پس از انجام گرفتن قرعه کشی نوبت دهی متقاضیان مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها و همچنین سنجش لیست افراد با توجه به برنامه تولید خودروسازان، نوبت افراد و زمان تحویل خودروهای داخلی و مونتاژی چهار شنبه (۲۴ خرداد) مشخص و در حساب کاربری متقاضیان این طرح گذاشته خواهد شد.

فهرست دسترسی سریع

مشخص شدن زمان تحویل خودرو های داخلی و مونتاژی مرحله دوم

مشخص شدن زمان تحویل خودرو های داخلی و مونتاژی مرحله دوم

در تاریخ (۱۰ خرداد) فرصت 8 روزه برای درخواست خودروی برای متقاضیان مرحله دوم سامانه یکپارچه که از تاریخ (۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت ماه) برای ایجاد حساب وکالتی و همچنین قرار دادن ۱۰۰ میلیون تومان و مسدود کردن آن مبلغ در همین حساب انجام می گرفت به پایان رسید و تمامی افراد ثبت‌نام‌ کننده در لیست نوبت قرار گرفتند تا قرعه کشی نوبت دهی آن هفت روز بعد یعنی در تاریخ (۱۷ خرداد) انجام گیرد.

زمان قرعه کشی نوبت دهی

قرعه کشی نوبت دهی

قرعه کشی نوبت دهی

بر اساس برنامه‌ریزی‌های از قبل تعیین شده، قرعه کشی نوبت دهی روز چهارشنبه انجام گردید و از روز پنجشنبه تا جمعه لیست  در اختیار خودروسازان قرار گرفت تا بر اساس آن چهارشنبه نتایج لیست و زمانبندی تخصیص نهایی خودرو به مشتریان منتشر شود.

در ادامه می توان گفت: پس از مشخص شدن زمان واگذاری خودرو، متقاضیان می توانند ۱۰۰ میلیون تومانی را که در حساب وکالتی خود مسدود کرده‌اند برداشت نمایند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که قیمت خودرو های مونتاژی هنوز مشخص نیست و مانند یک کلاف سردر گم می باشد که  مشخص نیست کجا باز خواهد شد؟ از یک طرف شورای رقابت بر مصوبات خود تاکید می کند و از طرف دیگر خودروسازان از قیمتی که تعیین کرده‌اند پایین نمی آیند.

با توجه به اینکه امروز سه شنبه وزیر صنعت، معدن و تجارت مشخص شده است می توان امید داشت که قیمت خودروهای مونتاژی به زودی تعیین تکلیف می‌شود؟

این در حالی است که وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت قبل از وزیر شدنش معتقد بود که با توجه به قانون حمایت از مصرف کننده و مصوبه ی شورای رقابت، قیمت خودرو ها پیش از طرح فروش باید مشخص شود و بر اساس قانون، خودروی بدون قیمت نهایی نباید فروخته شود.