در این پست از سایت علل،علائم و درمان ساییدگی مفصل زانو,درمان قطعی ساییدگی مفصل زانورا قرار دادیم .ساییدگی مفصل زانو که بیشتر در سالمندان و بزرگسالان رخ می دهد درمان های مختلفی دارد که به محض دیدن علائم این بیماری باید با پزشک ارتوپد خود مشورت کنید و در مان را از همان مراحل اولیه آغز کنید.سایت استار بورس …

در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید باعلل،علائم و درمان ساییدگی مفصل زانو,درمان قطعی ساییدگی مفصل زانو. . .

 

درمان ساییدگی مفصل زانو

درمان ساییدگی مفصل زانو چیست؟ برای ساییدگی زانو چه بخوریم؟ آیا ساییدگی زانو درمان قطعی دارد؟ درمان قطعی ساییدگی کشکک زانو چیست؟

در این مطلب از کلینیک خانه درد قصد داریم تا در خصوص ساییدگی مفصل زانو و جرئیات مربوط به آن صحبت کنیم، اگر شما یا یکی از نزدیکانتان به این عارضه دچار شده است توصیه می کنیم حتما تا انتها همراه ما باشید.

مفصل زانو تشکیل شده از سه استخوان اصلی به نام های ران، درشت نی و کشکک زانو می باشد، این مفاصل موجب می شوند تا حرکاتی مثل خم و راست شدن یا چرخش زانو به راحتی انجام شود؛ اما موضوعی که وجود دارد این است که به دلیل فشار های زیادی که به زانو وارد می شود امکان آسیب دیدن آن از هر مفصلی بیشتر است.

یکی از بیماری ها که بسیار هم شایع می باشد ساییدگی مفصل زانو است که موضوع اصلی مقاله ما می باشد. برخی از افراد معتقدند که ساییدگی مفصل زانو درمان نمی شود، اما می توان به کمک برخی روش های درمان شدت آن را کم تر کرد تا میزان درد و التهاب بیمار کاسته شود.

ساییدگی مفصل زانو چیست؟

تمامی قسمت های زانو پوشیده شده از مفصل می باشد، مفصل استفاده شده برای زانو دارای غضروف هایی از جنس کلاژن است که از بافتی سفید شبیه به پلاستیک و بسیار لغزنده تشکیل شده است.

میزان ضخامت این غضروف حدود شش میلی متر می باشد و وظیفه اصلی آن درست کردن سطحی لغزنده است، این گونه استخوان ها به راحتی می توانند در سطح مفصل بر روی یکدیگر حرکت کنند.

علاوه بر آن دلیل بافت لاستیکی مانندی که دارد به نوعی جذب شوک کننده می باشد، یعنی در زمان هایی که نیرو یا ضربه های شدید به زانو وارد می شود، مستهلک شده و از صدمه دیدن استخوان ها جلوگیری می کند.

اما در بیماری ساییدگی مفصل زانو، فضای مفصلی به دلیل ساییده شدن این غضروف ها کاهش پیدا می کند و در نهایت استخوان ها به یکدیگر نزدیک می شوند و گفته می شود که شخص به ساییدگی مفصل زانو دچار شده است.

روزانه مفصل زانو به دلیل فعالیت های بدنی مختلف در معرض ضربه های بسیاری قرار دارد، زمان وارد شده این ضریه ها غضروف تا جایی که بتواند تلاش می کند تا این آسیب ها را ترمیم کند؛ اما در موارد شدید تر میزان صدمه به قدری بالا است که امکان ترمیم وجود ندارد و به تدریج غضروف مفصل خراب شده و این موضوع در نهایت موجب شروع ساییدگی مفصل زانو می شود.