

یک ترکیب معجزه گر

ترکیب برگ زیتون له شده با عسل باعث می‌شود که ورم پلک‌ها از بین برود و باعث التیام زخم‌ها و خراش‌ها در بدن گردد.

دم کرده برگ زیتون باعث کاهش فشار خون، نقرس و عوارض روماتیسم می‌گردد. برای این منظور ۵۰ گرم برگ زیتون را شسته و درون یک لیتر آب بریزید به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید  و بعد از آن صاف کنید. پس از آن مقداری عسل به آن اضافه کنید و روزانه دو بار در روز استفاده کنید. پس از گذشت دو هفته برای ۸ روز مصرف آن را قطع کنید و دوباره ادامه دهید.

کاهش تب

دم کرده برگ زیتون همچنین باعث کاهش تب می‌شود. برای آرام کردن دندان درد مفید می‌باشد و همچنین باعث می‌شود زخم‌های مقعد و رحم را از بین برود.

زیتون در قرآن

زیتون در قرآن

زیتون در قرآن

زیتون در قرآن شش بار آمده است.  یک بار در سوره مومنون به صورت غیر مستقیم تحت عنوان درختی که دارای روغن است.
در سوره تین به عنوان میوه معجزه‌گر به آن قسم خورده شده است. پس این موارد می‌تواند نشان دهد که این میوه علاوه بر طعم خاص آن دارای خواص شگفت انگیز است . خوردن آن بسیار تاکید شده است.