در این پست از سایت علت،علائم و درمان عفونت کبدی,روش تشخیص و پیشگیری از عفونت کبدرا قرار دادیم .عفونت کبدی بسیار عفونت جدی است که فرد باید با دیدن علائم هشدا دهنده فورا به پزشک منخصص کبد مراجعه کند در ادامه با علائم و درمان های متفاوت عفونت کبدی همراه شما هستیم.سایت استار بورس …

در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با علت،علائم و درمان عفونت کبدی,روش تشخیص و پیشگیری از عفونت کبد. . .

آناتومی کبد و مشکل آبسه

یکی از بزرگترین ارگان در بدن کبد می‌باشد که تقریبا حدود یک و نیم کیلوگرم وزن دارد. جالب است بدانید که کبد از دو منبع شریان هپاتیک و ورید پورت خون گیری انجام می‌دهد.

آبسه های کبدی معمولا به صورت چرکی (باکتریایی) یا آمیبی طبقه بندی می شود . هر دو نوع علائم بالینی مشترکی دارند و اغلب با هم توصیف می شوند . آنها ممکن است منفرد یا چند کانونی باشد. هشتاد درصد آبسه های کبدی در ایالات متحده چرکی هستند، باکتری ها از طریق مجاری صفراوی (50%)، شریان کبدی، ورید پورت، لانه گزینی مستقیم یا گسترش مستقیم، به کبد می رسند. آبسه های آمیبی که ناشی از انتاموبا هسیتولیتیکا هستند؛ در بسیاری از کشورهای در حال توسعه بومی می باشند و ممکن است با مسافران بین الملی وارد شوند . آبسه های قارچی و سایتومگالوویروسی ممکن است در بیماران با سرکوب ایمنی ایجاد شوند و تظاهرات متفاوتی دارند. در این مقاله قصد داریم شما را در رابطه با آبسه کبدی آشنا سازیم.

عفونت کبد

برای پیدایش عفونت کبدی در بدن دلایل متعددی وجود دارد که آبسه کبد یکی از عوامل اصلی می‌باشد.در ادامه به این موارد مهم خواهیم پرداخت.

آبسه های کبدی

آبسه های کبد معمولا در لوب راست بیشتر ایجاد می‌شوند که منفرد یا متعدد می‌باشند. برای درمان های ابتدایی از آنتی بیوتیک ها استفاده شده که معمولا 90% پاسخ های درمانی مثبت می‌دهند.

آبسه های آمیبی

یکی از شایع ترین دسته های آبسه های کبدی در منطقه هایی که بهداشت ضعیف دارند، نوع آبسه آمیبی می‌باشد که یا منفرد هستند و یا متعدد می‌باشند. یکی از دلایل ابتلای افراد به این بیماری مسافرت به منطقه هایی است که از نظر بهداشت بسیار ضعیف هستند.

بیماری هیداتید

منشا این بیماری در انسان ها عفونت مرحله لاروی یا کیست انگلی می‌باشد. این انگل از لاشه حیوانات اهلی مانند سگ ها تغذیه کرده و از طریق مدفوع تخم انگل آزاد می‌شود که بعد از این مرحله انسان ها از طریق مصرف مواد غذایی و میوه ها به این بیماری دچار خواد شد.