عادات سمی که باید آن ها را بشناسیم: خودت را با دیگران مقایسه نمایی. شما باید بدانید که تنها کسی که باید با آن رقابت کنی خودت هستی هیچگاه مرحله اول زندگیت را با مرحله دهم زندگی کسی مقایسه نکن.

? خودتخریبی داشته باشی؛ یعنی اینکه خودت را جلوی دیگران بگیری و برای رسیدن به اهدافت بهانه بیاوری خودت سد راه خودت شوی. شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین چالش‌های زندگی خود تخریبی است.

? همیشه منتظر اتفاقات بد هستی و این رو باید همیشه به خاطر داشته باشی که این بدبینی و دلشوره ممکنه یک روز به واقعیت تبدیل بشه پس باید سعی کنی که افکار و انرژی منفی را از خود دور نمایی و همیشه قسمتت مثبت زندگی زندگی رو ببینی و نگران آن نباشی.

می‌خواهی کسی را نجات دهی اما خودت را غرق می‌کنی؛ کمک کردن به دیگران خوب است اما تا زمانی که باعث تخریب خودت نشود.

عمل نکردن به حرف‌هایی که زدی. قبل از اینکه حرفی را بزنی یا جواب دهی می‌بایست ۵ ثانیه فکر کنی و بعد از آن حرف یا جواب مناسب را بیان نمایی.

صحبت کردن در مورد کسانی که حضور ندارند

صحبت کردن در مورد کسانی که حضور ندارند

صحبت کردن در مورد کسانی که حضور ندارند؛ صحبت کردن در مورد دیگران زمانی که آن فرد حضور ندارد حتی اگر تعریف باشد کار خوبی نیست به همین خاطر ممکن است مخاطب به هر دلیلی حرف‌های تو را جور دیگه‌ای برداشت نماید و به صورت دیگه‌ای به فرد منتقل کند که این اصلاً خوب نیست.

?  شخصی کردن مسائل از دیگر اتفاقات سمی است که باید آنها را کنار گذاشت. بعضی از افراد این رفتار سمی را دارند و همه اتفاقات و صحبت‌های را که در پیرامونشان اتفاق می‌افتد شخصی می‌کنند یا با برداشت اشتباه از صحبت‌های دیگران باعث ایجاد رفتارهای زشت و گزنده می‌شوند.

حسادت سبب می‌شود ویژگی‌های خوب شما کشته شود. اجازه ندهید حسادت در درون شما رخنه کند. این رفتار برای ارتباط با دیگران به هیچ وجه مفید نمی‌باشد.

فریب دادن دیگران و گول زدن دیگران از دیگر عادات سمی است. گول زدن و سوء استفاده نمودن از اعتماد فرد یکی دیگر از رفتارهای سمی است که می‌بایست کنار گذاشته شود. با خودمان و دیگران صادق باشیم چرا که صداقت پایه و اساس هر موفقیتی است.

در صورتی نتوانیم هیجانات خود را کنترل کنیم باعث ایجاد یک رفتار سمی برای اطرافیان خود می شویم. افرادی که بر هیجانات خود کنترل ندارند ممکن با کوچکترین مسئله ای واکنش شدیدی داشته باشند به طور مسائل گریه کنند یا به سرعت اعصبانی گردند.