اگر شب هنگام خواب، درد های عجیب غریب مثل درد ماهیچه ها و یا درد در عضلات به سراغتان می آید فقط با خوردن یک عدد موز به عنوان تسکین دهنده قبل از خواب میتوانید جلوی این درد ها را بگیرید. درد ماهیچه ها و عضلات کمبود پتاسیم و منیزیم در بدن شما را نشان میدهد. موز دارای مقادیر زیادی پتاسیم و مواد معدنی دیگر است و مصرف آن جذب کلسیم را به حداکثر میرساند بنابراین موز به طور غیر مستقیم باعث تقویت استخوان میشود. همچنان پتاسیم موجود در موز به سلامت قلب کمک میکند. در ادامه ی این بخش از خواص مصرف موز در زمان های مختلف بیشتر بخوانید.

شب ها درد نکش!/برای رفع درد ماهیچه و عضلات در شب این میوه رو بخور

شب ها درد نکش!/برای رفع درد ماهیچه و عضلات در شب این میوه رو بخور

خواص موز برای چشم

یکی از دلایلی که موز می تواند بع سلامت چشم ها کمک کند این است که این میوه حاوی مقادیر غنی از ویتامین های A و C می باشد که هر دوی این ویتامین ها برای سلامت چشم ها ضروری هستند. علاوه بر این بتاکاروتن و لوتئین موجود در موز می توانند باعث تقویت بینایی چشم ها شوند.

خواص موز برای اسپرم

موز یکی از میوه‌های تقویت کننده اسپرم بوده و زیرا مصرف غذاهای شور و حاوی سدیم موجب کمتر شدن جریان خون در آلت تناسلی مردان می‌شود و با خوردن موز که حاوی پتاسیم است، می‌توان اثرات مضر این مواد غذایی را از بین برد و موانع رسیدن به اوج لذت جنسی یا ارگاسم را از سر راه برداشت.

همچنین به علت وجود آنزیم بروملین تاثیر موز بر درمان ناتوانی جنسی در مردان و تنظیم هورمون‌های مردانه اثبات شده است؛ این هورمون سبب تولید تسترون می‌شود که در افزایش میل جنسی تاثیر دارد. از خواص موز برای اسپرم این است که در کنار مواد مغذی موز مانند پتاسیم، انواع ویتامین B همچون ریبوفلاوین، ویتامین A، ویتامین C و … به پایداری اسپرم‌ها و افزایش قدرت باروری مردان و همچنین استقامت آنها کمک شایانی می‌کند.

خواص موز برای دیابت و قند خون

موز از میوه هایی محسوب می شود که برای کاهش قند خون مناسب می باشد. اگر بخواهیم به صورت علمی به این موضوع بپردازیم، باید بدانیم که موز علاوه بر نشاسته حاوی فیبری با نام پکتین است که می تواند باعث کاهش سطح قند خون شود.

دلیل دیگری که باعث می شود موز به کاهش سطح خون کمک کند این است که شاخص گلیسمی موز پایین می باشد و به طور معمول باعث افزایش قند خون افراد سالم نمی شود، البته افراد مبتلا به دیابت بهتر است موز را در وعده صبحانه مصرف نکنند.

توجه داشته باشید که مصرف موز در یک رژیم غذایی سالم می تواند به بیماران دارای دیابت نوع دو کمک کند. یکی از خطرات عمده در میان بیماران دیابتی نوع دوم مقاومت به انسولین است که موز می تواند باعث بهبود این مشکل شود.

در پایان باید بدانید که مصرف غیر متعادل موز برای بیماران دیابتی به هیچ وجه توصیه نمی شود، چون می تواند به افزایش سطح قند خون بیانجامد. هر چند توصیه اکید است بیماران دیابتی قبل از اضافه کردن موز به رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنند.

خواص موز در بدنسازی

از مهم‌ترین خواص موز در بدنسازی این است که دردها و گرفتگی‌های بدن ورزشکاران، به دلیل وجود میزان بالای پتاسیم و سایر مواد معدنی در این میوه، بهبود پیدا می کند. همچنین کالری مفید این میوه می‌تواند انرژی لازم برای سوخت‌وساز هنگام ورزش‌های مقاومتی را تامین نماید. بنابراین هیچ ورزشکاری نمی‌تواند خواص موز در بدنسازی را نادیده بگیرد.

خواص موز برای قلب

موز از مواد غذایی محسوب می شود که دارای مقادیر غنی از پتاسیم می باشد. پتاسیم برای سلامت و بهبود عملکرد قلب ضروری می باشد. علاوه بر این مصرف مور می تواند به تنظیم سطح فشار خون نیز کمک کند. ضمن اینکه منیزیم موجود در موز ههم برای سلامتی قلب مفید است.

خواص موز برای مو

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید موز برای پوست و مو نیز خواص زیادی دارد. در این میوه اسید فولیک و پتاسیم وجود دارد که به مو کمک می‌کند درخشندگی و سلامت خود را حفظ کند. برای استفاده از خواص موز برای مو راه‌های بسیار زیادی از جمله تهیه ماسک مو وجود دارد. برای تهیه ماسک مو از موز، می‌توان یک موز رسیده را با آووکادو و نارگیل مخلوط نموده و به ساقه موهای خود بمالید. پس از آن‌که این ماسک مو برای حدود ۲۰ دقیقه بر روی موهای شما قرار گرفت، آن را بشویید و از نرمی و لطافت موهای خود لذت ببرید.

جالب است بدانید خواص موز برای پوست صورت نیز بسیار زیاد است. به‌طور کلی موز می‌تواند به‌عنوان یک ضدآفتاب، ضد چروک و برای درمان آکنه به کار رود. وجود ویتامین C در موز سبب می‌شود همچون یک ضدآفتاب، مضرات رادیکال‌های آزاد بر روی پوست را از بین ببرد. می‌توانید برای استفاده از خواص موز برای آکنه و جوش صورت، از سطح داخل پوست موز استفاده نمایید. پوست موز را حدود ۵ دقیقه بر روی پوست خود بمالید تا درون آن قهوه‌ای شود؛ پس از آن‌که بر روی صورت شما خشک شد، صورت خود را بشویید.