وسواس فکری در حالتی رخ میدهد که برخلاف میل انسان تفکرات هیجانی و استرس زایی در ضمیر ناخوداگاهش اتفاق میفتد و ناراحتی و اضطراب بیش از حد و بیجایی رابرای شخص به وجود می آورد که مطمعنا تکرار این وسواس عوارضی را به دنبال داشته و مهم تر از هر چیزی آرامش را از فرد میگیرد. اکثر روش های درمان این بیماری کمی پیچیده و نیاز به مشاوره و تمرکز روی خودتان را دارد. اما میخواهیم گیاهی را به شما معرفی کنیم که درمان وسواس و جنون است.

درمان وسواس فکری فقط با یک گیاه دارویی

درمان وسواس فکری فقط با یک گیاه دارویی

آفتیمون گیاهی دارویی گرم و خشک است که در درمان وسواس فکری شدید و جنون بسیار موثر است. این گیاه استرس را برطرف میکند ضدنفخ است و دم کرده آن برای تسکین درد مفاصل و پیشگیری از سرطان مفید است.

شیوه استفاده از گیاه افتیمون

۱۴ گرم گیاه را سائیده سپس با کمی عسل و نمک مخلوط کرده میل شود.

۳۰ گرم افتیمون در ۲۰۰ سی‌سی آب کمی جوشانده سپس صاف نموده با عسل مخلوط کرده هر صبح ۲ قاشق میل کنید

از آنجاییکه بسیار لطیف و ضعیف هست جوشاندن و کوبیدن آن سبب از بین رفتن خاصیت آن می شود. هنگام مصرف نباید آنرا نرم کوبید و یا زیاد جوشاند بلکه باید با شعله غیر مستقیم و خیلی آهسته و طولانی مدت دم بکنید.

 یک مثقال از جوشانده گیاه افتیمون برای برای گوارش و رفع سردی معده مفید است. اما بهتر است این جوشانده را با نبات نوش جان کنید.
گیاه افتیمون مدر و قاعده آور است و در درمان لقوه، درد مفاصل و خواب رفتن اعضای بدن بسیار مفید است. گاهی بر اثر تفکر زیاد دچار سردرد می‌شوید، این گیاه داروی مناسبی برای این نوع سردرد است.
کافی است روزانه مقدار بسیار کم از این گیاه (دو مثقال) را در یک لیوان شیر خیسانده و سپس با ۷۵ گرم سکنجبین مخلوط کنید و طی ۷ روز میل کنید اینگونه سردرد‌ها درمان می‌شوند.

نکته:

نکته‌ی بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد آن است که افتیمون را نباید زیاد بجوشانید؛ چرا که زیاد جوشاندن از خواص دارویی آن کم می‌کند. به همین دلیل کافی است این گیاه را به حالت دم کرده مورد استفاده قرار دهید که مواد دارویی وارد آب شوند.

خواص افتیمون

از جمله خواص افتیمون آن است که مسهل سودا و بلغم است.

 برای بیماری‌ های عصبی، جنون، مالیخولیا، سردرد، کابوس مفید می‌باشد.

دردهای مفاصل و لقوه و سرطان را درمان می‌ کند.

برای رفع سردردهای سوداوی ۵ گرم از این گیاه را در۲۰۰ سی‌سی شیر جوشیده شده خیسانده صاف نموده با کمی سکنجبین مخلوط نموده میل شود.

 از دیگر خواص افتیمون آن است که تصفیه کننده خون است. تقویت کننده کبد است.

برای کسانی که انزال زودرس دارند مفید می‌باشد.

برای درمان هراس، مالیخولیا و تشنج عصبی ۸ گرم افتیمون با ۶۰ گرم سکنجبین و یک لیوان شیر میل شود.

مبتلایان به لرزش عصبی به خاطر مصرف مشروبات الکلی روزی سه گرم در ۲۰۰ سی‌سی آب دم‌کرده به مدت ۴۰ روز میل کنند به جای قند از مویز استفاده شود.

خواص افتیمون برای رفع سردرد نیز بسیار زیاد است. بنابراین افتیمون را جوشانده در بینی بچکانید و کمی میل شود.

برای رفع رطوبت‌های حبس شده در معده افتیمون، آریغون، آمله مقشر از هر کدام ۱۰ گرم، نبات ۲۰ گرم سائیده هر صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری میل شود.

شربت افتیمون برای امراض سودا نافع است

دم کرده افتیمون تحلیل برنده ورمها، لطیف کننده، بازکننده انسداد و مفرح قلب ، جهت بیماریهای مغز و اعصاب مانند سردرد، تشنج، افسردگی، کاووس و وسواس و بیماریهای مفاصل مفید است.

به تنهایی مسهل بلغم و سودا و با بنفشه مسهل صفرا می باشد.

درمان سردردهای مزمن ناشی از سوداوی و فکری

گیاه افتیمون مسهل سودا و بلغم است. از این رو افراد سوداوی بهتر است از این گیاه استفاده کنند تا طبع خود را تعادل بخشند.