درمان خانگی مننژیت مغزی با طب سنتی را قرار دادیم .مننژیت و یا همان عفونت مغزی یکی از بیماری های اکتسابی مربوط به مغز و اعصاب است که این بیماری به علت تغذیه نامناسب و قرار گرفتن در معرض آلودگی های محیطی و زیستی اتفاق می افتد. مننژیت و عفونت مغزی با علائم اولیه خطرناک مانند اسهال و استفراغ،کاهش اشتها،تحریک پذیری به خصوص در برابر نور و صدا،کهیر پوستی،گرفتگی گردن،خواب آلودگی و عدم هوشیاری،نفس تنگی،تشنج موضعی در مراحل اولیه بیماری دیده می شود. و آیا مننژیت درمان دارد؟ با ما برای پاسخ به جواب سوالات خود در مورد مننژیت همراه باشید. سایت استار بورس …

مننژیت و عفونت مغزی

بیماری مننژیت یکی از بیماری­هایی است که امکان بروز آن در همه افراد، از نوزاد گرفته تا سالمندان وجود دارد. این بیماری علائم متفاوت، منشاء گوناگون و روش­های تشخیص و درمان مشخصی دارد. در این مقاله از استار بورس به معرفی کامل این بیماری، منشاء و روش­های درمان آن می­پردازیم:

بیماری مننژیت چیست و چه علائمی دارد؟

نام علمی بیماری مننژیت که در ایران آن را به سرسام نیز می­شناسند، Meningitis است. علت بروز این بیماری التهاب پرده ­های محافظ یا مننژ است که اطراف مغز و نخاع قرار گرفته­اند. نزدیک بودن التهاب به نخاع و مغز در بسیاری از موارد باعث به­خطر افتادن جان بیمار می­شود. در تکمیل اطلاعات مربوط به این بیماری باید بگوییم در برخی از اوقات این بیماری واگیردار است و ممکن است از راه مدفوع و ترشحات دهان منتقل شود.

علاوه بر بزرگسالان، احتمال ابتلاء نوزادان و کودکان به این بیماری از ۲ یا ۳ ماهگی نیز وجود دارد. مننژیت کودکان یا مننژیت نوزادی می­تواند باعث مرگ، ناشنوایی و ناتوانی مغزی شود.

منشاء مننژیت در کودکان متفاوت است و نمی­توان به ­طور دقیق گفت کدام کودک به این بیماری مبتلا می شود و کدام کودک از ابتلا به آن جان سالم به ­در می­برد.

اما به­طور کلی می­توان گفت کودکانی که سیستم ایمنی غیر طبیعی دارند، کودکان مبتلا به بیماری سلول داسی شکل یا کودکانی که صدمات جدی به سرشان وارد شده در معرض بیماری مننژیت هستند. علائم مننژیت در کودکان تقریبا مشابه علائم این بیماری در بزرگسالان است.

علائم مننژیت چیست؟

مننژیت گلو و مغز نشانه ­های بسیار مشخص و شایعی دارد. باید دقت کنید که بروز هر کدام از نشانه­هایی که در ادامه در مورد آن­ها صحبت می­کنیم، صد در صد وجود این بیماری را تایید نمی­کنند. بنابراین بهترین کار این است که پیش از اینکه با دیدن هر علامتی خودتان را به­دست بیماری بسپارید، به دکتر متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

شایع­ترین علائم مننژیت در بزرگسالان، مننژیت مغزی در سالمندان و کودکان عبارت است از:

  1. سردرد
  2. تب
  3. اسهال و استفراغ
  4. کاهش اشتها
  5. تحریک پذیری به خصوص در برابر نور و صدا
  6. کهیر پوستی
  7. گرفتگی گردن
  8. خواب آلودگی و عدم هوشیاری
  9. نفس تنگی
  10. تشنج موضعی