احتمالا برای شما هم بوی بد رختخواب هایتان در کمد اتفاق افتاده و یا اگر کمد هم نداشته باشید و رخت خواب ها را در گوشه ای از اتاف قرار دهید باز هم زمانی که به اتاق وارد میشوید بوی نامطبوعی را حس کنید که بوی رخت خوابتان باشد. میتوان تصور کرد که این موضوع برای هیچ کس خوشایند نیست و این بو زمانی که مهمان دارید و وارد اتاق شود و یا برای خوابیدن مهمانتان انها را پهن کنید، باعث خجالت شما خواهد شد؛ فرقی ندارد این بوی بد رختخواب بخاطر چرک یا نم آنها باشد در این مطلب از بین بردن بوی بد رختخواب ها را با روش های ساده و آسان یاد میگیرید.

ساخت کیسه های خوشبو کننده

شاید بتوان گفت یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن بوی بد رختخواب استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای معطر باشد.
شما می‌توانید درون این کیسه‌های پارچه‌ای را مواد معطری مثل گل سرخ، چای خشک، صابون‌های عطری، اسطوخودوس، ادویه‌هایی مثل دارچین، وانیل، میخک و زنجبیل پر نمایید.
شما می‌توانید این کیسه‌های پارچه‌ای را خودتان در منزل تهیه کنید.

وسایلی که برای ساخت این کیسه‌های عطری لازم است: پارچه کنفی، کنف، نخ، قیچی و خوشبو کننده‌های طبیعی می‌باشند. شما  کیسه‌ها را با هر ابعاد و هر شکلی که دوست دارید به راحتی در منزل تهیه کنید و از آنها استفاده نمایید.

استفاده از جوش شیرین

نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که جوش شیرین یکی از قدرتمندترین حلال‌های بوی بد در مورد تمام بخش‌های دکوراسیون منزل می‌باشد. پس شما می‌توانید به راحتی با استفاده از جوش شیرین بوی بد رختخواب‌ها را از بین ببرید و باعث خوشبو شدن آنها شوید

استفاده از نور خورشید

همانطور که در بالا گفتیم ممکن است بوی بد رختخواب در بعضی مواقع به دلیل کثیف شدن آن باشد که بهترین راه برای از بین بردن آن شستن رختخواب‌ها و قرار دادن آن در مقابل نور خورشید می باشد.

سرکه ماده موثر برای از بین بردن بوی عرق تشک

هنگامی که شما می‌خواهید بوی بد تشک خود را از بین ببرید لازم است یک محلول ۵۰/۵۰ آب سرد و سرکه سفید مقطر درست کنید. هنگامی که این محلول را تهیه کردید آن را درون یک بطری اسپری دار بریزید و بر روی تشک یا روتختی خود اسپری کنید. زمانی که این کار را انجام دادید تشک یا روتختی خود را در هوای آزاد قرار دهید تا کاملاً خشک شود.
تنها نکته منفی که در این روش وجود دارد بوی تند سرکه می‌باشد. پس هنگامی که از محلول سرکه استفاده می‌کنید حتماً آن را در معرض نور خورشید قرار دهید.
سرکه سفید همچنین به عنوان یک ماده بسیار عالی برای جلوگیری از آلرژی می‌باشد زیرا باعث از بین رفتن باکتری‌ها می‌شود. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد هیچگاه در مصرف این محلول زیاده‌روی نکنید.
بهتر است هنگامی که از سرکه سفید استفاده می‌کنید از عصاره‌های معطر خوشبو به منظور خوشبو کردن تشک خود نیز بهره ببرید.

خلاص شدن از بوی نامطبوع تشک با خرید محافظ تشک

هر یک از ترفندهایی را که به شما گفتیم ممکن است برای برخی از افراد دشوار باشد. بدین منظور ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع از کاور یا محافظ‌ های تشک استفاده کنید.
استفاده کردن از کاور تشک سبب می‌شود که شما بدون هیچگونه دغدغه‌ای از بو گرفتن بر روی آن بخوابید و هر زمان که لازم شد این کاور را به راحتی از تشک خارج کنید و بشویید.