رضا مراد صحرایی در نشستی گفت: از طریق دانشگاه فرهنگیان توانمندسازی معلمان در اولویت می باشد. براساس اخبار ارسالی وزیر آموزش و پرورش در نشستی گفت: از آنجایی که معلمان سازندگان و معماران آینده کشور ما هستند باید ماهر و دارای صلاحیت باشند که برای رسیدن به این هدف بزرگ می بایست برنامه های ریزی های زیادی انجام گیرد. از آنجایی که اهرم نجات هرکشوری معلم است بنابراین توانمندسازی معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان در اولویت می باشد.

ایشان با اشاره به چندین اقدام خوب و کارساز در آموزش و پرورش اعلام کرد: در سال آتی دانشجو معلمان از مسیر کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان پذیرفته و دو پردیس با نامهای تربیت مدیر و تربیت مربی پرورشی به زودی افتتاح می گردد.

دریافت مزایای رتبه بندی معلمان/ واریزی جدید به حساب فرهنگیان

دریافت مزایای رتبه بندی معلمان/ واریزی جدید به حساب فرهنگیان

همچنین ارتقای کیفی تربیت معلم را از دیگر برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: دانشجویان ممتاز دانشگاه های دیگر و طلاب ممتاز سطح ۲ هم می توانند به عنوان معلم مشغول به کار شوند.

از آنجایی که صحرایی در صحبتی اظهار داشت که نگهبانی از فرهنگ  کشور مانند نگهبانی از مرزهای ایران مهم است گفت: برای این کار کتاب‌های خوبی نوشته ایم که نیازمند معلمانی  خوبی هستیم که علاقه مند به تدریس این کتاب ها باشند و آن ها را به خوبی تدریس کنند. در آموزش و پرورش نباید معلمان بدون آموزش هر درسی را تدریس کنند و در واقع باید گواهینامه صلاحیت تدریس برای درس ها را داشته باشند.

صحرایی در ادامه گفت: از آنجایی که رتبه بندی نیروهای اداری کار مهمی است در تلاشیم که راهی را پیدا کنیم تا عدم دریافت مزایای رتبه بندی نیروهای اداری را جبران کرده و در واقع باید گفت این رتبه‌بندی به همت دولت سیزدهم اجرا گردیده و به آن بودجه اختصاص داده شده است اما نواقصی دارد که باید آن ها را برطرف کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با صراحت اعلام کرد: برنامه ما در سطح گسترش مدارس  غیر دولتی نیست بلکه تقویت مدارس دولتی می باشد. ما باید  کمبودها را برطرف کنیم و از خلاقیت مدارس دولتی استفاده بهتری نماییم همچنین محتوای درس ها نیز باید کاربردی تر شود.