در این پست از سایت علت،علائم و درمان سرطان پروستات,آیا سرطان پروستات درمان دارد؟را قرار دادیم .حتما شما هم تا الآن کم و بیش نام سرطان پروستات به گوشتان خورده. اما نکته خوب در اینجا این است که سرطان پروستات شایع نیست.اما ایا سرطان پروستات درمان دارد؟ بیشتر در کدام گروه سنی شایع است؟  آیا درمان سرطان پروستات آسان است؟ در ادامه به بررسی این موارد پرداخته ایم.سایت استار بورس …

در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با علت،علائم و درمان سرطان پروستات,آیا سرطان پروستات درمان دارد؟. . .

 

سرطان پروستات چیست؟

پروستات غده کوچکی است که در پایین شکم مرد قرار دارد و زیر مثانه قرار دارد و مجرای ادرار را احاطه کرده است. هورمون تستوسترون پروستات را تنظیم می کند. علاوه بر این، غده پروستات مایع منی تولید می کند. منی ماده ای حاوی اسپرم است که در هنگام انزال از مجرای ادرار خارج می شود.

انواع سرطان پروستات

تقریباً تمام موارد سرطان پروستات نوعی سرطان به نام آدنوکارسینوم است که در بافت غده ای مانند پروستات رشد می کند. با این حال، سایر انواع نادر سرطان پروستات نیز می تواند از پروستات منشاء بگیرد، از جمله:

  • کارسینوم سلول کوچک، مانند سرطان ریه
  • تومورهای عصبی غدد درون ریز، مانند سرطان پانکراس
  • کارسینوم های سلولی انتقالی، مانند سرطان کلیه
  • سارکوم ها، مانند سرطان سلول های استخوانی

سرطان پروستات نیز بر اساس سرعت رشد آن طبقه بندی می شود. دو نوع رشد دارد:

  • تهاجمی، یا به سرعت در حال رشد
  • غیر تهاجمی یا با رشد کند

با سرطان غیر تهاجمی پروستات، تومور به کندی رشد می کند. با این حال، با سرطان تهاجمی، تومور می تواند بیش از حد رشد کند و به سایر نواحی بدن مانند استخوان ها گسترش یابد و به سرطان متاستاتیک تبدیل شود.

علائم مکرر سرطان پروستات

علائم سرطان پروستات عمدتا مربوط به آناتومی پروستات است. غده پروستات دقیقاً در زیر مثانه در لگن پایین قرار دارد. همانطور که ادرار از مثانه خارج می شود، از طریق یک لوله نازک به نام مجرای ادراری که به طور مستقیم از طریق پروستات عبور می کند، حرکت می کند. هنگامی که سرطان وجود دارد، بزرگ شدن و التهاب غده پروستات ممکن است منجر به تخریب مجرای ادرار گردد و در نتیجه مانع جریان ادرار شود. علائم شایع در ارتباط با این محدودیت در مجاری ادرار عبارتند از:

تکرر ادرار

ادرار فوری یا اضطراری

نیاز به ادرار در شب (ناکچوریا – nocturia)

مشکل در شروع به ادرار (Hesitancy یا تردید)

کاهش نیروی ادرار

نشانه های کمتر شایع سرطان پروستات

وجود خون در ادرار (هماچوری)

خون در ادرار (هماچوری)

وجود خون در مایع منی (هماتوسپرمی)

شروع ناگهانی اختلال نعوظ

درد در کمر، ناحیه تناسلی یا دنده ها

از دست دادن کنترل مثانه

کاهش وزن غیر مستقیم

عوارض جانبی سرطان پروستات

درد لگن

احتباس ادرار

بی اختیاری ادرار