در این پست از سایت استار بورس شش ماه کسر خدمت سربازی با داشتن شش سال سابقه بسیجی فعال را قرار دادیم . بر اساس قوانین جدید سربازی به ازای هر 1 سال کارت بسیجی فعال 1 ماه کسری خدمت سربازی تعلق می گیرد بنابراین با داشتن 6 سال سابقه کارت بسیجی فعال می توانید 6 ماه کسری خدمت سربازی بگیرید . افرادی که کارت بسیجی فعال دارند چند ماه کسر خدمت سربازی تعلق می گیرد ؟ به ازای هر سال فعال بسیجی بودن چند ماه کسر خدمت سربازی شامل می شود ؟ شرایط کسر خدمت سربازی برای بسیجیان فعال دارای کارت بسیجی فعال در سال 1402 …

شش ماه کسر خدمت سربازی با داشتن شش سال سابقه بسیجی فعال

به ازای هر 1 سال کارت بسیجی فعال 1 ماه کسری خدمت سربازی تعلق می گیرد بنابراین با داشتن 6 سال سابقه کارت بسیجی فعال می توانید 6 ماه کسری خدمت سربازی بگیرید

سربازانی که سابقه بسیج فعال دارند، می‌توانند به‌ازای هر سال فعالیت در بسیج، یک ماه کسری خدمت سربازی دریافت کنند.

سربازانی که سابقه بسیج فعال دارند می‌توانند به‌ازای هر سال فعالیت در بسیج، یک ماه کسری خدمت سربازی دریافت کنند.

 

همچنین باید بدانید که در این طرح سرباز حداکثر ۶ ماه می‌تواند کسر خدمت سربازی دریافت کند.

شایان ذکر است که به بسیجی‌هایی که در طول مدت غیبت با بسیج همکاری داشتند کسری خدمت تعلق نمی‌گیرد و فقط به‌مدت قبل از ورود به دوران غیبت سربازی این افراد کسری تعلق می‌گیرد.

کسری خدمت بسیج ۱۴۰۲چقدر است؟

بسیجیانی که به صورت مستمر در این ارگان فعالیت دارند و در رزمایش ها و نیز دیگر برنامه های اجرایی بسیج به شکل فعال حضور داشته اند، می توانند از کسری خدمت بسیج فعال استفاده نموده و به این طریق از دوران خدمت سربازی خود بکاهند.

در حال حاضر کسری خدمت بسیج حداکثر ۶ ماه است که افراد با وجود فعالیت مستمر و نیز گواهی آموزش دوره تکمیلی بسیج می توانند از آن بهره مند شوند.

 

بنابراین نحوه ی محاسبه کسر خدمت بسیج فعال، براساس نوع مسئولیت در بسیج و نحوه ی همکاری و نیز مدت زمان فعالیت طبق معرفی نامه ی ارائه شده از پایگاه بسیج مورد نظر می باشد که به ازای هر سال، یک ماه تا سه ماه است.

نکته مهم: حداکثر میزان کسری خدمت که از طریق فعالیت در بسیج قابل دریافت است، ۶ ماه می باشد!

کسری خدمت بسیج

توجه کنید که اگر غیبت از سربازی دارید نمی توانید از کسری بسیج فعال استفاده کنید. اما افرادی که وارد غیبت شده اند، مدت زمانی را که پیش از ورود به دوران غیبت، سابقه ی بسیج دارند برایشان محاسبه می شود. ولی مدت زمانی را که پس از ورود به دوران غیبت، سابقه ی بسیج دارند، از بین رفته تلقی شده و برای آن ها محاسبه نمی شود.

 

بنابراین پیشنهاد می کنیم که پیش از ورود به دوران غیبت، نسبت به تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کرده تا بتوانید از مزایای کسری خدمت بسیج استفاده نمایید.

علاوه بر این، داشتن حداقل ۶ ماه سابقه بسیج فعال، از شروط پذیرش در سپاه پاسداران محسوب میشود و در صورت داشتن این شرط، میتوانید دوران خدمت خود را در این یگان بگذرانید و از مزایای خدمت در سپاه استفاده کنید.

شش ماه کسر خدمت سربازی با داشتن شش سال سابقه بسیجی فعال,شش ماه کسری خدمت سربازی,شرایط گرفتن شش ماه کسر خدمت سربازی,چگونه کسری خدمت سربازی بگیریم,بهترین روش برای گرفتن کسر خدمت سربازی,نحوه گرفتن شش ماه کسر خدمت سربازی