سلامت استخوان یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه کنید، درد مفاصل یکی از بدترین دردهایی است که به سراغ شما می آید. برای جلوگیری از این درد ها باید نکته های خاصی را رعایت کنید، رژیم غذایی مناسب داشته باشید و از مصرف یک سری ویتامین ها غافل نشوید. افراد بالای ۵۰ سال که کمبود ویتامین D دارند بیشتر در معرض درد مفصل ران و زانو هستند، و در صورتی که چنین درد های مزمنی درمان نشود، درد های بیشتری را تجربه خواهند کرد‌.

? ویتامین D و درد مفاصل:

هنگامی که قسمتی از بدن ما دچار درد و آسیب می شود یا اختلالاتی در بخشی از بدن ما بوجود می آید، ممکن است یکی از دلایل آن کمبود ویتامین خاصی باشد، به طور معمول زمانی که سطح ویتامین D در بدن پایین باشد، منجر به درد مفاصل و عضلات می شود.

منابع ویتامین دی

منابع ویتامین دی

این ویتامین موجب تنظیم کلسیم و فسفر در بدن می شود.

? از آن جایی که ویتامین D برای رشد استخوان ها بسیار مهم است محققان به این نتیجه رسیده اند که مصرف مکمل ها می تواند در رفع درد مفاصل بسیار کمک کننده باشد.

? علاوه براین کمبود ویتامین D میتواند سلامت جسمی و روحی افراد را تحت تأثیر قرار دهد، علائمی که از کمبود این بیماری مشاهده می شوند، شامل درد عضلات در مفصل مثل آرتریت روما توئید که اغلب در زانوها، پاها د لگن دیده می شود.

ویتامین D و درد مفاصل

ویتامین D و درد مفاصل

منابع ویتامین D – چی بخوریم برای جذب ویتامین دی

۱- غذاها:

۱- روغن کبد ماهی
۲- ماهی سالمون
۳- آب پرتغال غنی شده
۴- شیر بدون چربی
۵- ماست غنی شده
۶- جگر گاو پخته شده
۷- تخم مرغ
۸- پنیر سوئیسی

۲- نور خورشید:

در روزهای آفتابی بین ساعت ۱۰ صبح تا سه بعداز ظهر به مدت ۵ تا ۳۰ دقیقه در معرض نور خورشید باشید.

۳- مکمل های غذایی:

۲ نوع مکمل vitamin D وجود دارد: ارگوکلسیفرول (vitamin D2) که از گیاهان به دست می‌آید و کوله‌کلسیفرول (vitamin D3) که در حیوانات یافت می‌شود. برای دریافت D2 به نسخه نیاز دارید، در حالی که D3 بدون نسخه در دسترس است. بدن vitamin D3 را راحت‌تر جذب می‌کند.

خواص ویتامین دی

خواص ویتامین دی

خواص ویتامین D

۱- حفظ سلامت استخوانها
۲- پیشگیری از بیماری ام اس
۳- کاهش خطر ابتلا به دیابت
۴- کاهش وزن
۵- کاهش علائم افسردگی
۶- کاهش خطر سرطان روده
۷- پیش گیری از زوال عقل
۸- کاهش ابتلا به بیماری های قلبی
۹- کاهش ابتلا به بیماری های شدید
۱۰- تقویت و حفظ سلامت سیستم ایمنی