خیلی از افراد به دلایل مختلف ترجیح می دهند روی زمین بخوابند،این مسئله همیشه برای افراد وجود دارد که روی زمین بخوابند یا روی تخت خواب؟!

خیلی از افراد تمایل دارند به جای خوابیدن روی تشک و تخت خوابشان روی زمین بخوابند و روی زمین احساس راحتی بیشتری دارند. خوابیدن روی زمین ممکن است مشکلات و فواید زیادی داشته باشد. بهتر است قبل از انجام هرکاری از مشکلات و خوبی های آن اطلاع داشته باشید بعد آن کار را انجام دهید.

خوابیدن روی زمین و یا روی تخت به طور کلی به شرایط محیطی و سبک زندگی افراد بستگی دارند خیلی از افراد به خاطر شرایط زندگی شان باید روی زمین بخوابند و روی تخت راحت نیستند.

اما باید درباره ی مزایا و معایب خوابیدن روی زمین اطلاعات داشته باشند، در این مقاله مزایا و معایب خوابیدن روی زمین را می خوانیم:

فواید خوابیدن روی زمین

فواید خواب روی زمین

فواید خواب روی زمین

1- کم شدن کمردرد:

خوابیدن روی زمین باعث کاهش کمردرد می شود و به نوعی باعث اصلاح ستون فقرات شما می شود. بهترین حالت خوابیدن روی زمین، خواب به پشت است و بدترین حالت آن خوابیدن به پهلوست چون باعث خم شدن مفصل های ران و لگن شما می شود.

2-کمک به بهتر شدن وضعیت بدن:

خواب روی زمین باعث می شود کمر،گردن و سر انسان در یک راسته قرار بگیرند و وضعیت بدنی بهتر شود. همان طور که گفتیم خواب روی زمین باعث بهتر شدن کمردرد می شود، که اکثرا کمردرد به دلیل وضعیت نامناسب بدن است.

3-  سرد بودن زمین:

افراد گرمایی و کسانی که روی تشک احساس گرما می کنند، روی زمین احساس بهتری دارند و خنک تر هستند.گرم شدن تشک باعث گرم شدن بدن شما می شود و خواب خوبی نخواهید داشت.

معایب خوابیدن روی زمین:

مشکلات خواب روی زمین

مشکلات خواب روی زمین

1-کمردرد:

درصورتی که خوابیدن روی زمین باعث کاهش کمردرد در بعضی افراد می شود، اما همین خوابیدن روی زمین در خیلی از افراد باعث افزایش کمردرد آنها می شود و کمردردشان را بیشتر می کند.

2-پیری زودرس :

خوابیدن روی زمین باعث پیری زودرس و همچنین ایجاد چین و چروک روی پوست صورت و همچنین ایجاد چروک روی بدن می شود.

3- سرگیجه و سردرد:

خواب روی زمین و بدون تشک در افراد سالمند و افراد سن بالا باعث سردرد و سرگیجه می شود.

4- نیروی گرانش:

نیروی گرانش زمین اثرات منفی برای بدن دارد که وقتی شما روی زمین می خوابید این اثر منفی روی بدن شما بیشتر می شود.

گرانش زمین باعث پیری زودرس و همچنین افتادگی اندام های بدن شما خواهد شد.

کدام جهت برای خوابیدن بهتر است:

خوابیدن در جهت میدان مغناطیسی، یعنی رو به قبله باشد. در این حالت میدان مغناطیسی بدن با میدان مغناطیسی زمین در یک راستا قرار می گیرند و گردش خون در بدن بهتر می شود.

همان طور که می دانید در بدن ما آهن وجود دارد و وقتی در جهت مغناطیسی زمین بخوابید خون بهتر گردش پیدا می کند اگر در طولانی مدت در راستای میدان مغناطیسی زمین بخوابید، دچار مشکلات قلبی نمی شوید

دانشمندان معتقد هستند که برای خواب باید حتما 30 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشیم