دکتر مهدیه گلستانی در مورد تفاوتهای غم و اندوه با افسردگی صحبت می‌کند و بر این باور است که تشخیص درست این تفاوتها می‌تواند شما را تشویق کند تا به دنبال منابعی برای بهبود خلق و خوی خود باشید. او توضیح می‌دهد که غم و اندوه حالتهای عاطفی هستند که با احساس ناراحتی و خلق و خوی بد مشخص می‌شوند، اما در برخی موارد می‌توانند نشانه‌های افسردگی باشند. در صورت تجربه علائمی مانند غم و اندوه، افسردگی، مضطرب شدن، احساس ناامیدی و بدبینی، کاهش انرژی، خستگی، مشکل در تمرکز، بی‌خوابی، بیدار شدن صبح زود یا پرخوابی، از دست دادن اشتها، تغییرات وزن، افکار مرگ و خودکشی، بی‌قراری و تحریک‌پذیری، و علائم فیزیکی مداومی مانند سردرد و درد مزمن، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید و در صورت لزوم کمک حرفه‌ای بگیرید.

دریافت کمک حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا وضعیت خود را بهبود بخشید و بهترین راه‌حل برای شما را پیداکنید. در ادامه به جزئیات این مصاحبه خواهیم پرداخت.

شما باداشتن این نشانه ها غمگین نیستید افسرده اید !

شما باداشتن این نشانه ها غمگین نیستید افسرده اید !

در ادامه این متخصص دانشگاه توضیح داد که حالات غمگین مضطرب یا احساس ناامیدی و بدبینی، از دست دادن علاقه و لذت به سرگرمیها و فعالیتهایی که زمانی از آنها لذت میبردید کاهش ،انرژی ،خستگی مشکل در تمرکز ،بیخوابی، بیدار شدن صبح زود یا پرخوابی از دست دادن اشتها تغییرات وزن افکار مرگ و خودکشی ،بی قراری و تحریک پذیری و علائم فیزیکی مداومی مانند سردرد و درد مزمن، ممکن است نشانه های افسردگی باشند که درصورت نادیده گرفتن آنها میتوانند به مشکلات جدی تری منجر شوند.

شما باداشتن این نشانه ها غمگین نیستید افسرده اید !

شما باداشتن این نشانه ها غمگین نیستید افسرده اید !

بنابراین اگر اینگونه علائم را تجربه کردید، بهتر است به آنها توجه کرده و در صورت لزوم کمک حرفه ای بگیرید تا بتوانید وضعیت خود را بهبود بخشید.

با پزشک خود تماس بگیرید اگر این علائم بیش از دو هفته بر زندگی شما تأثیر گذاشته باشند، بهتر است تعیین علت و اقداماتی که میتوانید در مورد آن انجام دهید با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین اگر پزشک شما علل بالقوه پزشکی را رد کرد میتواند گزینه های دیگری را برای افسردگی شما ارائه دهد یا شما را به روانپزشک یا درمانگری ارجاع دهد که میتوانند به شما کمک کننددریافت کمک حرفه ای در مورد این علائم میتواند به شما کمک کند تا وضعیت خود را بهبود بخشید و بهترین راه حل برای شما را پیداکنید.

همچنین به یاد داشته باشید که اگر اینگونه علائم را تجربه کردید تنها نیستید و باید این موضوع را با دیگران به اشتراک بگذارید تا بتوانید بهترین پشتیبانی را برای خود داشته باشید.
اگر احساس میکنید که افسردگی در حالی که زندگی شما را تحت تأثیر قرار میدهد، به شما مشکل میسازد بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید و به او در مورد هر دارویی که مصرف میکنید اطلاع دهید، زیرا برخی داروها ممکن است علائم افسردگی را تشدید کنند.

علاوه بر این برخی عوامل خطر مانند سابقه خانوادگی بیماری روانی، مصرف مواد مخدر و تجربه تروما میتوانند به افسردگی شما موجب شده باشند. در این موارد بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید و با او در مورد راههای درمانی صحبت کنید.
به علاوه برای درمان افسردگی میتوانید از داروهای ضد افسردگی یا روشهای درمانی روانی استفاده کنید. بهترین رویکرد درمانی ترکیبی از دارو درمانی و روان درمانی است.

به عنوان مثال، شناخت درمانی میتواند به شما کمک کند که الگوهای منفی خود را شناسایی کنید و آنها را با الگوهای مثبت تری جایگزین کنید این روش مفید است زیرا افکار ما و آنچه به خودمان میگوییم میتواند بر روحیه و انگیزه ما تأثیر بگذارد. در نهایت به یاد داشته باشید که هیچکس تنها نیست و دریافت کمک حرفه ای میتواند به شما کمک کند تا وضعیت خود را بهبود بخشید و بهترین راه حل را برای خود پیدا کنید.

آیا میدانستید که کنترل تمامی ابعاد افسردگی امکان پذیر نیست؟ به جای اینکه به دنبال کنترل کامل احساسات باشیم میتوانیم با تغییر شیوه فکر و مثبت اندیشی، احساسات مثبت را در خود تقویت کنیم به علاوه، پزشک ممکن است تغییراتی در شیوه زندگی شما پیشنهاد دهد که میتواند به شما در مقابله با علائم افسردگی کمک کند، مانند ورزش منظم رژیم غذایی سالم خواب کافی و ارتباط با عزیزان در بحرانها تروما و یا سوگ به خودتان اجازه دهید که غمگین باشید و احساسات خود را انکار نکنید .

به جای اینکه مقاومت کنید درباره احساساتتان فکر کنید و آنها را بنویسید. درک دلیل غمگینی و بررسی آن میتواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید.

همچنین قدم زدن در هوای تازه تماس با دوستان نزدیک و یا اعضای خانواده و کمی خلوت میتواند به شما در بهبود شرایط کمک کند. به یاد داشته باشید که هیچکس تنها نیست و دریافت کمک حرفه ای میتواند به شما کمک کند تا وضعیت خود را بهبود بخشید و بهترین راه حل را برای خود پیدا کنید.

آیا میدانستید که با خودتان کمی مهربان تر بودن میتواند به شما در مقابل شرایط تلخی از غم و اندوه کمک کند؟ همه ما در برخورد با مشکلات زندگی از غم و اندوه رنج می بریم اما به خودتان اجازه دهید که در این شرایط با خودتان مهربان باشید این کار میتواند شامل انجام فعالیتهایی مانند حمام گرفتن مطالعه کتاب، تماشای یک کمدی مورد علاقه ،چرت زدن یا خوردن غذای محبوبتان باشد.

به یاد داشته باشید که غم و اندوه میتواند نشان دهنده نیاز به تغییر در زندگی شما باشد. تغییر معمولاً استرس زا است اما برای رشد ضروری است. اگر به دلیل نیاز به تغییر چیزی ناراحت هستید به مراحلی فکر کنید که میتوانید برای شادتر کردن زندگی خود تغییر دهید.

بیشتر مواقع، غم و اندوه معمولی موقتی است و با اصلاح سبک زندگی قابل تسکین است. اما اگر علائم غم و اندوه شما بیش از دو هفته طول بکشد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و ازراهکارهای حمایتی برای بهبود وضعیت خود استفاده کنید به خودتان اجازه دهید که در این شرایط با خودتان مهربان باشید وبهترین راه حل را برای خودتان پیدا کنید.