در این پست از سایت استار بورس قویترین داروی ضد قارچ واژن گیاهی – قویترین داروی ضد قارچ واژن طب سنتی را قرار دادیم . اگر به دنبال داروی ضد قارچ واژن و داروی ضد قارچ واژن چیست و داروي ضد قارچ واژن و دارو ضد قارچ واژن و قرص ضد قارچ واژن نی نی سایت و داروی ضد قارچ واژینال و داروی ضد قارچ واژینال در بارداری و داروهای ضد قارچ واژینال و قویترین داروی ضد قارچ واژن و قویترین داروی ضد قارچ واژن نی نی سایت و قرص ضد عفونت قارچی واژن و قرص ضد قارچ واژینال و قرص ضد قارچ واژینال فلوکونازول و قرص ضد قارچ واژینال خوراکی و داروي ضد قارچ واژينال و داروهاي ضد قارچ واژينال و قرص های ضد قارچ واژینال و اسم قرص ضد قارچ واژینال و قویترین داروی ضد قارچ واژن خانگی و قویترین داروی ضد قارچ واژن طب سنتی و قویترین داروی ضد قارچ واژن خوراکی و بهترین داروی ضد قارچ واژن و بهترین قرص ضد قارچ واژن و قویترین قرص ضد قارچ واژن پیشنهاد می کنیم این مطلب از سایت استار بورس را حتما ببینید …

قویترین داروی ضد قارچ واژن

با قویترین داروی ضد قارچ واژن آشنا شوید!

عفونت قارچی واژن یا به اصطلاح قارچ واژن از مشکلات شایعی است که اکثر خانم‌ها حداقل یک بار در طول عمر خود به آن دچار می‌شوند. یکی از علائم این مشکل خارش واژن است که می‌تواند به قدری آزار دهنده باشد که در امور روزمره اختلال ایجاد شود.

راه اصلی رفع این عفونت قارچی واژن استفاده از داروی ضد قارچ واژن است.

در این مطلب ضمن آشنایی با این بیماری و مهمترین نکات راجع به آن، درباره انواع قویترین داروی ضد قارچ واژن نیز صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

قارچ واژن چیست؟

قبل از آن که به معرفی قویترین داروی ضد قارچ واژن بپردازیم، خوب است که ابتدا کمی با این بیماری آشنا شویم. قارچ واژن یا عفونت قارچی واژن به زبان ساده به رشد بیش از حد نوعی قارچ در ناحیه واژن گفته می‌شود که علائمی از جمله موارد زیر دارد:

سوزش
خارش
قرمزی و ورم واژن
ترشحات غیر عادی
احساس سوزش بیشتر هنگام ادرار کردن

همچنین، ممکن است هنگام ابتلا به این بیماری، ترشحات سفید خارج شده از واژن غلیظ تر باشند اما تغییر خاصی در بوی آن احساس نکنید (تقریبا بدون بو هستند).

با وجود این که عفونت قارچی واژن یک بیماری مقاربتی نیست، ولی در خانم هایی که از نظر جنسی فعال هستند، بیشتر اتفاق می‌افتد.

دلایل عفونت قارچی واژن چیست؟

عفونت قارچی واژن توسط نوعی قارچ با نام کاندیدا ایجاد می‌شود. این قارچ در حالت سالم و طبیعی در ناحیه واژن وجود دارد، اما عواملی باعث می‌شود که رشد بیش از حد در این قارچ‌ها با احتمال بیشتری اتفاق افتاده و موجب عفونت شود. مهمترین ریسک فاکتورهای ابتلا به این عفونت قارچی، عبارتند از:

بارداری
دیابت کنترل نشده
بروز ضعف در سیستم ایمنی
مصرف آنتی بیوتیک، داروهای ضد بارداری و برخی از استروئیدها

همچنین برخی از عادت‌ها می‌توانند احتمال بروز این مشکل را بیشتر کنند، از جمله:

نشستن در حالی که مایوی خیس بر تن دارید
عوض نکردن لباس های خیس ناشی از عرق کردن
استفاده از پد بهداشتی یا تامپون عطری یا دئودورانت واژینال

درمان قارچ واژن

برای درمان قارچ واژن، انواع داروی ضد قارچ واژن قوی وجود دارد که بسته به شرایط می‌توان از آن‌ها بهره برد. به عبارتی، شدت عفونت قارچی تعیین کننده این است که کدام داروی ضد قارچ واژن را لازم است مصرف کنید. این موضوع را پزشک تشخیص خواهد داد.

داروهای ضد قارچ واژن از طریق مقابله با رشد بیش از حد قارچ‌ها عمل می‌کنند.

انواع این داروها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

داروهای خوراکی مثل قرص ضد قارچ واژن
داروهای موضعی مثل کرم یا شیاف واژینال ضد قارچ

نکته قابل توجه این است که در طول درمان قارچ واژن لازم است رابطه جنسی نداشته باشید؛ به این دلیل که رابطه جنسی می‌تواند بیشتر باعث ناراحتی و سوزش ناحیه واژن شود.

قویترین داروهای ضد قارچ واژن کدامند؟

داروهای مختلفی برای درمان عفونت قارچی واژن وجود دارد. این داروها به طور کلی به دو دسته شیمیایی و گیاهی تقسیم می‌شوند. اغلب مواقع، پزشک شما تشخیص می‌دهد که کدام دارو برای شما مناسب است.

معمولا انواع داروهای ضد قارچ واژن به مدت ۳ تا ۷ روز مصرف می‌شود و طی این زمان عفونت قارچی رفع می‌گردد. همچنین پزشک شما ممکن تنها یک دوز از قویترین داروی ضد قارچ واژن را برای شما تجویز کند (مثلا یک قرص فلوکونازول) اگرچه این روش در خانم‌های باردار کاربرد نداشته و توصیه نمی‌شود. حالت دیگر مصرف داروهای خوراکی ضد قارچ، استفاده از دو دوز دارو در سه روز است.

قویترین داروهای با نسخه ضد قارچ واژن

انواع قویترین داروی ضد قارچ واژن خوراکی و موضعی قابل تهیه با نسخه عبارتند از:

فلوکونازول (اغلب به فرم خوراکی و گاها موضعی)
میکونازول
کلوتریمازول

قویترین داروی ضد قارچ واژن گیاهی و بدون نسخه

انواع داروی گیاهی ضد قارچ واژن در بازار دارویی ایران موجود هستند که بدون نسخه قابل تهیه هستند. این داروها از عصاره و خواص گیاهان دارویی استفاده می‌کنند و بر اساس شرایط می‌توانند حتی قویترین داروی ضد قارچ واژن برای بیماری شما باشند.

گاهی اوقات می‌توانید برای درمان عفونت قارچی خود از داروهای ضد قارچ واژن بدون نسخه استفاده کنید. اگرچه توصیه اکید داریم که اگر از تشخیص خود مبنی بر ابتلا به عفونت قارچی مطمئن نیستید، از خوددرمانی بپرهیزید و به پزشک مراجعه کنید.

دو مورد از قویترین داروهای گیاهی موضعی برای قارچ واژن، شیاف فیتوواژکس اکسیر گستر و کرم واژینال لکورکس باریج هستند.

شیاف فیتوواژکس دارای خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی است و برای درمان عفونت های واژینال با منشاء قارچی از جمله عفونت ناشی از قارچ کاندیدا آلبیکنس موثر است.

کرم واژینال لکورکس باریج برای درمان عفونت‌های کاندیدائی و گاردنرلایی واژن کاربرد دارد. این کرم به وسیله اپلیکاتور در داخل واژن استفاده می‌شود.

پیشگیری از عفونت قارچی واژن

برای پیشگیری از بروز عفونت قارچی واژن، می‌توانید اقدامات زیر را در نظر داشته باشید. پیشگیری بهتر از درمان است!

از مصرف دوش واژینال پرهیز کنید؛ چرا که استفاده از این محصولات میتواند باکتری هایی را که مسئول کنترل کردن قارچ هستند از بین ببرند.
از پد بهداشتی یا تامپون عطری استفاده نکنید.
لباس های خیس خود را در اولین فرصت عوض کنید (مثلا مایوی خیس در استخر یا لباس زیر خیس بعد از تعریق در ورزش)
از لباس زیر نخی استفاده کرده و از پوشیدن لباس های تنگ به مدت طولانی پرهیز کنید.
از لوبریکانت های (روان کننده) مبتنی بر آب استفاده کنید.
در صورتی که دیابت دارید قند خون خود را کنترل و مدیریت کنید.
از آنتی بیوتیک ها فقط هنگامی که لازم است، استفاده کنید.
غذاهای حاوی پروبیوتیک مانند ماست و ترشی مصرف کنید.

قویترین داروی ضد قارچ گیاهی و خانگی :

درمان عفونت واژن با استفاده از سیر

در یک مطالعه آزمایشگاهی در سال ۲۰۰۵ نشان داده شد که سیر در از بین بردن کاندیدا موثر است. با این‌حال در مورد اثربخشی سیر در درمان عفونت‌های مخمری در شرایط غیر آزمایشگاهی (مثلاً در بدن) همچنان تردیدهایی وجود دارد.

اگر می‌خواهید از سیر برای درمان عفونت مخمری استفاده کنید، مقدار آن را در رژیم غذایی‌تان افزایش دهید. برخی وبسایت‌ها پیشنهاد می‌کنند سیر را داخل واژن خود قرار دهید؛ اما گزارشات نشان می‌دهند که این کار منجر به سوزش واژن، درد شدید و خارش واژن می‌شود. بنابراین برای بهره‌گیری از خواص سیر، باید آن را به رژیم‌غذایی‌تان اضافه کنید.
همچنین نشان داده شده که کرم‌های واژینال حاوی سیر و آویشن در درمان عفونت واژن، تاثیری مشابه کرم واژینال کلوتریمازول دارند.

سرکه سیب

یکی از درمان‌های رایج عفونت قارچی حمام سرکه سیب (Apple cider vinegar) است. سرکه سیب خواص دارویی زیادی دارد که برخی از آن‌ها توسط تحقیقات علمی تایید شده‌اند. نصف فنجان سرکه سیب را در وان حمام، با آب ولرم مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه در آن بمانید. ترکیبات اسیدی سرکه می‌تواند تمام انواع میکروارگانیسم‌های مضر، نظیر مخمر را از بین ببرد.

حمام سرکه‌ سیب با دوش واژینال (شستشوی محیط داخل واژن) یکی نیست؛ دوش واژینال تمام باکتری‌های واژن (هم مفید و هم مضر) را از بین می‌برد و این امر شما را بیشتر مستعد عفونت‌های قارچی راجعه می‌کند. سرکه‌ سیب را به صورت دوش واژینال مصرف نکنید.

باید قبل از استفاده از سرکه روی پوست، آن را با آب رقیق کنید. همچنین برای نتیجه بهتر، حتما سرکه سیب را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

 

هیدروژن پراکساید (Hydrogen peroxide)

ﺑﺮروی ﻃﻴﻒ وﺳﻴﻌﻲ از ارﮔﺎﻧﻴﺴﻢ ﻫﺎﺷﺎﻣﻞ ﺑﺎﻛﺘﺮﻳﻬﺎ،ﻗﺎرچ ﻫﺎ ،ﻣﺨﻤﺮﻫﺎ، وﻳﺮوس ﻫﺎ و اﺳﭙﻮرﻫﺎ. ﻣﻮﺛﺮ می‌باشد.

هیدروژن پراکساید، نوعی ضدعفونی کننده است که بر روی طیف وسیعی از میکروارگانیسم‌ها مثل باکتری، قارچ، مخمر، ویروس و اسپورها اثر دارد. بر اساس گزارشات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، هیدروژن پراکساید توسط باکتری‌های خانواده‌ی لاکتوباسیلوس در واژن تولید می‌شود و در واقع بخشی از فعالیت بیولوژیکی بدن در برابر مخمر است. البته این ماده برای انواع مخمرها موثر نیست ولی با این‌حال برخی خانم‌ها ادعا می‌کنند که استفاده موضعی آن موثر بوده است.

هیچ تحقیق مشخص و دقیقی مبنی بر مفید بودن هیدروژن پراکساید برای درمان عفونت‌های واژن وجود ندارد. هیدروژن پراکساید را به صورت دوش واژینال مصرف نکنید. اضافه کردن این ماده به وان حمام یا رقیق کردن آن با آب می‌تواند به رشد مخمر در ناحیه تناسلی کمک کند.

توصیه می‌شود قبل از مصرف این ماده روی ناحیه تناسلی، آن را با آب (به نسبت یک به یک) رقیق کنید و برای مدت طولانی از آن استفاده نکنید.

ویتامین سی (Vitamin C)

ویتامین سی، تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن است. داشتن سیستم ایمنی قوی، می‌تواند به بدن کمک کند و آن را به حالت تعادل برگرداند.
ویتامین سی (آسکوربیک اسید) خواص ضد میکروبی دارد؛ به همین دلیل برخی خانم‌ها برای متوقف کردن رشد بیش از حد کاندیدا، آن را به رژیم غذایی‌شان اضافه می‌کنند.

سعی کنید برای تقویت توانایی بدن‌ برای مبارزه با عفونت مخمری، مصرف ویتامین سی را افزایش دهید. ویتامین سی اسیدی است؛ بنابراین آن را به بافت حساس واژن نزنید.