در این پست از سایت علت،علائم و درمان دیسک گردن,بهترنی درمان برای دیسک گردن چیست؟را قرار دادیم .همه ی ما بعضی اوقات دچار گردن درد های متفاوت می شویم که هر کدام علتی دارند. اما اگر گردن درد به صورت متداوم باشد و درد فرد را دچار مشکلاتی نظیر عدم توانایی چرخش گردن ، بالا پایین اوردن گردن و… باشد. باید حتما به متخصص ستون فقرات مراجعه کند..سایت استار بورس …

در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با علت،علائم و درمان دیسک گردن,بهترنی درمان برای دیسک گردن چیست؟. . .

علت،علائم و درمان دیسک گردن,بهترنی درمان برای دیسک گردن چیست؟

 

آناتومی گردن

 بین هر دو مهره یک دیسک بین مهره‌ای وجود دارد. در گردن 7 مهره وجود دارد که از بالا به پایین، C1 تا C7 نامیده می‌شوند. دیسک بین مهره های گردن بیشتر بین C5 و C6 و C6 و C7 اتفاق می‌افتد.

هر دیسک یک لایه بیرونی فیبری محکم دارد که یک هسته ژله مانند را احاطه کرده است. وارد آمدن فشار مکرر و استفاده بیش از حد از گردن منجر به تخریب لایه بیرونی دیسک می‌شود. با شدت یافتن این تخریب، ماده هسته از دیسک بیرون می‌‌زند.

علل و عوامل خطرزا

عوامل خطرزایی که منجر به دیسک گردن می‌شوند عبارتند از:

  • ژنتیک
  • آسیب‌هایی مانند آسیب ناشی از حوادث یا شرایط شغلی
  • سر و گردن به جلو 
  • سایر مشکلات مربوط به دیسک ازجمله: دیسک کمر، آرتروز گردن 

نشانه‌ها و علائم دیسک گردن

مبتلایان به دیسک گردن درد شدیدی را در گردن، شانه‌ها و پایین بازوی خود احساس می‌کنند. این درد با حرکت دادن گردن و حتی با سرفه یا عطسه کردن بدتر می‌شود. گاهی درد آنقدر شدید می‌شود که بیمار دیگر قادر به خوابیدن نیست. اسپاسم عضلانی نیز یکی از علائم شایع این عارضه است.

تشخیص دیسک گردن

 با دریافت تاریخچه درد شدید گردن بیمار و درد دست مرتبط با آن، باقی فرایند تشخیص کار پیچیده‌ای نخواهد بود، اگرچه در برخی موارد به انجام آزمایش‌های بیشتری نیاز پیدا می‌شود. برای مثال، انجام یک ام‌آرآی به تشخیص دیسک گردن کمک می‌کند.

درمان دیسک گردن

هنگام بروز علائم، بیمار می‌بایست به یک فیزیوتراپ مجرب مراجعه کرده و درمان‌های غیرجراحی را به عنوان کمک‌های اولیه دریافت کند. نوع درمان متناسب ارائه شده به شرایط و نیازهای شما بستگی دارد که توسط متخصص ارزیابی شده و در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود. بنابراین، در چنین شرایطی بسیار مهم است که توسط یک فیزیوتراپ ارزیابی شوید. در مطب دکتر سعیدی انواع مختلفی از درمان‌های غیرجراحی ارائه می‌شود، از جمله:

  • تزریق
  • ترکشن
  • تی‌ان‌اس
  • ماساژ درمانی
  • فیزیوتراپی و ورزش

تزریق

انواع مختلفی از تزریقات از جمله مفصل فاست، اپیدورال و رادیوفرکوئنسی وجود دارد که در صورت شدید بودن درد، برای تزریق به ناحیه دارای دیسک تجویز می‌شوند.

تزریق اپیدورال

در این روش، که تحت فلوروسکوپی انجام می‌شود، استروئیدها به همراه یک ماده بی‌حس کننده و مسکن، جهت کاهش ورم و التهاب اعصاب، به فضای اپیدورال ستون فقرات تزریق می‌شود.

تزریق اوزون

اکسیژن خالصی که در روش اوزون درمانی تزریق می‌شود فشار وارده بر دیسک گردن را کاهش می‌دهد. برای دستیابی به بهترین نتیجه در کوتاه‌ترین زمان، تکرار تزریق با فواصل 2 هفته‌ای ضروری خواهد بود.

ترکشن

ترکشن درمانی بسیار مؤثری برای درد گردن و بازوی ناشی از دیسک گردن است. در این روش با وارد آوردن نیروی کششی به سمت بالا، طول گردن افزایش یافته و فشار وارده بر دیسک‌های گردن کاهش می‌یابد. کاهش فشار وارده بر دیسک‌ها به برگشت ماده بیرون زده از دیسک به درون آن کمک می‌کند.

 

دستگاه‌های تی‌ان‌اس (TENS)

دستگاه‌های تی‌ان‌اس گزینه ایده‌آلی برای تسکین درد گردن هستند. این دستگاه‌ها کاربری آسانی داشته و تأثیر آن‌ها در تسکین درد ناشی از عارضه‌هایی مانند آرتروز و سیاتیک نیز در تحقیقات علمی ثابت شده است. دستگاه‌های تی‌ان‌اس پالس‌های الکتریکی کوچکی را از طریق پوست به بدن منتقل می‌کنند که باعث تحریک پایانه‌های عصبی و در نتیجه تسکین درد بدون نیاز به دارو می‌شوند.

 

ماساژ درمانی و بسته‌های حرارتی

یکی از گزینه‌های درمانی بی‌نظیر ما صندلی ماساژ است. این صندلی‌ها که تأثیر تکنیک‌های مختلف ماساژ مانند ورز دادن، ضربات کوتاه، سوئدی و شیاتسو را دارند، قطعاً باعث خواهند شد ریلکس شوید و احساس شادابی کنید. همچنین می‌توان برای درمان آسیب‌دیدگی‌ها و درد شانه‌ها، کمر و ستون فقرات و اطراف آن‌ها، از بسته‌های حرارتی در کنار ماساژ درمانی استفاده کرد.

 

گردن‌بند‌های طبی

در درمان خشکی و درد گردن و عارضه‌های مرتبط با آن‌ها می‌توان از گردن‌بند‌های طبی استفاده کرد. گردن‌بند طبی، که برای نگه‌داشتن گردن و کمک به تحمل وزن سر طراحی شده است، باعث کاهش فشار وارده بر عضلات گردن و رفع گرفتگی آن‌ها می‌شود.

ورزش‌های گردن

ورزش‌هایی وجود دارد که می‌توانند به افزایش قابلیت حرکت گردنتان کمک کنند. در ادامه بعضی از این ورزش‌ها را توضیح می‌دهیم.

تمرین غبغب

چانه را به طرف گردن و کمی پایین ببرید. سر را به آرامی تا جایی که می‌توانید به عقب ببرید و این وضعیت را 4 ثانیه حفظ کنید.

 

اکستنشن در حالت نشسته

در حالی که نگاهتان به سقف است، به آرامی گردن را عقب ببرید، تا جایی که کشش خفیف تا متوسط و بدون دردی را در آن احساس کنید.

 

فشردن تیغه شانه‌ها

تیغه شانه‌ها را تا حد فشردگی و تا جایی که باعث درد نشود به هم نزدیک کنید.

 

پیشگیری از دیسک گردن

مشکلات تخریبی گردن و دیسک گردن اغلب ناشی از وضعیت قرارگیری بدن در حین کار هستند. برای مثال، نکات بسیاری در مورد نشستن در مقابل یک رایانه و کار کردن با آن وجود دارد که رعایت آن‌ها از بروز مشکلات گردن و کمر جلوگیری می‌کند.

علت،علائم و درمان دیسک گردن,بهترنی درمان برای دیسک گردن چیست؟,دیسک گردن,دیسک گردن به انگلیسی,دیسک گردن چیست,دیسک گردن و سرگیجه,دیسک گردن و سردرد,دیسک گردن درمان,دیسک گردن نی نی سایت,دیسک گردن مهره ۶و۷,دیسک گردن و درد دست چپ,دیسک گردن و درد دست راست,ديسك گردن به انگليسي,پارگی دیسک گردن به انگلیسی,دیسک گردن چیست و درمان آن,دیسک گردن چیست وراه درمان,ديسک گردن چيست,علائم دیسک گردن چیست,بالجینگ دیسک گردن چیست,داروی دیسک گردن چیست,فتق دیسک گردن چیست,پارگی دیسک گردن چیست,پروتروژن دیسک گردن چیست,دیسک گردن و سرگیجه نی نی سایت,دیسک گردن سرگیجه,دیسک گردن باعث سرگیجه میشود,دیسک گردن و سردرد نی نی سایت,ديسك گردن و سردرد,رابطه دیسک گردن و سردرد,دیسک گردن سردرد,دیسک گردن باعث سردرد میشود,دیسک گردن درمان دارد,دیسک گردن درمان قطعی دارد,دیسک گردن درمان خانگی,دیسک گردن درمان میشود,دیسک گردن درمان طب سنتی,ایا دیسک گردن درمان میشود,آیا دیسک گردن درمان قطعی دارد,آیا دیسک گردن درمان دارد,دیسک گردن و درمان,علائم دیسک گردن نی نی سایت,ورزش دیسک گردن نی نی سایت,درمان دیسک گردن نی نی سایت,پارگی دیسک گردن نی نی سایت,عمل دیسک گردن نی نی سایت,دیسک گردن خفیف نی نی سایت,فتق دیسک گردن نی نی سایت,جراحی دیسک گردن نی نی سایت,لیزر دیسک گردن نی نی سایت,دیسک گردن مهره ۶,دیسک گردن مهره ۷,ورزش دیسک گردن مهره ۶و۷,دیسک گردن درد دست چپ,گردنبند طلا,گردنبند طلا مردانه,گردنبند طلا ایران,گردنبند طلا عربی,گردنبند طلا به انگلیسی,گردنبند طلا کارتیه,گردنبند طلا در خواب,گردنبند طلا شیر و خورشید,گردنبند طلا اسم,گردنبند طلا نقشه ایران,گردنه حیران,گردنه حیران هم اکنون,گردنه حیران اردبیل,گردنه حیران زنده,گردنه حیران امروز,گردنه حیران اهنگ,گردنه حیران اردبیل یا گیلان,گردنه حیران چند کیلومتر است,گردنه حیران داکی جیرانلارا,گردنه حیران تا اردبیل,گردنبند کارتیر,گردنبند کارتیر مردانه,گردنبند کارتیر زنانه,گردنبند کارتیر مردانه طلا,گردنبند کارتیر طلا,گردنبند کارتیر نگین دار,گردنبند کارتیر زنانه طلا,گردنبند کارتیر دیجی کالا,گردنبند کارتیر مردانه استیل,گردنبند کارتیر نقره مردانه,گردنبند,گردنبند مردانه,گردنبند به انگلیسی,گردنبند نقره,گردنبند نقره مردانه,گردنبند فروهر,گردنبند تیفانی,گردنبند مردانه طلا,گردنبند مردانه نقره,گردنبند مردانه کارتیر,گردنبند مردانه سنگ,گردنبند مردانه فیروزه,گردنبند مردانه خاص,گردنبند مردانه فروهر طلا,گردنبند مردانه اسم,گردنبند مردانه صلیب,گردنبند به انگلیسی ترجمه,گردنبند به انگلیسی جمله,گردن بند ب انگلیسی,گردنبند به انگليسي,گردنبند در انگلیسی,پلاک گردنبند به انگلیسی,گردنبند طبی به انگلیسی,زنجیر گردنبند به انگلیسی,گردن,گردن من ننداز تتلو,گردن درد,گردن من ننداز تتلو سانسور شده,گردن من ننداز تتلومتن,گردن من ننداز امیر تتلو,بیخودی گردن من ننداز تتلو,بیخودی گردن من ننداز تتلو متن,گردنبند طلا مردانه ورساچه,گردنبند طلا مردانه دیجی کالا,گردنبند طلا مردانه اسم,گردنبند طلا مردانه سنگین,گردنبند طلا مردانه کلفت,گردنبند طلا مردانه دست دوم,گردنبند طلا مردانه اینستاگرام,گردنبند طلا مردانه فروهر,گردنبند طلا مردانه چند گرم است,گردن درد شدید,گردن درد به انگلیسی,گردن درد عصبی چیست,گردن دردی,گردن درد نی نی سایت,گردن درد در کودکان,گردن درد سمت چپ,گردن درد نشانه چیست,گردن درد و حالت تهوع

 

********************************

قویترین سایت در زمینه آموزش بورس و تحلیل تکنیکال بورس