ما در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه کیک انبه را به شما آموزش دهیم شما با توجه به مراحل و نکاتی که در این مطلب ذکر شده می‌توانید این کیک خوش طعم در منزل تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن در کنار خانواده خود لذت ببرید.

با توجه به اینکه کیک انبه یک کیک خوشمزه و خوش طعمی می‌باشد اگر شما دوستدار طعم انبه هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم این کیک را بپزید و از خوردن آن لذت ببرید.

در تهیه کیک می‌توان از روش‌های متنوعی مثل کیک انبه، کیک میوه‌ای، کیک پرتقالی، کیک موکا و غیره استفاده نمود و با استفاده از روش‌های ذکر شده در پخت کیک مورد نظر خود تنوع ایجاد نمود.

مواد لازم

  • تخم مرغ : سه عدد
  • شکر : یک پیمانه
  • آرد : ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • انبه :  سه عدد ریز یا دو عدد سایز متوسط
  • بیکینگ پودر : دو قاشق مرباخوری
  • وانیل : ۱/۴ قاشق چایخوری
  • کره : نصف پیمانه

طرز تهیه کیک انبه خوشمزه با روش ساده

– هنگامی که قصد پختن کیک انبه را دارید می‌بایست تمام مواد مورد نیاز را در دمای محیط قرار دهید تا با محیط هم دما شوند و کره ذوب گردد. لازم است بکینگ پودر و آرد سه بار الک شود و فر را هم روشن کنید تا به خوبی گرم شود.

– حالا کره را با شکر ترکیب نمایید به مدت ۵ دقیقه به خوبی مخلوط کنید تا کره به رنگ کرم در بیاید. در این مرحله تخم مرغ‌ها را دانه دانه شکسته و به مخلوط شکر اضافه نمایید. پس از شکستن هر تخم مرغ لازم است که مواد مایه کیک به مدت یک دقیقه هم زده شود. وانیل را نیز به مواد اضافه کرده و مجدداً هم بزنید.

– در این مرحله پوست انبه را بگیرید و درون مخلوط کن یا گوشت کوب برقی بریزید به صورتی که پوره شود سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر را که سه بار الک کرده‌اید به مایه کیک در سه مرحله اضافه نمایید و با استفاده از لیستک مایه کیک را همزنید.
در آخرین مرحله پوره انبه را به مایه کیک اضافه کنید و مجدداً مخلوط کنید.

نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که مقدار نهایی پوره انبه می‌بایست یک پیمانه باشد.

– قالب گرد خود را بردارید که دارای قطر ۲۳ سانتی‌متر است و آن را آرد پاشی و چرب نمایید. حالا مایه کیک را درون قالب بریزید و آن را سه بار بر روی سطح حسابی بکوبید تا هوایی که در بین مایه کیک محبوس شده است خارج شود. قالب را در قسمت وسط فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه قرار دهید تا کیک فرصت داشته باشد به خوبی پخته شود و پف نماید.

– پس از گذشت زمان مذکور قالب را از فر خارج نمایید اجازه دهید که کمی خنک شود و حالا آن را در ظرفی مناسب برگردانید و به روش‌هایی که دوست دارید کیک خانگی خود را تزیین نمایید. شما می‌توانید برای تزیین کیک انبه از پودر قند و برش‌های کوچک انبه استفاده کنید.

نکات طلایی

اگر قصد دارید که کیک انبه را در فر برقی یا توستر درست کنید می‌بایست دما ۲۰ درجه سانتیگراد کمتر باشد.
در پخت کیک انبه می‌توانید به جای کره از مارگارین نیز استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای اطمینان از پخت کیک از خلال دندانی استفاده کنید و آن را در وسط کیک فرو ببرید هنگامی که خلال دندان خارج نشد اگر مایه کیک به آن نچسبید آن کیک به صورت کامل پخته است.

در صورتی که شما دوست دارید سطح کیک طلایی شود در ۵ دقیقه انتهایی پخت می‌توانید گریل را روشن نمایید.