زرد چوبه پای ثابت بسیاری از غذا ها است و اگر بدانید که  زرد چوبه  تنها به عنوان یک ادویه  شهرت ندارد و در بسیاری شاخه ها کاربرد دارد مسلما بیشتر ترغیب میشوید تا در مورد ان بدانید ادویه ها دنیای جالبی دارند که باید قبل از استفاده،انها را بشناسیم. حال بگذارید تا زرد چوبه را مفصل تر برای شما معرفی کنم.

زرد چوبه ؛ یک بیوگرافی کامل

زرد چوبه عضوی از خانواده پر اوازه ی زنجبیل است ، گیاهی گلدار که در طب سنتی ، اشپزی ، رنگرزی مصرف بسیاری دارد. وطن زرد چوبه هند است که در ان رشد و پرورش می یابد در دمای متوسط حداقل 20 درجه سانتیگراد.

در حقیقت زرد چوبه ریشه گیاه است که بعداز خشک شدن و پودر شدن قابل استفاده به عنوان ادویه میشود

زرد چوبه پارا فراتر از این ها گذاشته و در بودیسم ، نماد رفاه و پاکی را دارد.
گفتیم از زرد چوبه در رنگرزی هم استفاده میشود زرد چوبه را میتوانید در خردل اماده مشاهده کنید و یا موها،چوب،تخم مرغ،کتانی خود را با زرد چوبه به رنگ زرد -نارنجی درخشان رنگ امیزی کنید
فواید زرد چوبه

اگر جوش و آکنه دارید زرد چوبه را امتحان کنید

زرد چوبه به عنوان یک ادویه و ریشه یک گیاه خاصیت های فراوانی دارد که یکی از مهم ترینشان فایده مستقیم زرد چوبه برروی پوست است ماسک زرد چوبه به عنوان ماسکی ضد باکتری و التهاب و حتی به عنوان از بین برنده جوش و آکنه اهمیت بسزایی دارد.

اگر میخواهید این ماسک را تهیه کنید و به صورت موضعی استفاده کنید همین حالا یک قاشق چای خوری زرد چوبه را در ظرفی ریخته نصف قاشق چای خوری خوری نیز عسل را به ان اضافه کنید در ادامه ۳ قاشق غذا خوری شیر و ۲قاشق غذا خوری ارد گندم را خوب باهم هم بزنید تا مخلوطی خمیری نرم درست بشود.

خمیر نرم را به صورت لایه ای نازک روی صورت بکشید و ۲۰دقیقه صبرکنید تا ماسک زرد چوبه کار خودش را بکند درنهایت بااب گرم صورت خود را بشورید و از تغییرات حاصله شگفت زده بشوید مطمئنا این ماسک پای ثابت روتین پوستی شما خواهد بود .

سیاهی دور چشمانتان را با زرد چوبه سفید کنید

فواید زرد چوبه متوقف نمیشود و برای هر قسمت از بدنمان معجزاتی را به همراه دارد.اگر از سیاهی دور چشمانتان ناراحت هستیدبه شما پیشنهاد میکنم همین حالا ماسک زرد چوبه را درست کنید زیرا از تاثیر ان شوکه خواهید شد .

به منظور درست کردن ماسک دور چشم زرد چوبه ،یک قاشق چایخوری اب گوجه فرنگی و نصف قاشق چایخوری اب لیمو ترش و نصف قاشق چایخوری زرد چوبه را در ظرفی مخلوط کرده نصف قاشق چایخوری آرد گندم را به ان اضافه کنید.

البته میتوانید به عنوان ماسکی دیگر زرد چوبه را با اب اناناس تازه نیز مخلوط کنید و پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را بااب ولرم بشورید، این ماسکا کبودی و سیاهی دور چشم را از بین برده باعث روشن تر شدن دور چشم و پوست صورتتان میشود.

با سندرم روده تحریک پذیر خداحافظی کنید

این روز ها افراد بسیاری از دستگاه گوارش خود شاکی هستند و مشکلات زیادی را متحمل شده اند . دستگاه گوارش به عنوان یکی از دستگاه های مادر بدن با کوچکترین اختلال در قسمتی از ان باعث برهم خوردن کارکرد بدن میشود و درد غیر قابل تحملی را به ارمغان می اورد.
اگر در هضم غذا مشکل دارید یا معده ی شما زخم و درد دارد و یا حتی دچار سندرم روده تحریک پذیر و یبوست هستید خبر خوبی برای شما دارم، با خوردن زرد چوبه با همه ی این بیماری ها خداحافظی کنید و سلامتی را به دستگاه گوارش خودتان هدیه دهید.

دیگر در دوران قاعدگی درد نکشید

قاعدگی فرایندی هست که با سندروم و دردهایی همراه است . خانوم های گرامی اگر که قبل از قاعدگی سندرم پیش از قاعدگی را تجربه میکنید زرد چوبه را بیش از پیش مصرف کنید و اگر در زمان قاعدگی مشکلات و دردهای جسمی فراوانی دارید زرد چوبه درمانی طبیعی برای انها است.

با خوردن ! به تناسب اندام برسید

ازمایشات بسیاری برروی زرد چوبه انجام شده و نتایج جذاب و دلبخواه همه است.
این ادویه ی شگفت انگیز به دلیل چربی سوزی و دفع سم از کبد ،سرعت متابولیسم بدن را بالا میبرد و به همین اسانی باعث کاهش وزن و لاغری شما میشود.

ما همه ی این تغییرات را مدیون کورکومین موجود در زرد چوبه هستیم که مارا به تناسب اندام می رساند.

دیگر روی کسالت و افسردگی را نخواهید دید

دانشمندان مطالعات زیادی را روی کورکومین زرد چوبه انجام داده اند تا بدانند پس از ورود ان به بدن چه اتفاقاتی رخ میدهد؟ خبر خوشی که همه مارا خوشحال میکند این است که کورکومین ،دوپامین مغز را تحریک میکند و بدین صورت باعث ترشح سرتونین می شود همه میدانیم که سرتونین برای درمان افسردگی چقدر بدیهی و واجب است .

اگر یکی از نزدیکانتان دچار افسردگی است لطفا او را در جریان مصرف زرد چوبه قرار دهید تا نشاط را دوباره به دست اورد.

جرم زدایی و سفیدی دندان با زرد چوبه ممکن میشود

از دیرباز زرد چوبه در بهداشت و طب آسیایی ریشه داشته و افراد برای داشتن دندان هایی سفید و جلوگیری از التهاب لثه از زرد چوبه استفاده میکردند.
بدین منظور اگر میخواهید دندان سفید داشته باشید کمی زرد چوبه، نمک و روغن نارگیل را باهم ترکیب کنید و اجازه دهید 5 الی 10 دقیقه روی دندان بماند و هم زمان روی دندانتان مسواک نیز بزنید.

البته بعد شست و شوی دهان باید با نمک یا روغن نارگیل مسواک بزنید تا زردی، زرد چوبه از بین برود.
دندان شما 3 درجه روشن تر خواهدشد.

رژیم غذایی خود را با زرد چوبه کامل کنید

زرد چوبه میتواند در نوشیدنی ها و غذا های بسیاری استفاده شود و بخاطر همین این ادویه توجه متخصصان رژیم غذایی و تغذیه را به خود جلب کرده به طوری که انهارا مجاب کرده نوشیدنی سم زدایی را که ضد التهاب است درست کنند.

اگر میخواهید شمانیز این نوشیدنی را امتحان کنید یک فنجان اب بردارید و 1قاشق چایخوری زرد چوبه به همراه یک قاشق دارچین و یک قاشق عسل را داخل اب مخلوط کنید ، نوش جان این نوشیدنی سرتاسر خاصیت است.

این اشخاص لب به زرد چوبه نزنند

بدیهی است که هر چیزی در کنار فایده ، زیان هایی نیز به همراه دارد
اگر که اختلالات خونریزب دارید لطفا از مصرف افراطی و زیاد زرد چوبه بپرهیزید زیرا زرد چوبه خونریزی را شدت و افزایش میدهد

چه غذایی بپذیم که زرد چوبه داشته باشد؟

پالک پنیر بر پایه اسفناج ، کاری ماهی هندی، خورش دال عدس، ران مرغ پخته شده مالیده شده به زردچوبه و سایر ادویه های گرم و پخته شده در فر.
زرد چوبه ادویه ای پر مصرف در غذاهای ایرانی محسوب میشود که در کنار فلفل سیاه و نمک در صدر جدول است .
از زرد چوبه در تهیه برخی خوراکی ها مثل شیرزرد چوبه و چای یا دمنوش زرد چوبه نیز استفاده بسزایی میشود.