با انتشار کلیپی در فضای مجازی که دو نوزاد دوقلو در شهرستان زرآباد استان چابهار در شب گذشته در بیمارستان امام علی چابهار متولد شده بودند با توجه به تشخیص اشتباه پزشکان فوت کردند. بر اساس گزارشات، مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان چابهار «هومن حسینی» در مورد این موضوع اطلاعیه ای را صادر نمود و به تشریح این موضوع پرداخت.

ماجرای فوت 2 نوزاد در بیمارستان چابهارچیست؟ مقصر مرگ آن ها چی کسی است؟

ماجرای فوت 2 نوزاد در بیمارستان چابهارچیست؟ مقصر مرگ آن ها چی کسی است؟

بر اساس اطلاعات موجود نوزادین متولد شده در بیمارستان چابهار با رضایت پدر از بیمارستان ترخیص شدند و هومن حسینی علت مرگ این دو نوزاد را در نارسی شدید اندام های حیاتی می داند.

اما با توجه به صحبت‌هایی که در کلیپ منتشر شده در فضای مجازی وجود دارد، اشتباه پزشکی و قصور در این امر را موجب مرگ این دو نوزاد می‌داند، اما روابط عمومی بهداشت و درمان چابهار این صحبت را رد می کند و علت مرگ را نارسی اندام های حیاتی و رضایت پدر در ترخیص نوزادان می داند.

در بخش دیگر این صحبت آمده است: شب گذشته (۱۶ خرداد) در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه دو نوزاد دوقلو با سن ۶ ماهه و وزن ۷۰۰ و ۸۰۰ گرم به دنیا می آیند که به علت نارسی شدید و تشکیل نشدن اندام های حیاتی در ساعت ۲۲ و ۳۵ دقیقه به بخش ان آی سیو نوزادان منتقل می شوند. نوزاد پسر به علت نارسایی شدید فوت می کند اما نوزاد دختر با همین وضعیت به بخش ویژه با اتصال به دستگاه تحت مراقبت قرار می گیرد.

بخش ان آی سیو ضمن تشریح کامل شرایط به همراه بیمار از او درخواست می کند که نوزاد در بیمارستان بستری شود اما همراهان بیمار این را منوط به اجازه پدر نوزاد می دانند. پدر نوزاد در ساعت ۶ صبح در بیمارستان حضور پیدا می کند و اقدام به ترخیص نوزاد با رضایت شخصی می نماید. اثر انگشت پدر نوزاد و تمامی موارد اعلام شده به صورت مستند و در دفتر بخش ثبت گردیده است.