?لیمو ترش یک میوه اسیدی است که در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان هم ماده غذایی و هم ما خ دارویی استفاده می شود. این میوه سبز رنگ برآمدگی های برجسته ای روی پوست خودش دارد. طعم این میوه ترش مزه است.

فهرست دسترسی سریع

همه چیز درباره لیموترش

همه چیز درباره لیموترش

? لیمو ترش منبع غنی از ویتامین Cمی باشد، که این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند در نتیجه از سلول های بدن در برابر آسیب ها جلوگیری می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

طبع لیمو ترش در طب سنتی سرد و خشک است و سرشار از آنتی اکسیدان، فلاونوئیدها، ویتامین A، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین گروه B، فولات،ویتامین C، اهن، کلسیم، پتاسیم مس، منگنز، روی ،فسفر و دیگر مواد معدنی می باشد.

  • آب لیمو یکی از چاشنی های پرطرفدار در بین ایرانی هاست، که در انواع غذاها از آن استفاده می شود.
  • آب لیموی خانگی فاقد هرگونه مواد افزودنی است و کاملا طبیعی می باشد.

تلخ نشدن آبلیمو ?

ترفند هایی در ادامه به شما معرفی کنیم به با کمک این راه ها می توانید از تلخ شدن آب لیمو جلوگیری کنید:

اگر لیموی تازه گرفتید برای آب گیری ، بهتر است دو روز در هوای آزاد نگه دارید تا گاز موجود در پوست لیمو کم تر شود‌.

? اگه بلافاصله بعد آب لیمو ها را گرفتید به مدت یک روز بگذارید درب شیشه ها باز باشد تا گاز آن به طور کامل خارج شود و داخل شیشه هویج بگذارید، اگر بالای ۱۰ کیلو آب لیمو دارید ۳ عدد هویج بندازید و بگذارید ۲۴ ساعت هویج داخل آب لیمو ها باشد، اینجوری آب لیمو تلخ نمی شود‌.

آبلیمو را از صافی رد کنید تا هسته ها و تفاله هاش جدا شود. می توانید تفاله های لیمو را در فریزر نگهداری کنید و در شربت لیمو استفاده کنید.

از تفاله های لیمو در خورشت و یا سوپ هم می توانید استفاده کنید. هم چنین تفاله ی لیمو را با کمی نمک مخلوط کنید برای تمیز کردن سینک ظرفشویی عالی است.