در این مطلب از سایت ذکر و دعای استار بورس دعای گشایش کار از امام حسین برای کارگشایی و گشایش کار فوری و تضمینی را قرار دادیم . دعای زیر از دعاهای قوی و مجرب برای کارگشایی و مشکل گشایی و گره گشایی از مشکلات و سختی ها و گرفتاری ها می باشد . این دعای سریع الاجابه و مجرب گشایش کار از امام حسین روایت شده است برای گشایش در تمام امورات سخت زندگی …

دعای گشایش کار از امام حسین برای کارگشایی و گشایش کار فوری و تضمینی

دعای گشایش کار از امام حسین برای کارگشایی و گشایش کار فوری و تضمینی

دعای گشایش کار و روزی فوری از امام حسین (ع) با معنی

این دعا منصوب به امام حسین علیه السلام بوده و به خواندن آن بعد از نمازهای یومیه برای رفع مشکلات و گشایش کار سفارش شده است:

اللّهُمَ اِنّی اَسئَلُکَ بِکَلِماتِکَ وَمَعاقِدِ عَرشِکَ و سُکّانِ سَماواتِکَ وَاَرضِکَ وَاَنبیآئِکَ وَرُسُلِکَ اَن تَستَجیبَ لی فَقَد رَهَقَنی مِن اَمری فَاَسئَلُکَ اَن تُصَلِیَ عَلی مُحَمَّدٍ وآل مُحَمَّد وَاَن تَجعَل لی مِن اَمریُسراً وَالحَمدُ لِلهِ اَوَّلاً وَاخِرًا

خداوندا از تو درخواست میکنم به کلمات خودت و عرش خودت وسکونت گزیدگان در آسمانها و زمینت وپیامبران و رسولانت که دعایم را مستجاب کنی چه آنکه سختی مرا در فشار قرار داده پس از تو میخواهم که درود بفرستی برمحمد وآل محمد درکارم آسایش قرار دهی وستایش برخدائیکه اول و آخر است.

دعای گشایش کار و رفع گرفتاری از امام حسین (ع)

این دعا را امام حسین(ع) در روز عاشورا پس از ضربت خوردن به امام سجاد (ع) فرزند گرامی خود آموختند و به خواندن آن جهت برآورده شدن حاجت و رفع گرفتاری سفارش فراوان کردند.

در حدیثی به روایت از امام سجاد (ع) آمده است که : پدرم هنگام شهادتش در روز عاشورا در حالی که خون از تمامی بدنش جاری بود، مرا به سینه‌ خود فشرد و گفت: پسر عزیزم! این دعا را به خاطر بسپار که آن دعایی است مادرم فاطمه آن را به من آموخت.

و مادرم از رسول اکرم (ص) آموخت و جبرئیل امین بود که آن را به ایشان آموخته بود تا در هنگام حاجت و نیازمندی و گشایش کار و روزی آن را به این شرح بخواند:

« بِحَقِ‏ یس وَ الْقُرْآنِ الْحَکِیمِ‏ وَ بِحَقِ‏ طه‏ وَ الْقُرْآنِ الْعَظِیمِ یَا مَنْ‏ یَقْدِرُ عَلَى‏ حَوَائِجِ‏ السَّائِلِینَ یَا مَنْ یَعْلَمُ مَا فِی الضَّمِیرِ یَا منفس [مُنَفِّساً] عَنِ الْمَکْرُوبِینَ یَا مفرج [مُفَرِّجاً] عَنِ الْمَغْمُومِینَ یَا رَاحِمَ الشَّیْخِ الْکَبِیرِ یَا رَازِقَ الطِّفْلِ الصَّغِیرِ یَا مَنْ لَا یَحْتَاجُ إِلَى التَّفْسِیرِ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ افْعَلْ بِی کَذَا وَ کَذَا.»

به حق «یس» و «قرآن کریم»، و به حق « طه و قرآن با عظمت»، ای کسی که در برآوردن حاجت حاجتمندان توانایی، ای کسی که از درون افراد خبر داری، ای بر طرف کننده ی گرفتاری‌ها، ای شادی بخش کسانی که غم زده اند، ای کسی که به افراد پیر ترحم می‌کنی،‌ ای کسی که روزی طفل کوچک را می‌دهی، ای کسی که به تفسیر احتیاج نداری، بر محمد و آلش درود فرست.

توجه: در این متن به جای کذا و کذا در پایان دها باید حاجت خود را درخواست کرده، ان شالله که مستجاب می‌گردد.

قوی ترین دعای گشایش کار و روزی

حضرت امام باقر (عَلَیهِ السَّلامُ) فرمود:

شخصی خدمت پیامبر (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ الِهِ وَ سَلَّمَ) رسید و عرض کرد:

ای رسول خدا من عیالمند و بدهکار و مدیون هستم و زندگی برای من سخت شده است، دعایی به من تعلیم ده که با ان به درگاه خداوند دعا کنم تا به من رزق و روزی عنایت فرماید به اندازه ای که با ان قرض و بدهکاریم را ادا و خرج و مخارج اهل و عیال و خانواده ام را فراهم سازم.

دعای گشایش از رسول خدا (صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ الِهِ وَ سَلَّمَ) فرمود:

ای بنده خدا وضوی خوب و کاملی بساز و سپس دو رکعت نماز بجای اور و رکوع و سجودش را بطور کامل و درست انجام ده و پس از ان بگو:

یَا مَاجِدُ یَا وَاحِدُ یَا کَرِیمُ اَتَوَجَّهُ اِلَیْکَ بِمُحَمَّدٍ نَبِیِّکَ نَبِیِّ اَلرَّحْمَهِ یَا مُحَمَّدُ یَا رَسُولَ اَللَّهِ اِنِّی اَتَوَجَّهُ بِکَ اِلَی اَللَّهِ رَبِّکَ وَ رَبِّ کُلِّ شَیْءٍ اَنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ عَلَی اَهْلِ بَیْتِهِ وَ اَسْاَلُکَ نَفْحَهً مِنْ نَفَحَاتِکَ وَ فَتْحاً یَسِیراً وَ رِزْقاً وَاسِعاً اَلُمُّ بِهِ شَعْثِی وَ اَقْضِی بِهِ دَیْنِی وَ اَسْتَعِینُ بِهِ عَلَی عِیَالِی.

ای بزرگوار، ای یگانه، ای کریم، به سویت روی می اورم بواسطه محمّد که پیامبرت تو و پیامبر رحمت تو است. ای محمّد ای رسول خدا، بواسطه تو رو می کنم به سوی خدا که پروردگار تو و پروردگار هر چیزی است. خدایا از تو می خواهم که بر محمّد و اهل بیتش درود فرستی و از تو می خواهم نَفحَه و نسیم کریمانه ای از نسیم هایت را و نیز گشایش اسان و رزق واسعی را که با ان پراکندگی ها و نابسامانی های امور زندگیم را جمع و جور کنم و قرضم را بپردازم و با ان به اهل و عیالم کمک و مساعدت نمایم و مخارجشان را تامین نمایم. (اَلکافِی – جلد 3 – ص 473)

بهترین و مجرب ترین دعای کارگشایی :

دعایی که ذیلا ذکر میگردد به جهت گشایش کار از دعاهای مجرب است .

این دعا را در ایام سعد (که به دور از قمر در عقرب باشد  ) شروع نموده و نیت کند .

سپس در حالی که وضو دارد رو به قبله نماید و دعای ۵۴صحیفه سجادیه قرائت کند :

[یا فارِجَ الهَمِّ وَ کاشِفَ الغَمِّ، یا رَحمنَ الدُّنیا والاخِرَهِ وَ رَحیمَهُما، صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و الِ مُحَمّدٍ وَ افرُج هَمّی وَاکشِف غَمّی یا واحِدُ یا اَحَدُ یا صَمَدُ یا مَن لَم یَلِد وَ لَم یوُلَد وَ لَم یَکُن لَهُ کُفُواً اَحَدٌ اِعصِمنی وَ طَهِّرنی وَ اِذهَب بِبَلِیَّتی]

سعی کند که در ساعات دیگر هم این دعا را قرائت کند (یعنی بر قرائتش مداومت ورزد) و صدقه دهد و این عمل را تا گشایش کارش انجام دهد ان شاءالله حاجت روا شود.

دعای گشایش کار وصیت امام حسین (ع) به امام سجاد (ع)

از امام زین العابدین (ع) روایت است :

پدرم در وقت شهادتش به من فرمود پسرم دعایی را که مادرم فاطمه به من یاد داده برای تو می خوانم حفظ کن که در مواقع حاجت و هم و غم و گرفتاری آن را بخوان:

«الهی بِحَقَّ یاسینْ وَ القُرآنِ الْحِکیمِ وَ بِحَقَّ طه وَ الْقُرآنِ الْعَظیمِ یا مَنْ یَقْدرُ علی حوائج السائلین یا من یعلمُ ما فی الضمیر یا منفسا عن المکروبین یا مفرجا عن المغمومین یا راحم الشیخ الکبیر یا رازق الطفلِ الصَغیر یا من لایَحتاجُ الی التفسیر صل علی محمد و آل محمد و افعل بی کذا و کذا.»

و به جای کذا و کذا حاجت بخواه.

دعای گشایش کار از امام سجاد (ع)

امام سجاد (ع) در دعای ۵۴ صحیفه سجادیه فرموده اند که هر گاه اندوه و گرفتاری دنیا به شما روی آورد این گونه خدا را بخوانید:

یا فارِجَ الهَمِّ وَ کاشِفَ الغَمِّ، یا رَحمنَ الدُّنیا والاخِرَه وَ رَحیمَهُما، صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و الِ مُحَمّدٍ وَ افرُج هَمّی وَاکشِف غَمّی یا واحِدُ یا اَحَدُ یا صَمَدُ یا مَن لَم یَلِد وَ لَم یوُلَد وَ لَم یَکُن لَهُ کُفُواً اَحَدٌ اِعصِمنی وَ طَهِّرنی وَ اِذهَب بِبَلِیَّتی

آن گاه آیه الکرسی (آیه ۲۵۵ سوره بقره) و سوره فلق و ناس و توحید را بخوانید و بگویید:

«ای خدای من، مانند کسی که نیازمندیش به نهایت رسیده و فریادرسی نمی یابد و نیرویش سست شده و نیرودهنده ای نمی شناسد و گناهانش بسیار است و آمرزنده ای سراغ ندارد… جان مرا آن دم بازستان که در ایمان استوار باشم و رشته نیاز مرا از این جهان بگسل و میل و رغبت و نیاز مرا به آنچه در نزد توست قرار ده… خدایا میل و نیاز مرا در درخواست از خودت آن گونه قرار ده که آنچه دوستانت از تو می خواهند من نیز از تو بخواهم و از آنچه میترسند بترسم…»

دعای کاریابی و رزق و روزی – دعای کارگشا

دستورالعملی برای افزایش مال و ثروت

به مدت سه روز متوالی ، هر روز دو رکعت نماز حاجت بخواند و پس از آن یک مرتبه سوره یاسین را قرائت کند. بهتر است که ختم را از روز پنجشنبه شروع کند.

ذکری مجرب برای رفع گرسنگی

در هنگام گرسنگی ذکر شریف “اَلصَمَد” را ۱۳۴ مرتبه تکرار کند در رفع گرسنگی بسیار موثر است.

 

ذکری مجرب برای افزایش رزق و روزی

برای افزایش رزق و روزی ، بین نماز مغرب و عشاء به تعداد هزارو شصت مرتبه ذکر شریف (یا غنی ) را بخواند و بر این عمل مداومت نماید.

دعای پیدا کردن شغل و کار مناسب

برای پیدا کردن شغل مناسب ، سوره مبارکه یوسف را در کاغذ بدون خط با گلاب و زعفران بنویسد و شبانه کاغذ را در شکاف یک دیوار پنهان نماید . در هنگام برگشتن به پشت سرش نگاه نکند . پس از کوتاه مدتی شغلی مناسب نصیبش میشود. این دستورالعمل مجرب است.

دستور العملی مجرب برای کارگشایی و رفع مشکل
از پیامبر اکرم (ص) روایت شده که برای حل مشکلات آیات شریفه سوّم و چهارم سوره طلاق را بخواند در گشایش کارهایش او را کفایت میکند.
«وَ مَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً* وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْث لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللهِ فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللهَ بالِغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیْىء قَدْراً» .
توجه شود :
با توجه و اعتقاد کامل قلبی بخواند.
بهتر است که مدتی آیات را ورد زبان سازد.

 

دعایی برای افزایش رزق و روزی
اینم ببین: دعا جهت رفع لکنت زبان – درمان و رفع لکنت زبان کودک

برای افزایش رزق و روزی ، روزانه پنج مرتبه دعای شریف ذیل را بخواند و بر آن مداومت ورزد.

«اللهم أَغنِنی بِحَلالِکَ عَنِ حَرامِکَ، وَ بِفَضلِکَ عَمَّن سِواک »

 

ذکری مجرب برای افزایش رزق و روزی

برای افزایش رزق و روزی ، صبح ها قل از اینکه با فردی سخن بگوید ، سه مرتبه آیه شریفه یکصدو چهاردهم از سوره مبارکه مائده را بخواند و به این عمل مداومت ورزد. روزی اش بسیار زیاد خواهد شد:

قَالَ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ اللَّهُمَّ رَبَّنَا أَنزِلْ عَلَیْنَا مَائِدَهً مِّنَ السَّمَاءِ تَکُونُ لَنَا عِیدًا لِّأَوَّلِنَا وَآخِرِنَا وَآیَهً مِّنکَ ۖ وَارْزُقْنَا وَأَنتَ خَیْرُ الرَّازِقِینَ (آیه ۱۱۴ سوره مبارکه مائده).

 

دعای وسعت رزق

برای افزایش رزق و روزی ، بعد از ظهر روز جمعه ، دعای شریف ذیل را با خلوص و نیت قلبی اش ، بنویسد (در کاغذ بدون خط ) و در منزل یا محل کارش نگهدارد. رزق و روزی اش بسیار زیاد خواهد شد.

 

ولَقَدْ مَکَّنَّاکُمْ فِی الأَرْضِ وَجَعَلْنَا لَکُمْ فِیهَا مَعَایِشَ قَلِیلًا مَّا تَشْکُرُونَ ﴿۱۰﴾

 

سوره‌هایی از قرآن کریم برای افزایش رزق و روزی

سوره‌هایی از قرآن کریم برای افزایش رزق و روزیبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، خداوند به هر کسی که بخواهد به وطر نامحدود رزق و روزی می دهد و این موضوع صریحی است که پروردگار در قرآن کریم به آن اشاره کرده است.

علاوه بر برخی از دعاهایی که خواندن آن ها برای افزایش رزق و روزی مورد سفارش قرار گرفته، خواندن برخی از سوره های قرآن کریم نیز برای این موضوع تاکید شده است.

از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام منقول است : هر کس با ایمان را روزی تنگ شود هفت بار سوره مبارکه مریم را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بخواند ان شاء الله تعالی روزی بر وی فراخ شود.

دعایی خاص جهت برکت مغازه و خانه

این دعا را جهت برکت مغازه یا خانه بخوانید یا با خود دارید و یا بر در دکان و خانه بیاویزید ان شاء الله دولت و جمعیت و روشنایی پدید آید.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم‏

اللَّهُمَّ انّى‏ أَسْئَلُكَ یا قَریبَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ وَ سَهِّلَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ یا فَتّاحَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ یا مِفتاحَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ یا صادِقَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ یا رازِقَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ یا مُفَتِّحَ الاَبوابِ

دعا برای وسعت رزق و روزی

در عدة الداعی از امام جعفر صادق علیه السلام روایت شده که فرمودند برای طلب رزق زیاد بگویید

يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ أَسْأَلُكَ بِحَقِ‏ مَنْ‏ حَقُّهُ‏ عَلَيْكَ‏ عَظِيمٌ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَرْزُقَنِي الْعَمَلَ بِمَا عَلَّمْتَنِي مِنْ مَعْرِفَةِ حَقِّكَ وَ أَنْ تَبْسُطَ عَلَيَّ مَا حَظَرْتَ مِنْ رِزْقِكَ‏.

آیه جهت خیر و برکت پیدا کردن مغازه و منزل

اگر کسی آیه ۵۹ سوره انعام را بر صفحه از قلع بنویسد و در دکان یا منزل خود آویزد خیر و برکت آن بسیار شود.

وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَیْبِ لایَعْلَمُها اِلاّ هُوَ وَ یَعْلَمُ ما فِی الْبَرَّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَهٍ اِلاّ یَعْلَمُها وَ لا حَبَّهٍ فِی ظُلُماتِ الْاَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ اِلاّ فی کِتابٍ مُبین

آیه به جهت زیادی رزق

به تجربه رسیده آن که در هر روز بخواند آیه مبارکه و من یتق الله تا آخر آیه ۳ سوره طلاق را سه مرتبه بعد از نمازهای واجب با سه مرتبه صلوات در اول آن و سه مرتبه صلوات در آخر آن بخواند موجب وسعت رزق خواهد بود. ان شاء الله.

وَ مَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکِّلْ عَلَی الله فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللهَ بالغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرا.

برخی از سوره‌هایی كه در روایات اسلامی برای زیاد شدن رزق و روزی توصیه شده عبارتند از:

سوره واقعه.: امام صادق‌(علیه السلام) می‌فرماید: “كسی كه هر شب سوره واقعه را بخواند… در دنیا سختی‌، فقر، نیازمندی و آفتی از آفت دنیا را نمی‌بیند و از دوستان حضرت علی‌(علیه السلام) می‌شود…”

سوره همزه: امام صادق‌(علیه السلام) می‌فرماید: “هر كس سوره همزه را در نمازی واجب بخواند فقر از او دور می‌شود و روزی بر او روی می‌آورد…”

سوره لیل: پیامبر اكرم‌(صلی الله علیه و آله) می‌فرماید: هر كس سوره لیل را بخواند خداوند آن قدر به او عطا می‌كند تا راضی شود و او را به سختی نیندازد و برایش آسان می‌گیرد.”

سوره مزمل: رسول اكرم‌(صلی الله علیه و آله) می‌فرماید: “هر كس سوره مزمل را بخواند در دنیا و آخرت سختی از او برداشته می شود”.

سوره ذاریات‌: امام صادق‌(علیه السلام) می‌فرماید: “هر كس سوره ذاریات را روز یا شب بخواند، خداوند وضع زندگی او را اصلاح می‌كند و روزی فراوانی برایش می‌دهد…”

سوره ممتحنه‌: امام سجاد(علیه السلام) می‌فرماید: “هر كس سوره ممتحنه را در نمازهای واجب و مستحبی بخواند خداوند….فقر و دیوانگی را بر او و فرزندانش دور می‌كند”. و همچنین سوره‌های نجم‌، ابراهیم و… برای توسعه در رزق توصیه شده است‌.

البته باید توجه داشت كه برای به دست آوردن روزی و مال و ثروت مشروع انسان نباید از تلاش و كوشش غافل شود و عوامل مختلف دیگر مانند علم و آگاهی نسبت به تجارت و امور مربوط به آن‌، مشورت و تدبیر و… در امر به دست آوردن روزی و بهبود وضع معیشتی و مادی بسیار مؤثر است‌.

همچنین دعاهای فراوانی در مورد وسعت رزق و روزی وارد شده ، از جملة آن ها دعایی در تعقیبات نماز صبح است:
اللّهم انی اسئلك بحق محمّد و ال محمّدٍ علیك، صلّ علی محمّد و آل محمّد واجعل النور فی بصری و البصیرهْْ فی دینی …
هم چنین دعای حضرت مهدی(علیه السلام): اللّهم ارزقنا توفیق الطاعهْْ و بعد المعصیه …. كه قبل از مناجات خمسهْْ عشر در مفاتیح آمده است.

هم چنین دعای ” یا من تحلّ به عقد المكاره …” باز قبل از آن مناجات است.

نیز در حواشی مفاتیح الجنان دعاهایی برای وسعت رزق ذكر شده كه می توانید آن ها را حوالی زیارات امیرالمؤمنین یا از فهرست مفاتیح پیدا كنید.

و بهترین دعا برای حضرت مهدی(علیه السلام) و درخواست رؤیت حضرت ، دعای عهد است كه بعد از دعای ندبه در مفاتیح الجنان آمده است(اللّهم ربّ النّور العظیم و ربّ الكرسی الرفیع …) و دعاهای دیگری كه به دنبال دعای عهد آمده است.
همچنین نماز شب بخواند که موجب افزایش روزی او می‌‏گردد.

پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرمود: الصلاه… بركه فی الرزق؛ نماز باعث بركت در رزق و روزی می ‏شود و نیز در روایتی آمده است: ان صلاه اللیل تدرالرزق؛ نماز شب روزی را جلب كرده و زیاد می‏ كند.

وزی فوری از امام حسین و جواد + صوتی
دعای گشایش کار و روزی صوتی

قوی ترین دعای گشایش کار و روزی فوری از امام حسین و جواد + صوتی

اگر به دنبال قوی ترین دعای گشایش کار و روزی فوری از امام حسین و جواد همراه با فایل صوتی هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

دعای گشایش کار و روزی

در کتب ادعیه و دعا به موارد مختلف دعاهای سفارش شده از طرف ائمه و بزرگان دینی برای گره گشایی فوری از کارها و مشکلات اشاره شده است. از جمله می‌توان به قوی ترین دعای گشایش کار و روزی فوری از امام حسین و امام جواد (ع) اشاره کرد که در ادامه این متن ارائه شده است.
دعای گشایش کار و روزی فوری از امام حسین (ع) با معنی

این دعا منصوب به امام حسین علیه السلام بوده و به خواندن آن بعد از نمازهای یومیه برای رفع مشکلات و گشایش کار سفارش شده است:

اللّهُمَ اِنّی اَسئَلُکَ بِکَلِماتِکَ وَمَعاقِدِ عَرشِکَ و سُکّانِ سَماواتِکَ وَاَرضِکَ وَاَنبیآئِکَ وَرُسُلِکَ اَن تَستَجیبَ لی فَقَد رَهَقَنی مِن اَمری فَاَسئَلُکَ اَن تُصَلِیَ عَلی مُحَمَّدٍ وآل مُحَمَّد وَاَن تَجعَل لی مِن اَمریُسراً وَالحَمدُ لِلهِ اَوَّلاً وَاخِرًا

خداوندا از تو درخواست میکنم به کلمات خودت و عرش خودت وسکونت گزیدگان در آسمانها و زمینت وپیامبران و رسولانت که دعایم را مستجاب کنی چه آنکه سختی مرا در فشار قرار داده پس از تو میخواهم که درود بفرستی برمحمد وآل محمد درکارم آسایش قرار دهی وستایش برخدائیکه اول و آخر است.
همچنین بخوانید: دعای سریع الاجابه
دعای گشایش کار و رفع گرفتاری از امام حسین (ع)

این دعا را امام حسین(ع) در روز عاشورا پس از ضربت خوردن به امام سجاد (ع) فرزند گرامی خود آموختند و به خواندن آن جهت برآورده شدن حاجت و رفع گرفتاری سفارش فراوان کردند.

در حدیثی به روایت از امام سجاد (ع) آمده است که : پدرم هنگام شهادتش در روز عاشورا در حالی که خون از تمامی بدنش جاری بود، مرا به سینه‌ خود فشرد و گفت: پسر عزیزم! این دعا را به خاطر بسپار که آن دعایی است مادرم فاطمه آن را به من آموخت.

و مادرم از رسول اکرم (ص) آموخت و جبرئیل امین بود که آن را به ایشان آموخته بود تا در هنگام حاجت و نیازمندی و گشایش کار و روزی آن را به این شرح بخواند:

« بِحَقِ‏ یس وَ الْقُرْآنِ الْحَکِیمِ‏ وَ بِحَقِ‏ طه‏ وَ الْقُرْآنِ الْعَظِیمِ یَا مَنْ‏ یَقْدِرُ عَلَى‏ حَوَائِجِ‏ السَّائِلِینَ یَا مَنْ یَعْلَمُ مَا فِی الضَّمِیرِ یَا منفس [مُنَفِّساً] عَنِ الْمَکْرُوبِینَ یَا مفرج [مُفَرِّجاً] عَنِ الْمَغْمُومِینَ یَا رَاحِمَ الشَّیْخِ الْکَبِیرِ یَا رَازِقَ الطِّفْلِ الصَّغِیرِ یَا مَنْ لَا یَحْتَاجُ إِلَى التَّفْسِیرِ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ افْعَلْ بِی کَذَا وَ کَذَا.»

به حق «یس» و «قرآن کریم»، و به حق « طه و قرآن با عظمت»، ای کسی که در برآوردن حاجت حاجتمندان توانایی، ای کسی که از درون افراد خبر داری، ای بر طرف کننده ی گرفتاری‌ها، ای شادی بخش کسانی که غم زده اند، ای کسی که به افراد پیر ترحم می‌کنی،‌ ای کسی که روزی طفل کوچک را می‌دهی، ای کسی که به تفسیر احتیاج نداری، بر محمد و آلش درود فرست.

توجه: در این متن به جای کذا و کذا در پایان دها باید حاجت خود را درخواست کرده، ان شالله که مستجاب می‌گردد.
همچنین بخوانید: دعا برای فروش خانه فوری و سریع از ایت الله بهجت و امام صادق

قویترین دعای گشایش کارها و روزی فوری از امام جواد (ع)

به نقل از علی بن مهزیار یکی از اصحاب امام جواد (ع) آمده است: شخصی از مسلمانان گرفتار در زندان به نام محمد بن حمزه غنوی، طی نامه‌ای از من درخواست کرد تا از امام جواد علیه السلام درخواست کنم که دعایی به جهت گشایش در کارها به وی معرفی کند.

علی بن مهزیار ادامه می دهد من این درخواست را اجابت کرده و به محضر امام جواد (ع) فرستادم که ایشان در پاسخ من نوشت:

در باره دعایی که محمد بن حمزه خواستار آن بود تا گشایش درکارهایش ایجاد شود، به او بگو که به خواندن این دعا مداومت ورزد و مرتباً (به خصوص پس از نمازهای یومیه) آن را بخواند:

یَا مَنْ یَکْفِی مِنْ کُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ لَا یَکْفِی مِنْهُ شَیْ‏ءٌ اکْفِنِی مَا أَهَمَّنِی مِمَّا أَنَا فِیهِ

ای خدایی که از هر چیزی بی نیازی و همه به تو نیازمندند، در مورد آنچه مرا غمگین و نگران کرده است، یاری ام فرما

دعای رزق و روزی امام جواد برای رفع مشکلات مالی

در روایات متعدد از امام جواد (ع) به عنوان واسطه رزق و روزی یاد شده است و سفارش شده اگر شخصی در امور مالی خود دچار گرفتاری شده است این دعای کوتاه را پس از نمازهای واجب بخواند تا از گرفتاری و مشکلات خلاص شده و روزی فرد گسترش یابد.

در برخی منابع سفارش شده است کـه دعای زیر را پس از هر نماز واجب روزانه بخوانید و در بعضی کتب دینی هم آمده است کـه این دعا را به مدت 9 روز و هر روز 14 بار بخوانید:

«اَللّهُمَّ اِنّي اَسئَلُکَ بِحَقِ وَليِّکَ مُحَمَّدِ بنِ عَليِّ التَّقی الجَواد علیه السلام اِلّا جُدتَ بـه عَليَّ مِن فَضلِکَ و تَفَضَّلتَ بِهِ عَليَّ مِن وُسعِکَ وَ وَسَّعتَ بِهِ عَليَّ مِن رِزقِکَ و اَغنَیتَنی بِحَلالِک عَن حَرامِک و بِفَضلِکَ عَمَّن سِواکَ و جَعَلتَ حاجَتی اِلَیکَ و قَضاءَها عَلَیکَ اِنَّک لِمـا تَشاءُ قَدیر»