در این پست از سایت استار بورس قویترین قرص سوزش ادرار مردان و زنان – بهترین قرص برای درمان سوزش ادرار را قرار دادیم . اگر به دنبال قرص سوزش ادرار و قرص سوزش ادرار قهوه ای رنگ و قرص سوزش ادرار فنازوپیریدین و قرص سوزش ادرار نی نی سایت و قرص سوزش ادرار در مردان و قرص سوزش ادرار بانوان و قرص سوزش ادرار چیست و قرص سوزش ادرار فنازومکس و قرص سوزش ادرار کودکان و قرص سوزش ادرار برای مردان و قرص قهوه ای رنگ برای سوزش ادرار و اسم قرص قهوه ای رنگ برای سوزش ادرار و قرص سوزش ادرار فنازوپیریدین نی نی سایت و قرص فنازوپیریدین برای سوزش ادرار و فنازومکس فنازوپیریدین قرص سوزش ادرار و فنازومکس فنازوپیریدین عکس قرص سوزش ادرار و داروی سوزش ادرار نی نی سایت هستید پیشنهاد می کنم این مطلب از سایت استار بورس را حتما مطالعه کنید …

قویترین قرص سوزش ادرار

قویترین قرص سوزش ادرار معمولا برای رفع درد ناشی از عفونت ادرار تجویز می‌شود.

سوزش ادرار یا احساس درد هنگام دفع ادرار می‌تواند به دلیل تعدادی از شرایط پزشکی، از خفیف تا جدی ایجاد شود.

ادرار دردناک (دیسوریا) یک اصطلاح گسترده است که ناراحتی در هنگام دفع ادرار را توصیف می‌کند.

این درد امکان دارد از مثانه، مجرای ادرار یا پرینه منشاء بگیرد. مجرای ادرار لوله‌ای است که ادرار را به خارج از بدن حمل می‌کند.

در کسانی که آلت تناسلی دارند، ناحیه بین کیسه بیضه و مقعد به عنوان پرینه شناخته می‌شود.

در افرادی که واژن دارند، پرینه ناحیه بین مقعد و دهانه واژن است.

شایع‌ترین علت سوزش ادرار، عفونت ادراری است. این مقاله از مجله سلامت ژین طب علائم، علل ابتلا و قویترین قرص سوزش ادرار را مورد برسی قرار می‌دهد.

علائم سوزش ادرار که باید جدی بگیریم

ادرار دردناک ممکن است سوزش یا خارش را شامل شود باشد و اغلب در شروع ادرار، حین ادرار یا بعد از ادرار رخ می‌دهد. افرادی که در ابتدای ادرار احساس درد می‌کنند اغلب دچار عفونت ادراری هستند. ناراحتی بعد از ادرار اغلب می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات مثانه یا پروستات باشد.

اگر علاوه بر ادرار دردناک، علائمی ‌مانند موارد زیر را تجربه کردید، باید به پزشک مراجعه کرد:

ترشح از آلت تناسلی یا واژن
ادرار بدبو یا کدر
میل مکرر به ادرار کردن
دفع سنگ کلیه یا مثانه
خون در ادرار
حالت تهوع یا استفراغ
خارش در ناحیه تناسلی
تب
درد پشت یا پهلو
حوادث خیس شدن در کودکان

اگر کسی در دوران بارداری دچار سوزش در حین ادرار شد یا اگر ادرار دردناک بیش از ۲۴ ساعت طول کشید، مهم است که برای دریافت قویترین قرص سوزش ادرار با پزشک تماس گیرد.

قوی ترین انتی بیوتیک برای عفونت ادراری

پزشکان عفونت‌های ادراری (UTI‌) را به دو دسـته ساده یا پیچـیده طبقه‌بندی کنند. UTI‌های ساده معمولا فقط مثانه را تحت تاثیر قرار می‌دهند. عفونت‌های ادراری پیچـیده معمولا عفونت‌های مقاوم هستند که به درمان‌های سنتی پاسخ نمی‌دهند و به احتمال زیاد منجر به عوارض بالقوه می‌شوند. پزشکان با توجه به ساده یا پیچـیده بودن UTI آنتی بیوتیک‌ و قویترین قرص سوزش ادرار مختلفی تجویز می‌کنند.

نوع آنتی بیوتیک، دوز و طول دوره درمانی که پزشک تجویز می‌کند به وضعیت سلامتی فرد و باکتری‌های موجود در کشت ادرار بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر درمان عفونت‌های ادراری پیچـیده ۷ تا ۱۴ روز طول بکشد، نیاز به آنتی بیوتیک‌های وریدی و بستری‌شدن در بیمارستان دارد.

آنتی بیوتیک‌های خط اول برای درمان سریع سوزش ادرار

پزشکان معمولا آنتی بیوتیک‌های خط اول زیر را برای عفونت‌های ادراری بدون عارضه تجویز می‌کنند:

نیتروفورانتوئین (ماکروبید): این آنتی بیوتیک اغلب اولین خط درمان برای UTI‌های تحتانی است، زیرا در دستگاه ادراری تحتانی متمرکز می‌شود. غلظت سرمی ‌پایینی را حفظ و تاثیر حداقلی بر فلور روده دارد به همین دلیل با توجه به وضعیت ادرار دردناک قویترین قرص سوزش ادرار کم خطر محسوب می‌شود. همچنین رایج‌ترین باکتری‌های عامل عفونت ادراری را از بین می‌برد. در واقع یک درمان ارجح برای UTI است زیرا اثرات جانبی کمی ‌دارد و پتانسیل کمی ‌برای مقاومت آنتی بیوتیکی نیز از خود نشان می‌دهد.
تری متوپریم-سولفامتوکسازول (Bactrim): ‌ترکیبی از دو آنتی بیوتیک است. ‌ترکیب این دو آنتی بیوتیک به تاثیر بیشتر درمان کمک می‌کند، زیرا آن‌ها به صورت هم افزایی عمل می‌کنند. بسیار مقرون به صرفه و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله عفونت گوش میانی، شیگلوز و ذات الریه نیز تجویز می‌شود. بسیاری از پزشکان از این دارو به عنوان قویترین قرص سوزش ادرار کم عارضه نام می‌برند و برای عفونت‌های متفاوت آن را تجویز می‌کنند.
فسفومایسین (مونورول): یک گزینه بالقوه‌ ایمن و ارزشمند برای درمان عفونت ادراری بدون عارضه در زنان به حساب می‌آید. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که نیتروفورانتوئین ممکن است به عنوان قویترین قرص سوزش ادرار بهتر از فسفومایسین عمل کند.

آنتی بیوتیک‌های خط دوم که می‌توانند قویترین قرص سوزش ادرار باشند

این داروها، درمان‌هایی هستند که پزشک در صورت بی‌اثر بودن آنتی‌بیوتیک‌های خط اول یا توقف اثربخشی، تجویز خواهد کرد. اگر فرد عفونت ادراری یا آلرژی مکرر را تجربه کند یا اگر باکتری الگوهای مقاومتی نشان دهد، پزشک معمولا درمان خط دوم را پیشنهاد می‌دهد. آنتی بیوتیک‌های خط دوم شامل موارد زیر هستند:

عوامل بتالاکتام: آموکسی سیلین، سفدینیر، سفپودوکسیم-پروکستیل و سفاکلر در این گروه قرار دارند. این داروها نسبت به آنتی بیوتیک‌های خط اول، میزان درمان بالینی و باکتریایی کمتری دارند.
فلوروکینولون‌ها: این گروه که گاهی به عنوان قویترین قرص سوزش ادرار معرفی می‌شود موارد زیر را در بر می‌گیرد:

سیپروفلوکساسین (سیپرو)

موکسی فلوکساسین

جمی ‌فلوکساسین

لووفلوکساسین (لواکین)

نورفلوکساسین (نوروکسین)

افلوکساسین (فلوکسین)

لومفلوکساسین

سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) قویا پیشنهاد می‌کند که فلوروکینولون‌ها برای استفاده در افرادی که هیچ گزینه درمانی دیگری ندارند تجویز شوند. این داروها ممکن است عوارض جانبی شدیدی ایجاد کنند که بر سیستم عصبی مرکزی، اعصاب، ماهیچه‌ها، مفاصل و تاندون‌ها تاثیر بگذارد.

بهترین دارو برای عفونت ادراری در زنان

به طور معمول، اگر یک عفونت ادراری بدون عارضه برای خانمی تشخیص‌داده شود، یکی از موارد زیر به عنوان درمان خط اول تجویز می‌شود:

نیتروفورانتوئین: این آنتی بیوتیک‌ به مدت پنج روز مصرف می‌شود. بر خلاف سایر درمان‌های آنتی بیوتیکی، نیتروفورانتوئین پتانسیل کمی ‌برای مقاومت آنتی بیوتیکی دارد و میزان بهبودی ۸۳ تا ۹۳ درصدی دارد. این دارو اغلب برای درمان عفونت ادراری در زنان باردار استفاده می‌شود.
فنازوپیریدین: درد، سوزش، تحریک و ناراحتی مجرای ادرار را درمان می‌کند. همچنین تکرر ادرار و فوریت‌های ناشی از عفونت‌های دستگاه ادراری، جراحی، جراحت یا روش‌های معاینه را تسکین می‌دهد. البته فنازوپیریدین آنتی بیوتیک نیست و عفونت‌ها را درمان نمی‌کند.
سولفامتوکسازول: به عنوان کوتریموکسازول یا TMP-SMX نیز شناخته می‌شود، این درمان UTI‌ ترکیبی از دو آنتی بیوتیک است. در حالی که ‌این درمان سه روزه 90 تا 100 درصد موثر است، مقاومت بدن به دارو را افزایش می‌دهد.
فسفومایسین: یکی از انواع قویترین قرص سوزش ادرار یک روزه است. نرخ بهبودی بین ۸۳ تا ۹۱ درصد را به همراه دارد. در حالی که کارایی مشابهی با نیتروفورانتوئین دارد، یک کارآزمایی بالینی در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد که از بین این دو، نیتروفورانتوئین گزینه موثرتر است. علاوه بر این، فسفومایسین با افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی مرتبط است.

آنتی بیوتیک‌های که به عنوان درمان‌های خط دوم برای عفونت ادراری در نظر گرفـته می‌شوند معمولا به دلیل الگوهای مقاومت یا ملاحظات آلرژی انتخاب می‌شوند:

عوامل بتالاکتام: این دسته از داروها عبارتند از آموکسی سیلین و کلاوولانات (آگمنتین)، سفدینیر، سفاکلر و سفپودوکسیم-پروکستیل. آن‌ها نسبت به درمان‌های خط اول، میزان درمان بالینی و باکتریایی کمتری دارند. در حالی که سفالکسین یک درمان رسمی ‌توصیه‌شـده برای عفونت ادراری بدون عارضه نیست، معمولا به عنوان قویترین قرص سوزش ادرار قابل قبول استفاده می‌شود.
فلوروکینولون‌ها: عبارتند از سیپروفلوکساسین، گاتی فلوکساسین، لووفلوکساسین، لومفلوکساسین، نورفلوکساسین، روفلوکساسین، افلوکساسین و فینافلوکساسین. این آنتی بیوتیک‌ها در درمان عفونت ادراری بسیار موثر در نظر گرفـته می‌شوند و در نقش قویترین قرص سوزش ادرار ظاهر می‌شوند. با این حال، فلوروکینولون‌ها باید برای استفاده در بیمارانی که هیچ گزینه درمانی جایگزینی ندارند، تجویز گردند. در بیشتر موارد، یک دوره سه یا پنج روزه آنتی بیوتیک برای درمان عفونت ادراری بدون عارضه تجویز می‌شود.

اسم قرص سوزش ادرار برای درمان عفونت‌های ادراری پیچـیده

قبل از پرداخـتن به نحوه بهترین درمان عفونت ادراری پیچـیده، مهم است که بدانیم کدام UTI پیچـیده در نظر گرفـته می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد:

ناهنجاری‌های دستگاه ادراری
باردار بودن
بیمار کودک باشد
عفونت ادراری همراه با یک بیماری باشد که خطر عفونت یا مقاومت درمانی را افزایش می‌دهد، مانند دیابت
اکثر عفونت‌های ادراری در مردان پیچـیده تلقی می‌شوند
فرد مبتلا مسن باشد
عفونت‌های کلیه اغلب به عنوان یک عفونت ادراری پیچـیده مد نظر گرفـته می‌شوند.

اگر عفونت ادراری پیچـیده باشد، امکان دارد دوره متفاوتی از آنتی بیوتیک‌ها مورد نیاز باشد. دوز اولیه آنتی بیوتیک‌ها ممکن است به صورت داخل وریدی در بیمارستان شروع شود. پس از آن، آنتی بیوتیک به صورت خوراکی در خانه تجویز می‌شود. همه آنتی بیوتیک‌های تاییدشـده برای عفونت ادراری فاقد عوارض نیستند.

برخی از قویترین قرص سوزش ادرار که مناسب تلقی می‌شوند عبارتند از:

تری متوپریم یک درمان موثر عفونت ادراری در مردان در نظر گرفـته می‌شود.
فلوروکینولون‌ها به طور خاص، سیپرو و لواکین به عنوان قویترین قرص سوزش ادرار توصیه می‌شود.
Unasyn ‌ترکیبی از آنتی بیوتیک ضد باکتری آمپی سیلین و سولباکتام، یک مهارکننده بتالاکتاماز است. این دارو از طریق رگ تزریق خواهد شد.
سفتریاکسون این دارو متعلق به دسته‌ای از داروهایی است که به عنوان آنتی بیوتیک‌های سفالوسپورین شناخته می‌شوند و تزریقی است.
Vabomere: FDA در سال 2017 این دارو را برای بزرگسالان مبتلا به عفونت ادراری پیچـیده تایید کرد. این حاوی مروپنم، یک آنتی باکتریال و وابورباکتام است که انواع خاصی از مکانیسم‌های مقاومت مورد استفاده توسط باکتری‌ها را مهار می‌کند.
فتروجا (سفیدروکل): در سال 2019، FDA این آنتی باکتریال را نیز تایید کرد. بزرگسالان مبتلا به عفونت‌های ادراری پیچـیده و عفونت‌های کلیوی ناشی از میکروارگانیسم‌های حساس منفی را درمان می‌کند.

علل شایع سوزش هنگام ادرار، عفونت و التهاب گزینه‌های اصلی

آناتومی مجاری ادرار که دچار عفونت شده و نیاز به قویترین قرص سوزش ادرار دارد|ژین طب

یکی از علل شایع ادرار دردناک، عفونت دستگاه ادراری تحتانی یا التهاب در دستگاه ادراری است. عفونت زمانی رخ می‌دهد که باکتری وارد مجرای ادرار شـده و به مثانه می‌رود.

زنان ۲۰ تا ۵۰ ساله بیشتر در معرض عفونت مثانه (سیستیت) و در نتیجه ادرار دردناک هستند. زنان باردار، مبتلایان به دیابت، زنان یائسه و افراد مبتلا به بیماری‌های مثانه نیز در معرض خطر بیشتری برای عفونت مثانه و سوزش ادرار هستند. به همین دلیل شناختن قویترین قرص سوزش ادرار برای آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد.
عفونت دستگاه ادراری فوقانی یا عفونت کلیه نیز می‌تواند باعث سوزش ادرار شود. زمانی که باکتری‌ها از مثانه به کلیه می‌روند، کلیه‌ها عفونی می‌شوند. زنان باردار، مبتلا به دیابت، افراد با سابقه سنگ کلیه و مردان مبتلا به بزرگی پروستات، بیشتر در معرض عفونت‌های دستگاه ادراری فوقانی قرار دارند.
واژینیت یا التهاب واژن نیز از عوامل سوزش ادرار محسوب می‌شود. واژینیت می‌تواند ناشی از واکنش آلرژیک به مواد شیمیایی (اسپرم کش‌ها یا صابون)، سطوح پایین استروژن، عفونت‌های قارچی، واژینوز باکتریایی یا عفونت مقاربتی‌ تریکومونیازیس باشد.
اورتریت یا التهاب مجرای ادرار نیز از عوامل ادرار دردناک است که نیاز به قویترین قرص سوزش ادرار را مبرم می‌سازد. علل معمولا شامل عفونت‌های مقاربتی مانند سوزاک و کلامیدیا، واکنش به مواد شیمیایی تحریک‌کننده یا تحریک ناشی از قرار دادن کاتتر است.

علل سوزش ادرار نیز می‌تواند بر اساس جنسیت متفاوت باشد، به همین دلیل تجویز قویترین قرص سوزش ادرار نیز گاه متفاوت خواهد بود. زنان اغلب با موارد زیر دچار سوزش ادرار می‌شوند:

تحریک بافت واژن
واژینیت آتروفیک در دوران یائسگی
عفونت تبخال در اندام تناسلی
عوامل غذایی
رابطه جنسی

مردان در صورت ابتلا به بیماری پروستات (پروستات ملتهب یا عفونی) یا سرطان ممکن است دچار سوزش با ادرار شوند. مردان بالای ۵۰ سال بیشتر به دلیل مشکلات پروستات دچار عفونت مثانه می‌شوند و نسبت به سایرین احتیاج بیشتری به قویترین قرص سوزش ادرار دارند.

علل اضافی سوزش ادرار برای مردان و زنان

سیستیت بینابینی
آسیب به مثانه در اثر پرتو درمانی
اسپاسم مثانه
عفونت پروستات
عفونت‌های مقاربتی
پسوریازیس
سندرم استیونز جانسون
بیماری بهجت

چه چیزی باعث سوزش ادرار در کودکان می‌شود؟

تحریک مجرای ادرار ناشی از مواد شیمیایی شایع‌ترین علت ادرار دردناک در کودکان است. این مواد شیمیایی اغلب شامل لوسیون‌های پوستی، مواد شیمیایی حمام حباب‌دار یا صابون هستند. سایر علل ادرار دردناک در کودکان که نیاز به قویترین قرص سوزش ادرار را ضروری می‌سازد عبارتند از:

عفونت باکتریایی مثانه
عفونت ویروسی مثانه
چسبندگی لب
ضربه‌های جزئی ناشی از فعالیت‌ها

منبع : zhinteb