در این پست از سایت آموزش بورس و فیلتر و اندیکاتور و تحلیل تکنیکال بورس starbourse.ir روش خواندن نمودار کندل استیک یا شمعی در بازار کریپتو ارزهای دیجیتال را قرار دادیم . توضیحات کامل و جامع درباره کندل های استیک شمعی در ارزهای دیجیتال .

آیا می دانستید نمودارهای شمعدانی بیش از سه قرن پیش ظاهر شدند؟

نمودار شمعدانی در دهه 1700 توسط یک تاجر برنج ژاپنی به نام Munehisa Homma اختراع شد. او از عناصر کندل استیک (Open High و Close Low) برای نمایش قیمت در دوره معاملاتی استفاده می کند.

امروزه تقریباً تمام بازارهای مالی به نمودارهای کندل استیک به عنوان نمایش قیمت متکی هستند.

اما، آیا واقعاً می دانید چگونه کار می کند؟

با رمزگشایی زیر و بم نمودارهای کندل استیک ادامه دهید.

نمودار کندل استیک چیست؟

نمودار کندل استیک ترکیبی از چندین شمع است که معامله گر برای پیش بینی حرکت قیمت در هر بازاری از آن استفاده می کند.

به عبارت دیگر، نمودار کندل استیک ابزاری فنی است که به معامله‌گران نمایش تصویری کاملی از نحوه حرکت قیمت در یک دوره معین می‌دهد.

Candlestick یک ابزار قیمت بسیار مهم است که اطلاعات دقیقی را در مورد قیمت، از جمله باز، بسته، بالا و پایین برای یک بازه زمانی خاص نشان می دهد. با این حال، زمانی که کنار هم با نمودار میله ای مقایسه می شود، اشتباه گرفته می شود.

نمودار نوار در مقابل کندل استیک

CC: TopStockResearch

نمودار میله ای و نمودار شمعی ممکن است شبیه به هم باشند، اما در واقع تفاوت وجود دارد. در نمودار شمعی، رابطه بین باز و بسته شدن با رنگ بدنه نمایش داده می شود. در مقابل، میله ها دارای یک خط عمودی واحد و دو خط افقی در دو طرف خط عمودی هستند.

هنگامی که یک الگوی کندل استیک مناسب در نمودار قیمت شکل می‌گیرد، معامله‌گران کریپتو می‌توانند تداوم یا برگشت قیمت را پیش‌بینی کنند. بنابراین، یک کندل واحد و گروهی از کندل‌ها برای تعریف حرکت قیمت آتی یک دارایی معاملاتی کریپتو ضروری است.

آناتومی یک شمعدان

در ابتدا، بیایید نگاهی به نمای بصری یک شمعدان بیندازیم:

روش خواندن نمودار کندل استیک یا شمعی در بازار کریپتو ارزهای دیجیتال

در اینجا شاهد یک کندل صعودی و نزولی هستیم که در آن قیمت در یک جهت باز و در جهت مخالف بسته می شود.

بدنه اصلی قسمت وسیع تری از کندل است که قیمت باز و بسته شدن را نشان می دهد. در یک کندل صعودی، قیمت افتتاحیه باید کمتر از قیمت بسته شود. این نشان می دهد که قیمت در این مدت افزایش یافته است.