فاصولیا نوعی خوراک لوبیا است که در لبنان و عربستان با گوشت سفید (گوشت مرغ) و در کشور ترکیه با گوشت قرمز درست می شود. این خورش طعم فوق العاده ای دارد و یکی از محبوب ترین غذاهای این سه کشور به شمار می رود. فاصولیا به دلیل داشتن لوبیای سفید سرشار از پروتئین، پتاسیم، سدیم و فیبر است.

غذای عربی بسیار لذیذ و مقوی با لوبیا سفید

غذای عربی بسیار لذیذ و مقوی با لوبیا سفید

روش تهیه ی خورش فاصولیا 

لوبیای موجود در این غذا به تقویت حافظه، افزایش رشد مو، بهبود هضم غذا، درمان یبوست، پیشگیری از دیابت، حفظ سلامت قلب، درمان کم خونی و کاهش کلسترول خون کمک می کند. اگر دوست دارید دستور پخت فاصولیا را یاد بگیرید. تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

مواد لازم برای تهیه فاصولیا:

  1. لوبیا سفید خیس شده 1/5 پیمانه
  2. مرغ یا گوشت نیم کیلو
  3. آب مرغ یا آب گوشت 4 پیمانه
  4. پیاز متوسط ریز شده 1 عدد
  5. سیب زمینی نگینی خرد شده 2 عدد
  6. نمک ، فلفل و آویشن به میزان لازم
  7. پوره گوجه فرنگی 1 پیمانه
  8. رب گوجه 2 ق غ
  9. سیر 2 حبه
  10. روغن به میزان لازم

دستور پخت فاصولیا:

ابتدا در ظرفی لوبیا سفیدهایی را که شب قبل خیس کرده بودید را نیم پز کنید. در ظرفی دیگری پیاز را تفت دهید. سپس سیر ریز شده را به همراه مرغ به آن را اضافه کنید و چند دقیقه آن ها را سرخ کنید.

پس از آن پوره گوجه فرنگی را به مخلوط بیافزایید تا رنگش تغییر کند. در مرحله ی بعد ادویه های مورد نظر را بریزید. سپس آب مرغ و لوبیا سفید را اضافه نمایید. سیب زمینی هایی را که از قبل کمی سرخ کرده اید را به خورش اضافه کنید و به مدت 40 دقیقه بگذارید روی حرارت بماند تا کم کم خورش غلظت پیدا کند و جا بیفتد. پس از غلیظ شدن، خورشت فاصولیا آماده است. می توانید آن را در ظرف مناسب بریزید و نوش جان کنید.