مصرف بعضی از مواد غذایی به تنهایی برای بدن سمی است و خیلی از افراد از آن اطلاعی ندارند و آنها را مصرف می کنند بدون اینکه بدانند چه ضرر هایی برای بدن دارد و مصرف آنها باعث چه بیماری هایی می شود. پس بهتر است قبل از مصرف هرماده غذایی عوارض و خاصیت های آن را بدانید و بعد آنرا مصرف کنید تا دچار آسیب نشوید.

مواد غذایی خطرناک و مرگ آور

مواد غذایی خطرناک و مرگ آور

⚠️ روی سفره ممکن است غذاهای بسیاری وجود داشته باشد اما باید بدانیم که چه غذاهایی باهم تداخل دارند و نباید باهم مصرف کنیم، مصرف بعضی غذاها باهم ترکیبات سمی در بدن ایجاد می کند که گاهی جبران ناپذیر می باشد.

⚠️ خیلی از افراد از این مواد غذایی ها اطلاعی ندارند و شاید چندین مرتبه در معرض این خوراکی ها قرار گرفته باشند.

۱- چغاله بادام?

مصرف زیاد چغاله بادام یعنی ۸۰۰ ۹۰۰ عدد به بالا باعث مسمومیت می شود چون چغاله بادام حاوی سیانور می باشد. به جای چغاله بادام بهتر است بادام بو داده مصرف کنید. عوارض مصرف زیاد تشنج، نارسایی تنفسی و حتی مرگ می شود.

۲- لوبیا قرمز?

لوبیا قرمزی که خوب پخته نشده باشد، حداقل ۵ ساعت باید لوبیا خیس شود و بعد آنرا بجوشانید اگر به اندازه کافی پخته نشوند، سمی بودن این ماده را ۵برابر افزایش می دهید.
ماده سمی موجود درلوبیا باعث بهم چسبیدن گلبول های قرمز و سفید می شود و یک توده بوجود می آورند.
عوارض این ماده سمی اسهال، درد شکم،استفراغ و حتی مرگ شود.

۳- سیب زمینی سبز: ?

رنگ سبز سیب زمینی نشان دهنده ی وجود یک ماده سمی است که سیب زمینی برای حفاظت از خودش تولید می کند، مصرف کم این سیب زمینی باعث تهوع و استفراغ، سردرد و خونریزی داخلی می شود، در صورت مصرف بیشتر باعث مشکلات عصبی جدی مثله فلج شدن، رفتن به کما و حتی مرگ می شود.

۴- جوز هندی:

مصرف ۲میلی گرم جوز هندی باعث تب و سردرد می شود ، مصرف ۷ میلی گرم آن باعث از دست دادن هوشیاری می شود.

۵- برنج?

برنج حاوی آرسنیک است، آرسنیک موجود د برنج باعث بیماری های قلبی و سرطان مثانه می شود.‌
مصرف سلنیوم و زینک باعث جلوگیری از سم زدایی آرسنیک می شود.

۶- گوشت نپخته ?

گوشت را به خوبی و در حرارت مناسب خود بپزید و هرگوشتی خریداری نکنید.گوشت باکیفیت و ارگانیک تهیه کنید تا دچار مشکل نشوید.

۷- هسته گیلاس?

هسته گیلاس حاوی سم سیانور است پس باید دقت داشته باشید هسته این میوه را قورت ندهید مخصوصا کودکان که به طور سهوی این کار را انجام می دهند.

۸- پفک?

خوردن پفک باعث اختلال در رشد کودکان و نوجوانان می شود، چسبندگی در سیستم گوارش، نفخ و آسیب به معده، ایجاد مشکلات کلیوی به دلیل نمک بیش از حد، خرابی دندان، افزایش وزن، افزایش چربی خون، افزایش فشارخون و درنهایت باعث ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود.