میوه های فصل تابستان متنوع و خوشمزه ترین میوه ها هستند که سرشار از انواع ویتامین و تاثیر مثبت بر بدن و زیبایی شما هستند. احتمالا بسیاری از میوه ها را برای خوردن تهیه میکنید و شاید بخاطر خوشمزگیش بسیار دوست دارید ولی از فواید آن بی خبرید.

یکی از این میوه های ارزان و خوشمزه که همه عاشقش هستند هندوانه است. این میوه ی تابستونی خوشمزه با بدن شما معجزه میکند. طبیعتا همه میخواهند پوست شفاف و چهره ای زیبا داشته باشند و با اعتماد بنفس بالا در جامعه حضور داشته باشند و برای این، حاضرند هزینه های زیادی برای سلامتی بدن و زیبایی پوست و مو پرداخت کنند اما چه کسی میداند هندوانه همه ی این کار ها را برای شما انجام میدهد؟

در ادامه با ما همراه باشید مطمعنا با خواندن این مطلب از خوردن هندوانه دیگر غافل نخواهید شد.

رابطه ارزان ترین میوه با زیبایی شما

رابطه ارزان ترین میوه با زیبایی شما

تاثیر هندوانه در زیبایی پوست

هندوانه مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و چندین آنتی اکسیدان است که این میوه آبدار را به گزینه ای عالی برای بدن سالم تبدیل می کند. رنگ قرمز تیره این میوه از آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن می آید و همچنین منبعی غنی از ویتامین های  A، C، B  و پتاسیم است. هندوانه حاوی مقدار زیادی آب است و کالری کمی دارد.

با تمام محتوای غذایی هندوانه، افزودن این میوه به رژیم غذایی می تواند برای افراد در هر سنی مفید باشد. علاوه بر این، تاثیرات مفید هندوانه بر بدن ما قابل انکار نیست.

به گفته دکتر توپچیان هندوانه منبع غنی کاروتنوئید، پتاسیم و منیزیم است، اظهار کرد: لیکوپن یکی از انواع کاروتنوئید است که قابلیت تبدیل شدن به ویتامین آ را داشته و مسئول رنگ قرمز هندوانه است، بنابراین در تقویت سیستم ایمنی تاثیر بسزایی دارد.

لیکوپن موجود در هندوانه به عنوان یک آنتی‌اکسیدان از بدن در مقابل بسیاری از سرطان‌ها محافظت می‌کند و تأثیر آن در سلامت پروستات ثابت شده است.

دکتر توپچیان به اثرات مفید این میوه معجزه‌آسا بر پوست اشاره و عنوان کرد: هندوانه به عنوان منبع غنی ویتامین سی در سنتز کلاژن نقش دارد و کلاژن در ساختار پوست و استحکام آن تاثیر بسزایی دارد.

خواص هندوانه برای پوست

داشتن پوست سالم : اگر می خواهید پوستی سالم داشته باشید، خوردن هندوانه می تواند یک گزینه عالی باشد. فواید هندوانه برای پوست صورت به دلیل وجود ویتامین‌های  A، B  و C در این میوه است و می ‌توانند با پوست شما را تقویت، محافظت و تغذیه کنند. علاوه بر این، ویتامین C به درخشش کلی کمک می‌ کند و پوست شما را با تحریک تولید کلاژن روشن می‌کند.

درمان آکنه پوست : فرض کنید به دنبال یک راه حل طبیعی برای درمان و جلوگیری از ایجاد آکنه هستید. در آن صورت، هندوانه می تواند یک راه حل استثنایی باشد. هندوانه اکسید نیتریک را در بدن شما افزایش می دهد، که روند بهبود آکنه یا هر زخم را تسریع می کند. علاوه بر این، خواص ضد التهابی هندوانه نیز به کاهش التهاب ناشی از اسکار آکنه کمک می کند.

جلوگیری از پیری پوست : از فواید هندوانه برای پوست می توان به جلوگیری از شل شدن پوست و پیری آن اشاره کرد. از جمله خاصیت هندوانه برای پوست، جلوگیری از بروز چین و چروک و خطوط پیری است. خواص ضد پیری هندوانه از آنتی اکسیدان لیکوپن و ویتامین های A و C ناشی می شود که پوست شما را شفاف و صاف می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک مکعب هندوانه بردارید و آن را به تمام صورت خود بمالید. بگذارید مدتی بماند و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

جلو گیری از آفتاب سوختگی : بر اساس یک مطالعه آلمانی، لیکوپن و بتاکاروتن ترکیباتی هستند که می توانند از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی محافظت کنند. همچنین می توانید با کمک بتاکاروتن موجود در هندوانه با بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و ویتیلیگو مقابله کنید. یکی دیگر از مواد مغذی که به سلامت پوست کمک می کند، میزان ویتامین A موجود در هندوانه است که با ترمیم، سلول های پوستی جدید ایجاد می کند.