در این پست از سایت سامانه ثبت نام کالابرگ یارانه,مبلغ کالابرگ الکترونیکی چقدر است را قرار دادیم . مبلغ کالابرگ یارانه نقدی برای دهک های اول تا چهارم 400 هزار تومان و مبلغ یارانه نقدی کالابرگ برای دهک های چهارم تا نهم 300 هزار تومان می باشد . برای ثبت نام و دریافت کالابرگ یارانه می توانید به آدرس اینترنتی سامانه رفته و نام نویسی کنید . سایت استار بورس …

در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با شرایط و نحوه ثبت نام برای دریافت کالابرگ یارانه و آخرین اخبار و خبرهای کالابرگ یارانه در سال 1402 …

با واریز یارانه فروردین ۱۴۰۲، اعتبار خرید کالابرگ الکترونیک شارژ شد

معاونت رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یارانه فروردین سال‌جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز و اعتبار خرید کالابرگ الکترونیک شارژ شد و یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار ماه بعد خرید کنند.

بر اساس این اطلاعیه مبلغ پرداخت یارانه برای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان است.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیک استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به‌ همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی‌مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

با واریز یارانه فروردین‌ماه، یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار یارانه ماه بعد نیز در قالب کالابرگ الکترونیک، اقلام اساسی مورد نیاز خود را خرید کنند.

یادآور می‌شود طرح کالابرگ الکترونیک به صورت ملّی و در سراسر کشور اجرا می‌شود و در قالب این طرح بالغ بر ۳۵ هزار فروشگاه در تمام نقاط کشور به این سامانه متصل شده‌اند.

در این طرح، اعتبار همه خانوارهای یارانه‌‌بگیر شارژ شده و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، با کارت بانکی سرپرست خانوار از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.

۱۰ قلم کالای اساسی در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی در استان هرمزگان به‌صورت اختیاری جایگزین یارانه نقدی ۳۰۰ هزارتومانی خواهد شد.

کالابرگ الکترونیکی شامل چه کالاهایی میشود

طرح کالابرگ الکترونیکی مشمول ۱۰ گروه کالایی (شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارونی، قند و شکر) می‌شود.

جزئیات قیمت و سرانه ۱۰ قلم خوراکی در طرح کالابرگ الکترونیکی

لازم به ذکر است، قیمت پرداختی مردم در خصوص ۱۰ قلم کالای مشمول طرح کالابرگ الکترونیک (که اکنون در استان هرمزگان اجرا می‌شود) بر مبنای شهریور ۱۴۰۰ است، به‌عنوان‌مثال قیمت امروز روغن ۸۱۰ گرمی: ۶۲۰۰۰ تومان، پرداختی فرد حدوداً ۱۴۰۰۰ تومان است. مابه‌التفاوت از محل یارانه فرد پرداخت می‌شود و «در سقف یارانه» خرید می‌کند البته ازاین‌پس هم سقف پرداخت مردم حتی در صورت افزایش قیمت‌ها، ثابت خواهد ماند.

فهرست فروشگاه های مجاز را کجا مشاهده کنم؟

۱ .از طریق لینک موجود در پیامک وزارت رفاه یا سایت www.sfara.ir

۲ .با استفاده از برنامه کاربردی “شما” (فارا) که میتوانید از طریق برنامه های بازار یا مایکت یا مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir آن را نصب کنید. گوشی‌های دارای سیستم عامل IOS باید به صورت مستقیم از سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir دانلود کنند.

کالاهایی که شامل اعتبار می شوند کدام اند؟

۱۰ قلم کالای اساسی شامل شیر و ماست کم چرب، پنیر سفید، گوشت سفید(مرغ)، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج برای مشاهده جدول کالاهای اساسی میتوانید به برنامه کاربردی “شما” (فارا) یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه نمایید.

شارژ اعتبار به صورت ماهیانه است؟

بله، یارانه ماه بعد، یک ماه زودتر در حساب کالابرگ الکترونیکی سرپرست خانوار شارژ می‌شود.

اعتراض به دهک بندی و ارائه درخواست بازبینی چگونه است ؟

ثبت اعتراض به دهک بندی خانوار، فقط در سامانۀ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس اینترنتی https://www.hemayat.mcls.gov.ir قابل انجام است و پیگیری دریافت نتیجه اعتراض نیز فقط از طریق همین سایت امکانپذیر می‌باشد.

چگونه میتوان از اعتبار در خرید استفاده نمود؟

با مراجعه به فروشگاه های مجاز و با استفاده از کارت سرپرست خانوار مانند خریدهای معمولی با استفاده از کارتخوان میتوانید خرید را انجام دهید.

آیا کارمزدی از سوی شخص دارنده کارت باید به فروشنده پرداخت شود؟

خیر، خرید در طرح کالابرگ الکترونیکی همانند خریدهای عادی هیچ هزینه و کارمزدی ندارد.

از چه فروشگاه هایی در این طرح امکان خرید وجود دارد؟

فروشگاه های مجاز که آدرس آنها از طریق مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir یا از طریق برنامه کاربردی “شما” (فارا) قابل مشاهده است.

آیا امکان استفاده از اعتبار در خریدهای اینترنتی وجود دارد؟

بله، به زودی امکان خرید از فروشگاه‌های مجازی که به سامانه “شما” متصل شده‌اند، فراهم می‌شود.

آیا تمام کارت‌های بانکی اعضای خانواده قابل استفاده است؟

خیر، فعال با استفاده از کلیه کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد.

آیا کارت های بانک های خاصی در این طرح قابل استفاده هستند؟

خیر محدودیتی وجود ندارد. با استفاده از کلیه کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد.

آیا از هر فروشگاهی امکان خرید در این طرح وجود دارد؟

خیر، تنها با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز که در برنامه کاربردی “شما” (فارا) یا سایت shoma.sfara.ir معرفی شده‌اند، می‌توان خرید اعتباری را انجام داد.

اگر از اعتبار خود استفاده نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

استفاده از این اعتبار کاملا اختیاری است، درصورت عدم استفاده از مزایای خرید اعتباری، همانند قبل می‌توانید به صورت نقدی در تاریخ واریز یارانه نقدی، آن را برداشت نمایید.

سرپرست خانوار چه کسی است؟

شخصی که مبلغ یارانه نقدی خانواده به حساب وی واریز می‌شده است.

چه اصنافی تحت پوشش هستند
عمده فروشی‌ها، خواربارفروشی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی، فروشگاه‌های محصولات لبنی و پروتئینی، تعاونی‌های مصرف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای

آیا امکان خرید از فروشگاه های زنجیره های وجود دارد؟

بله فهرست فروشگاه‌های مجاز و آدرس آنها از طریق مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir یا از طریق برنامه کاربردی “شما” (فارا) قابل مشاهده است.

آیا از برند کالایی خاص باید خرید کرد؟

خیر، افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده و از هر نشان تجاری دلخواه، خرید خود را انجام دهند