فیلتر کندل دوجی صعودی یا صلیب در بورس برای شناسایی سهم هایی که الگوی دوجی دارند

در این پست از سایت آموزش بورس و فیلتر و اندیکاتور و تحلیل تکنیکال بورس starbourse.ir فیلتر کندل دوجی صعودی یا صلیب در بورس برای شناسایی سهم هایی که الگوی دوجی دارند را قرار دادیم . یکی از فیلترهای مهم و کاربردی در بورس ایران فیلتر کندل دوجی صعودی می باشد . با اتسفاده از این فیلتر می توان سهم ها و نمادهایی که الگوی کندل دوجی تشکیل داده اند را شناسایی و پیدا کرد . در ادامه از سایت استار بورس همراه ما باشید با بهترین فیلتر شناسایی و تشخیص نمادها و سهم هایی که کندل دوجی صعودی تشکیل داده اند …

فیلتر کندل دوجی صعودی یا صلیب در بورس برای شناسایی سهم هایی که الگوی دوجی دارند

فیلتر کندل دوجی صعودی یا صلیب در بورس برای شناسایی سهم هایی که الگوی دوجی دارند

بهترین فلیتر الگوی کندل دوجی سعودی برای بورس ایران

فیلتر پیدا کردن سهم هایی که الگوی کندل دوجی صعودی تشکیل داده اند

اگر می خواهید از فیلتر مهم و کاربردی الگوی کندل دوجی صعودی در بورس بهره مند شوید در کانال تلگرام سایت استار بورس به لینک زیر عضو بشید و در صورت لزوم به آیدی تلگرام من در تلگرام پیام ارسال کنید …

کانال تلگرام آموزش بورس و نوسان گیری در بورس استار بورس

آیدی تلگرام : AZARBAIJAN10

فیلتر کندل دوجی صعودی یا صلیب در بورس برای شناسایی سهم هایی که الگوی دوجی دارند

برای آنکه در بازار بورس بتوانید سریعتر سهم هیای بازار را بررسی کنید بهتر است با فیلترهای بورسی ازجمله فیلتر دوجی یا صلیب آشنایی داشته باشید.

همچنین برای موفقیت بیشتر بهتر است توانایی بررسی تکنیکال سهم ها از جمله کندل شناسی را فرا بگیرید.

همانطور که میدانید یکی از انواع کندل هایی که در بازار بورس مورد استفاده فراوان می باشد کندل دوجی یا صلیب است.

در این مقاله قصد داریم در خصوص فیلتر دوجی یا صلیب صحبت کنیم و فیلتر این کندل مهم در بازار بورس را ارائه نماییم.

فیلتر کندل دوجی صعودی یا صلیب در بورس برای شناسایی سهم هایی که الگوی دوجی دارند

آنچه در این مقاله مطالعه می‌کنید

1. کندل چیست؟
2. کندل دوجی یا صلیب
3. فیلتر دوجی یا فیلتر صلیب چیست؟

کندل چیست؟

کندل استیک یا همان کندل شمعی ژاپنی توسط برنج­ کاران ژاپنی برای پیش ­بینی و تحلیل قیمت برنج مورد استفاده قرار می‌گرفت.

این نمودار به این دلیل مورد استقبال استفاده کنندگان قرار می‌گیرد که نسبت به دیگر نمودارها اطلاعات بیشتری را در خود جای می‌دهد

این اطلاعات که قصد داریم در فیلتر صلیب یا دوجی نشان دهیم شامل 4 بخش است:

بالاترین قیمتی که در یک بازه زمانی مورد معامله قرار گرفته، پایین‌ترین قیمتی که در بازه زمانی مورد معامله قرار گرفته، قیمت آغازین معامله (باز شدن معامله) و قیمت آخرین معامله (بسته شدن).

در این نمودار اساس بازار همان بدنه اصلی یا حدفاصل بین قیمت باز و بسته شدن معامله در بازار بورس است.

به حد فاصل بالا و پایین‌ترین قیمت‌ها با بدنه اصلی نیز سایه می‌گویند. جالب است بدانید فیلتر این کندل بنام فیلتر دوجی یا فیلتر صلیب را میتوان کدنویسی نمود و در سایت دیده بان بازار نمادهایی که این الگو را تشکیل داده اند مشاهده نمود.

در این نمودار اگر قیمت اولین معامله انجام شده در بازه زمانی (باز شدن معامله) از آخرین قیمت معامله (بسته شدن) بیشتر باشد، رنگ نمودار به رنگ سبز یا سفید تو خالی خواهد بود که نشان‌ دهنده قدرت خریدان بالاتر و روند صعودی قیمت‌ها است.

ولی اگر قیمت بسته شدن آخرین معامله از قیمت باز شدن اولین معامله انجام شده کمتر باشد، رنگ شمع یا کندل به رنگ سیاه یا قرمز تغییر می کند که نشان‌دهنده قدرت بیشتر فروشندگان و نزولی بودن قیمت‌ها در بازار بورس است.

برخی کندل ها که با فیلترهای بورسی نیز می توان آن ها را مشاهده نمود باعث به وجود آمدن کندلی بنام کندل دوجی یا صلیب خواهد شد.

فیلتر کندل دوجی صعودی یا صلیب در بورس برای شناسایی سهم هایی که الگوی دوجی دارند

کندل دوجی یا صلیب

دوجی به وضعیتی گفته می‌شود که در کندل، قیمت باز و بسته شدن معامله در سهم یکی باشد.

در واقع این الگو با فیلترهای بورس به سرعت قابل شناسایی بوده و بدنه اصلی کندل به شکل یک خط خواهد بود.

این وضعیت نشان دهنده بی‌طرفی و ثابت بودن قیمت در بازار بورس است که در آن نه فروشندگان و نه خریداران بر یکدیگر برتری ندارند.

در الگوی دوجی یا صلیب قیمت ابتدایی و انتهایی در یک بازه زمانی یکسان خواهد بود.

از دیدگاه تئوری، فیلتر دوجی یا صلیب نشانگر بلاتکلیفی در قیمت است. دوجی به تحلیل­گران بازار بورس کمک می‌کند روند افزایش قیمت یا شکسته شدن قیمت را پیش‌بینی کنند.

کندل دوجی یا صلیب خود به چهار بخش تقسیم بندی می شود که عبارت‌اند از:

دوجی پایه بلند، دوجی سنجاقک، دوجی چهار قیمت و دوجی سنگ قبر که هر کدام با توجه به بدنه اصلی و مقدار سایه‌ها متفاوت می باشند.

فیلتر دوجی یا فیلتر صلیب چیست؟

فیلتر دوجی یا صلیب همانطور که گفته شد عدم تصمیم گیری در بازار بورس را نشان می دهد. با این فیلتر سهم هایی که الگوی صلیب یا دوجی تشکیل داده اند قابل شناسایی است.

فیلتر کاربردی زیر فیلتر دوجی یا فیلتر صلیب می باشد و نمایانگر سهم هایی با کندل صلیب یا دوجی است.

(pl) > (pf) && (pmax)>(pl) && (pmin)<(pl) && (py) > (pc) && (pl)/(pf)<1.004 && (py) > (pf)

فیلتر کندل دوجی صعودی یا صلیب در بورس برای شناسایی سهم هایی که الگوی دوجی دارند

کلمات کلیدی : ,,فیلتر دوجی,فیلتر دوجی سنگ قبر,فیلتر دوجی سنجاقک,فیلتر دوجی پایه بلند,فیلتر دوجی در کف,فیلتر دوجی صلیب,فیلتر کندل دوجی سنجاقک,فیلتر کندل دوجی فرفره,فیلتر نویسی کندل دوجی,فیلتر کندل دوجی پایه بلند,فیلتر کندل دوجی در کف,فیلتر دوجی سنگ قبر در کف,دوجین,دوجینشی,دوجین در امپراطور بادها,دوجین یعنی چه,دوجین چند عدد است,دوجین و اشکانیان,دوجینشی یعنی چه,دوجین پسر کیست,دوجین کار سرم ریخته,دوجین در سرزمین بادها,دوجی,دوجی سنگ قبر,دوجی کندل,دوجی سنجاقک,دوجی پایه بلند,دوجی سنگ قبر در روند نزولی,دوجی سنگ قبر در کف,دوجی سنگ قبر در انتهای روند نزولی,دوجی سنگ قبر در روند نزولی نشانه چیست,دوجی سنگ قبر در روند صعودی,دوجی سنگ قبر قرمز,دوجی سنگ قبر روی حمایت,کندل دوجی سنگ قبر در کف,الگوی دوجی سنگ قبر,دوجینشی تلگرام,دوجینشی ناروتو و ساسکه,دوجینشی چیست؟,دوجینشی فارسی,کانال دوجینشی,دوجی کندل استیک,کندل دوجی سنجاقک,کندل دوجی سنگ قبر,کندل دوجی چهار قیمت,کندل دوجی صلیب چیست,کندل دوجی برگشتی,کندل دوجی سنجاقک نشانه چیست,کندل دوجی سنگ قبر سبز,کندل دوجی در سقف,دوجین در امپراطور بادها فرزند کیست,دوجین در سرزمین بادها فرزند کیست,دوجین امپراطور بادها,دوجین درسریال امپراطور بادها,پدر دوجین در سرزمین بادها,شاهزاده یوجین در سرزمین بادها,دوجین در امپراطوری بادها,عکس دوجین در امپراطور بادها,یک دوجین یعنی چه,دوجی سنجاقک در روند نزولی,دوجی سنجاقک در مقاومت,دوجی سنجاقک قرمز,دوجي سنجاقك,الگوی دوجی سنجاقک,فیلتر دوجی سنجاقک,کندل دوجی سنجاقک یعنی چی,کندل دوجی سنجاقک در کف,دوجی پایه بلند چیست,دوجی پایه بلند در کف,کندل دوجی پایه بلند,کندل دوجی پایه بلند نشانه چیست,الگوی دوجی پایه بلند,معنی کندل دوجی پایه بلند,فیلتر دوجی پایه بلند,یک دوجین چند عدد است,هر دوجین چند عدد است,یک دوجین برابر چند عدد است,یک دوجین برابر با چند عدد است

——————————————–

قویترین سایت در زمینه آموزش بورس و تحلیل تکنیکال بورس