برای اطلاع از سوتی نامزد شاهین صمدپور با ما در ادامه همراه باشید‌.

شاهین صمدپور (زادهٔ ۲۷ بهمن ۱۳۶۰ در تهران) مستندساز، معلم، مجری، کارگردان و تهیه‌کننده تلویزیون اهل ایران است که با مستند تلویزیونی شوک که از شبکه سه پخش می‌شد، به شهرت رسید. مادرش کارمند اتاق بازرگانی و پدرش صاحب شرکت تعمیرگاهی بود.

استوری شاهین صمدپور

استوری شاهین صمدپور

تک فرزند خانواده بود که در 5 سالگی پدر و مادرش از هم طلاق گرفتند، علت این جدایی اعتیاد شدید پدر به تریاک و هروئین بود که حاضر به ترک آن نیز نشد. تا مدت ها حضانت او به پدر معتادش سپرده شد تا اینکه با تلاش مادر و شدت گرفتن اعتیاد پدر او برای همیشه از خانه پدر فرار و نزد مادرش رفت. بعد از این ماجرا و چند دیدار با پدر دیگری خبری از او تا به الان ندارد.

صمدپور از سال ۹۴ دیگر اجازه‌ی کار در صدا و سیما را نیافت و در حال حاضر به‌صورت مستقل در فضای مجازی و در صفحهٔ اینستاگرام و یوتیوب خود فعالیت می‌کند. بعد از ممنوع‌الکار شدن صمدپور، یک مجموعه مستند سیزده قسمتی با نام شکلات تلخ  از او در شبکه نسیم توقیف شد و تنها یکی از مستندهای او در شبکه ۳ با نام چوپان دروغ گو با حذف تصویر صورت او پخش شد. علت ممنوع‌الکار شدنش هیچگاه رسما و علنی اعلام نشد.

شاهین صمدپور و همسرش

شاهین صمدپور و همسرش

شاهین صمدپور در طی چهار سال فعالیت در فضای مجازی از سال ۹۴ تا ۹۸ بیش از دویست گزارش از شهرها و روستاهای مختلف کشور تهیه و در فضای مجازی منتشر کرده‌است. گزارش‌های او در هنگام زلزله کرمانشاه و سیل بهار ۹۸ و بعضی از گزارش‌های او دربارهٔ کودکان گمشده و کودک آزاری‌ها بسیار در فضای مجازی پر بازدید شد. صمدپور در دورهٔ کار در صدا و سیما یک بار کاندیدای بهترین گزارشگر صدا و سیما شد و در سال‌هایی که او کارگردان مستند شوک بود، این مجموعه به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته بود.

شاهین صمدپور و همسرش

شاهین صمدپور و همسرش

مستند اجتماعی شوک در سال‌های اخیر به تهیه‌کنندگی فرشاد شکیبی و کارگردانی شاهین صمدپور از شبکه سه سیما پخش شده‌است که به بررسی مسائل اجتماعی روز، معضلات و آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد. برنامه مستند اجتماعی شوک با رویکرد بررسی آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف مرتبط با جوانان، با حضور تعدادی از شخصیت‌های معروف عرصه ورزش، سینما و تلویزیون ساخته شده‌است. در این مستند با بررسی مصداق‌های عینی آسیبها به تحلیل و بررسی آنها می‌پردازد. شاهین صمدپور در مستند اجتماعی شوک که از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید علاوه بر کارگردانی، به عنوان مجری نیز در قسمت‌های متعددی از این برنامه حضور داشته‌است.

شاهین بصورت جدی فعالیت هنری خود را از 10 سالگی با حضور در کانون هنری حر با سرپرستی سید جواد هاشمی شروع کرد و در 11 سالگی جایزه بهترین بازیگر تئاتر کشور را بدست آورد. فعالیت هنری اش را ادامه داد تا اینکه از سال 1377 که 17 ساله بود بعنوان دستیار سوم کارگردان وارد تلویزیون شد و تا مدتی بعنوان مدیر تولید و مدیر برنامه ریز فعالیت می کرد.